{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Navlebrok
  • #1   31. aug 2011 Fandt lige det her:
    Hvordan er fremtiden for din hund, hvis den har brok?

Hvis din hund bliver opereret hurtigt, og der ikke er tilstødt komplikationer i form af indeklemt brok, bliver den sædvanligvis fuldstændig rask igen.

Indeklemt brok kan give koldbrand i det indeklemte organ og medføre bughindebetændelse, blod-forgiftning og chok. Det er tilstande, der kan være livsfarlige. Hvis hunden overlever de tilstande, er der meget store chancer for, at den kommer sig helt.

Hvis et mellemkødsbrok ikke bliver opereret i tide, er der risiko for, at der kan opstå en delvis lammelse af nerverne til urinblæren og endetarmen. En nervelammelse i dette område kan medføre, at hunden ikke kan styre afgangen af urin og afføring og dermed bliver urenlig.

Kilde: (link fjernet)

• #2   31. aug 2011 Der kan gå hul på det, gå infektion i det og andre nasty ting.

• #3   31. aug 2011 Tarmene kan jo falde ned i sådan en udposning og går der først hul, så ved jeg ikke rigtig om der er så meget at gøre. Jeg ved med grise at de bliver aflivet, men med hunde ved jeg det sgi ikke.

• #4   31. aug 2011 det kan være ganske harmløst og er det ikke det, men der er risiko for fremfald af tarm og afkleming af den, så skal det opereres.

• #5   31. aug 2011 Min tæve har en lille bitte navlebrok, mindre end en lillefingernegl, jeg holder øje med det dagligt, nogle gange skal jeg lige trykke den ind igen, rådede min dyrlæge mig til at gøre hver dag når "den" kom ud,.. og det har jeg gjort siden hun var bette hvalp, og det er ikke blevet mindre siden, men heller ikke større eller værre.

Jeg vil ikke operere hende før det er nødvendigt.

• #6   1. sep 2011 Okay - troede det var 100% ufarligt, men jeg lærte lige noget nyt. Ret tidligt på dagen endda. smiley

Silje var nemlig den eneste ud af et kuld på 6 hvalpe der IKKE havde navlebrok. smiley En af køberne til en hvalp med brok, annulerede købet - da de ikke ville have en hund med navlebrok. Sådan en ting kan altså ikke lige vippe mig af pinden, hver sin smag. smiley

• #7   1. sep 2011 hvad har i givet for operation dem af jer der har fået det gjort

• #8   1. sep 2011 tak for det

Kommentér på:
Navlebrok

Annonce