1.057 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Kan hunde give tegn ifm. sygdom? Kan hunde give tegn ifm. sygdom?

Jeg kom lige til at tænke på en lille historie, min onkel fortalte mig om ...

Da min onkels hund for ikke så lang tid siden led af både livmoderbetændelse og en kræftknude opdagde han på en lidt spøjs måde, at der var noget galt ...

Hunden, der hedder Fie, begyndte at halte. Han tjekkede selvfølgelig poten, og der var intet at se. Han ringede så til dyrlægen og fik en tid den efterfølgende dag. Senere på aftenen bliver det så værre med hende, og han beslutter sig så for at gå derop - for der er altså et eller andet helt galt. Han er meget glad for den hund, og i hans verden er der ikke noget, der hedder vente, hvis han kan se, hunden har det skidt.

Nå, men dyrlægen kigger på den og kan INTET finde. Hun beslutter sig for at scanne den og finder så ud af, at hunden lider af livmoderbetændelse og samtidig har en kræftknude på størrelse med en tennisbold. Hun går selvfølgelig i gang med hunden og fortæller, at hvis han ikke var kommet med hende, som han gjorde, så havde oddsene ikke været så gode for hende den efterfølgende dag.

Haltheden forsvandt ved samme lejlighed.

Vi har siden da talt meget om, om hun mon prøvede at fortælle, at der var noget galt gennem sin halten. Hvad tror I?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan hunde give tegn ifm. sygdom?
  • #1   6. aug 2011 Det er altså lidt fascinerende smiley

• #3   6. aug 2011 Da jeg boede alene havde jeg en golden, som sov i sengen.

En nat vågnede jeg ved at han slikkede min hånd meget hårdt. Det undrede mig, for det gjorde han normalt ikke. Så næste morgen kørte jeg til dyrlægen og måtte sige at jeg ikke ANEDE hvad der var galt, men noget var galt.

Det viste sig at han havde halsbetændelse og skulle på antibiotika med det samme.

Samme hund var EKSTREMT følsom overfor nye ting.

Vi gik til træningi en del år sammen med et ægtepar, som havde 2 labhanner. Min hund var MEGET glad for dette ægtepar og omvendt.

Pludselig en dag til træning sidder manden og jeg og snakker imens vi venter. Han rækker hånden ud for at nusse min hund, men hunden trækker sig og knurrer..... Vi undrer os begge MEGET over dette. Manden prøver igen. Det samme sker. Så kommer konen og nøjagtig samme reaktion?? WHAT??

Der går så noget tid inden vi mødes igen og da viser det sig at manden havde fået konstateret kræft få dage efter episoden med min hund. Han havde ingen anelse haft om at han muligvis havde kræft!!!

• #4   6. aug 2011 Mette (anløben DKK`er med de to lig-slæbere) .

Fantastisk - det lyder helt utroligt!

• #5   6. aug 2011 Min Aifi viste at hun havde ondt i maven, ved at halte (: Så tror jeg godt de kan :o)
    Og der er jo åbenbart mange eksempler smiley

• #6   6. aug 2011 Hunde kan sagtens snuse hvis en person har kræft, nogle hunde kan i hvert fald - ved ikke om alle kan.
    Man vil oftest opleve at hunden trækker sig væk fra en kræftramt person.
    Jeg oplevede det til en udstilling med en hund som ellers var glad for ALLE, Men lige med en dommer trak han sig lidt da dommeren ville kigge og mærke på ham, og det undrede mig. Nogle dage efter fik jeg at vide af en opdrætter at denne dommer havde kræft.
    Så der var jo en logisk forklaring på det.

• #7   7. aug 2011 Da mig og min Eks kæreste fik min hund hjem var hun mest eksens hund, hun gad stortset ikke mig. En dag kom jeg så hjem og havde det rigtig rigtig skidt, jeg lå i sengen 3 dage og hun lå trofast ved min side, hun gad ikke ud mere end højst 2 gange om dagen. Det viste sig jeg havde salmonella, blev på 3 dagen indlagt og hun pev indtil jeg kom hjem. Siden har hun været min hund, og ikke undveget fra min side smiley
    Så jeg tror bestemt de kan mærke det.
    Hvis man er ked af det eller har haft en dårlig dag ligger hun sig og indtil en og sover, hvor hun normalt sover i fodenden ....

• #8   7. aug 2011 Anne R - Lige det med kræft har jeg faktisk et pudsigt eksempel på.
    Min tæve Tinke har altid været meget glad for mine forældre, min mor fik så desværre konstateret kræft, og Tinke så hende ikke i meget lang tid, fordi hun skulle have ro, og fordi hun gik til en masse undersøgelser. Et par uger efter diagnosen, kom min mor så endelig på besøg, og i al den tid hun var her, snusede Tinke meget ihærdigt på præcist det sted hvor hun havde fået konstateret kræft (i bugspytkirtlen, som sidder lige under brystet). Hun stak sågar snuden ind under hendes bluse for at snuse... Det var en meget underlig oplevelse... .

• #9   7. aug 2011 Louise T
    Den har været helt klar over at der var noget der som ikke var rigtig.

Kommentér på:
Kan hunde give tegn ifm. sygdom?

Annonce