{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Frustrerende aftentur! {{forumTopicSubject}}

Øv altså - siger jeg bare, bliver sådan lidt oprørt.
Har ellers haft en rigtig god dag, og en glad vaps idag.

Så tager vi vores aftentur, og det er bare skønt vejr og glad vuf.

Så møder vi til slut på runden en lokal hund - normalt har de det fint sammen, men idag må der så være sket noget for dem -
for de stiller sig bare op og stirre og inden vi når at afbryde dem, ja, så skulle de lige sætte hinanden på plads.

Man kan sige, eller det siger jeg, at faktum at de er tæver, jævnaldrene, og de begge tydeligvis ikke var så selskabelige her til aften, at det så ender sådan, ja.

Men og det ville jeg jo rigtig gerne tale med ejeren om - men eneste kommentar man får er - 'min hund er Altid fredelig', hvorefter jeg svarer ' det er Freja egentligt også'.
'Ja det kan jeg se!'

Så frustrerer det mig, at vedkommende ikke selv kunne se de tegn hans hund udsendte - og ligesom fik det 'afsluttet' i fornuftig stil -
men istedet smider hele skylden over på mig og min hund.

Ja ak - så står jeg lidt tilbage, og kan ikke finde ud af om han så mener det er berettiget at sige sådan fordi jeg har en 'kamphund' - om det 'bare' var en uheldig udtalelse, eller om han egentligt ikke forstår sig på hundesprog?!

Øv altså - skulle bare lige have det ud af systemet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustrerende aftentur!
  • #1   7. sep 2010 Kan ikke lige se hvordan det kan blive et problem, Freja er vel forsynet med både mundkurv og maks to meter snor?

• #2   7. sep 2010 Ved ikke lige helt havd jeg skal sige til den bemærkning -
    fordi min tråd handler jo overhovedet ikke om noget om snor m.m.

Jeg omtaler hundesprog, og evt miskommunikation mellem hundeejere...

• #3   7. sep 2010 Tænker du på at vi skulle gå hver til sit?
    Det var det vi gjorde - og så tænkte jeg jo en masse derefter, og var ret øv over ikke lige at have fået snakket ud med vedkommende.

• #4   7. sep 2010 Ved ikke hvad du mener med en super let undgåelig situation?

Jeg snakker om hunde og hundesprog generelt.

Og alle hunde kan ikke med alle, sådan er det jo, uanset race, alder, størrelse m.m.

Og som jeg beskriver, så kan de to normalt godt sammen jo, ligesåvel som alle de andre mange hunde her i omegnen.

At der skulle være forskel på at jeg beskriver situationen som førstehånd eller om det blev opstillet som en case - er vel sagen irelevant.

• #5   7. sep 2010 Og så lige for at uddybe hændelsen lidt mere - skal det også siges, at vi begge ikke kunne gå den anden vej, da vi gik på en sti, mod hinanden, og ikke lige sådan kan vende om og tage en omvej grundet konstruktionen af stien...

Og, så mht. hundene: de går hinanden normalt i møde, men istedetfor så lige at hilse eller lege som de plejer, veksler de tilsyneladende nogle blikke, der hiver stædigheden op i dem.

• #6   7. sep 2010 Når to hunde gør sådan, så foregår det i et split sekund, og i så er det i princippet ligemeget om der er snor på eller ej, de vil stadigvæk gøre udfald mod hinanden.

I værste fald kan man forstærke aggressionen mellem dem ved at hive i dem fysisk.

Og der kommer jeg så også med en mytedræber - at min hund f.eks. stopper når det bliver sagt - og ikke 'ser rødt' pga racen - som nogle går og påstår.

• #7   7. sep 2010 Danni - er SÅ meget med dig hele vejen......

• #8   7. sep 2010 Som sagt så nej, så kunne vi ikke begge vende om og gå op mod 1 km udenom - har skrevet at det ikke var en mulighed med den smalle sti vi var på...

Og når hundene står lige op ad hinanden og det sker Sådan! så gør vi også det som man bør gøre, at afbryde dem!

Det der sker efter er det der nager mig, netop at manden nærmest fralægger sig ethvert ansvar at hans tæve skulle have været skyld i noget der - når det, udfra de ting jeg ved, er ret tydeligt, at de begge kom i "pms"-humør...

Og nej, det er bestemt ikke en god ting at forstærke aggression hos hunde - på den måde.

Og der skal da også lige siges at der er stor forskel på alvor og irresættelser hos hunde, og denne situation ligner sidstnævnte.

Jeg ved ikke lige hvorfor jeg skal blive kaldt for paranoid? - når jeg disker 3 tænkelige begrundelser for vedkommendes kommentar op...

• #9   7. sep 2010 Hvis man har styr på sin hund, så giver man kommandoen "plads" og så passerer man hinanden.. Sådan har jeg haft det med mine hunde, - de tager ikke notits af andre hunde, for det har de lært til træning... Også selv om man passerer centimeter fra hinanden... At den anden hund skaber sig, kan jo så været svært at kontrollere - jeg ved bare, at jeg har totalt styr på min...

• #10   7. sep 2010 Det kan og gør hun skam også - hun er nok den mest lydigste hund ude ved os - så det er ikke det det kommer an på.

