2.252 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

navlebrok navlebrok

den hvalp jeg har kig på har et lille navlebrok som sælger siger at dyrelægen ikke regner med der skal gøres noget ved,
da jeg aldrig har haft hund med navlebrok før er mit spørgsmål hvad kommer det til at betyde og hvad koster sådan noget hvis det skal ordnes

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  navlebrok
  • #1   27. aug 2011 min veninde har lige købt en hvalp med det problem, hendes dyrelæge skød operationen til at koste 2000-3500 ca smiley han sagde at i de fleste tilfælde ikke er noget problem for hunden at have det. smiley

• #2   27. aug 2011 min chihuahua på snart et år har det...da han var til første check hos dyrelægen sagde de at vi skulle trykke på hans lille hulubulu navle hver dag så ville den muligvis gå indaf af sig selv. han blev kastereret i juni og der sagde de at nu når de havde ham under kniven ville de gerne tage hans "skønhedsfejl" væk hvis jeg ønskede det....men at den ingen skade gjorde på ham...så selv om det var med i prisen ville jeg ik af med hans hulubulu navle for hver aften når vi putter trykker jeg ham på navlen og det er blevet et helt retual for aftenhyggen og nu når han kan leve med den lille fejl så bliver den:) hans er også en "lille navlebrok"

• #3   27. aug 2011 tak for jeres svar men hvad er det endeligt navlebrok gør så de skal opereres

• #4   27. aug 2011 navle brok, er et lille stykke tarm, eller et lille stykke fedt der er vokset forkert på plads eller ikke er klippet eller bidt rigtigt over smiley Hvis det er medfødt burde det ikke genere vufferen smiley
    navle brok kan være arveligt, så det frarådes at bruge vuffen i avl.

hvalpe kan vokse fra det, ellers kan det opreres hvis man synes det er generende smiley

• #5   27. aug 2011 det er jo tarmene som ligger inden på den anden side... men lav en aftale med opdrætter om nedsættelse af pris og at hvis du kommer ud i at det er nødvendigt at opererer det væk at opdrætter evt. bidrager til regningen...men er nu sikker på at det er det samme som min koda har gik evt. på hans profil billede fra han var omkrig 2 uger gamle...

• #6   27. aug 2011 min koda er også kastereret bla. derfor som A.c.N gør opmærksom på:)

• #7   27. aug 2011 nå men det er måske ikke noget at være så nervøs over så, og nej den vil ikke skulle bruges til avl

• #8   27. aug 2011 hvis du er faldet for det lille pus...ville jeg ik betænke mig for at købe den...men tal med opdrætter om nedslag i pris hvis muligt.

• #9   27. aug 2011 man ved altså ikke meget om arvegangen på navlebrok så man skal nok ikke komme med for bastante udtalelser der ,-)

Og navlebrok behøver ikke ha noget med arv at gøre...det kan komme hvis moren er for voldsom med slikkeriet, eller at hun bider den af alt for tæt på. Ved kejsersnit hvalpe sker det også desværre ibland da klemmerne kommer til at hive lidt i stumpen der er tilbage...og ingen af disse ting kan tilskrives arv...

Jeg synes du skal få den undersøgt ved din egen dyrlæge og forhøre dig m størrelsen på brokken og også høre lidt med opdrætter hvordan det er sket smiley

• #10   27. aug 2011 min koda er kommet med kejsesnit som silje også gør opmærksom på kan være en årsag for ingen af hans forældre har det og selv om man springer led over er der ik navlebrok...

• #11   27. aug 2011 Hvis opdrætter mener, at der i fremtiden ikke skal gøres noget ved hvalpens navlebrok, vil denne nok gerne indføje i kontrakten at opdrætter betealer, dersom en operation mod forventning kommer på tale :o)

• #12   27. aug 2011 tak tak

• #13   27. aug 2011 Man kan gøre det ved navlebrok når man har hvalpen oppe så tryk det ind ,hvis det er blødt betyder det ikke noget ,her og nu ,men lad det ståi købesaftalen hvis den skal operetes skal opdrætter bedtale for det,

• #14   27. aug 2011 silje s . det stod på netdyredoktor.dk at det var arveligt smiley gik ud fra de havde ret smiley

• #15   27. aug 2011 Jeg ville ikke være bekymret for at den har navlebrok, min lille ny har det også men ikke noget der skal gøres noget ved.

Men nu er det jo altså ikke lige altid en navlebrok er avelig det kan som andre skriver være fordi den er bidt for tæt på eller lign..

• #16   28. aug 2011 Enig med Nadja smiley

Kommentér på:
navlebrok

Annonce