Og som jeg skriver, så er de to hunde vandt til at mødes, hilse og lege...

at de så begge ændrer sig i sidste øjeblik - det er vel hvad det er i princippet.

Det er stadig vedkommendes kommentar der nager mig.

Jeg er fuldt ud klar over hvad der skete - og nej, vi kunne begge ikke have gjort meget anderledes.

Jo, så skulle det være at lade være at lade den hilse, som vi ellers normalt gør.

• #11   7. sep 2010 rettelse:
    ikke at lade dem hilse, som de/vi ellers normalt gør.

• #12   7. sep 2010 Selvfølgelig kan man da godt det - det er ikke det jeg siger.

hudene var i fuldt gang med at 'hilse' på hinanden, og i sådan en hilsning, står de jo ikke plads.

• #13   7. sep 2010 Jeg siger ikke at man skal lade hundene slås - og vil igen gerne pointere at der er forskel på alvor og 'magt-kampe'
    men det er vigtigt at man kan afbryde dem, alvor eller magt, på en 'udefrakommende' måde, ex. en høj lyd eller kommandoer.

Hvis ens hund ikke kan stoppe ved sådan en kommando bør man være meget obs. og evt få det gennemgået med en adfærdsterapeut.

Hvis man hiver i hundene eller i snoren, forstærker man spændingen og aggressionen dermed - og det kan i værste fald forplante sig videre til andre hunde eller omkring selve stedet det skete.
    Hunde husker ganske godt på den måde.

• #14   7. sep 2010 Jeg ved, og det fra dagligt, at min hund tolerer mange hunde - og selvfølgelig foregår tingene roligt med nyankomne hunde i området, da man aldrig kan vide.

Som sagt - så kunne vi ikke have gjort noget anderledes jo - vi mødes der hvor vi har mødtes jeg ved ikke hvor mange gange før.
    Og de kender hinanden.
    De har aldrig gjort udfald eller andet lign. før.

Så stedet er irelevant på den facon.

Det handler mest om at ejerne også udviser ro og kontrol.

Og jo, hunde bør i princippet kunne stoppe ved at blive afbrudt på den måde, og det kan langt størstedelen også.

Kan de ikke det, så taler vi om en ihærdighed/stædighed der er svær at arbejde med, da den kan udvikle sig meget alvorligt.

Men hey - ja, alle hunde er forskellige skal vi huske - de har deres egen personlighed, og det er meget udfra den viden man bør træne.

Ved ikke lige hvad din hentydning til at respekterer min hunds modenhed har med denne episode at gøre, nu har jeg næsten dækket alle siderne af sagen fra nu og med baggrund.

• #15   7. sep 2010 Var det en hund man kender?..

Mht. den specifikke situation er det bare SÅ svært ikke at antage at man bliver nedvurderet grundet racen..

Det sidder så indgroet. Ser jeg en ejer tage sin hund i snor, antager jeg straks at det skyldes min race. I de fleste af tilfældene er det jo forkert, men er bare helt almindelig pli, som vi så ofte efterlyser. De andre ved jo ikke at Basse er flink..

Jeg forsøger at træne mig selv i at affærdige den slags situationer med andre hændelser. F.eks siger jeg "den hund kan nok ikke med andre generelt" eller "måske har den lige været i løb" osv. Ting som forekommer helt naturligt men bare ikke er min første indskydelse..

Men det kræver decideret træning.
    Måske er han en spade, men højst sandsynligt har han været lidt overrumplet af situationen, og forsøgt at forklare at HANS hund altså ikke er farlig, sikkert uden overhovedet at bemærke din race. Det er jo bare Freja som han kender, men hans hund er altså sødest..

Og husk at det er en lille by, så alle kender hunden, og jeg har endnu ikke hørt om nogle der var bange for hende smiley

• #16   7. sep 2010 x L,
    *psst* pas på med at antage at du ved hvor folk bor smiley der er bestemt smalle stier der hvor Line færdes med sin hund. Og det har intet med Københavns gader at gøre.

• #17   7. sep 2010 Åh nej, så lige det var dig Xander. De evindelige navneskift altså..

Dropper bare det her, du er umulig at føre en dialog med.
    Du ved jo ikke hvor Line bor? Storkøbenhavn er et vidt begreb.

Og hvorfor skulle hun ikke gå hen for at hilse på en person og hund som hun tydeligvis kender i forvejen?

Når jeg møder folk jeg kender, plejer jeg at hilse... Men det er sikkert bare mig..

• #18   7. sep 2010 Ja, det har vi nemlig. Gud forbyde at folk anskuer tingene anderledes end dig.
    Var det min tråd var du i hvert fald forblevet på filter, det kan du være sikker på smiley

Storkøbenhavn er ikke København. Så havde der stået "København"..
    Du kan prøve at google det smiley

• #19   7. sep 2010 Nej, Storkøbenhavn er sgu da ikke København.... Jamen, hallo altså.... Der findes til orientering ingen amter mere;o) Hvis man skal følge den logik, så var tidligere Århus Amt også Århus????

Kommentér på:
Frustrerende aftentur!

Annonce