708 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

at give hunde tøj på at give hunde tøj på

synes i at det er godt???
for det synes jeg bestemt ik.....
jeg synes det er pjat at give den kjoler, skjorter, ´bluser og andet pynt... en hund er en hund og så skal den ik have alt muligt tøj på:(
KUN hvis det er en lille hund der fyser...så kan den få et dækken på når man går tur.. men synes bare ik at de skal have tøj på, de jo ik et tilbehør..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at give hunde tøj på
  • #1   26. jul 2007 Det med hunden fryser... er det ikke en "skrøne"?

• #2   26. jul 2007
    Jeg synes det er godt. For dengang min hund ikke fik noget på om vinteren bestilte vi ikke andet end at rende til dyrlæge. Så sagde dyrlægen en dag til mig at det var næsten dyrplageri ikke at give hende trøje eller noget på der varmede maven. Siden da har hun ikke haft urinvejs infektioner.

Jeg dømmer ikke folk!
    Jeg tror på at hver ejer kender til hundens bedste og har en hund tøj på stor som lille ja så er der sgu nok en grund.

• #3   26. jul 2007 HELT enig, ja er ejer af 2 dejlige chier og giver dem ALDRIG tøj på, nu er de også langhåret og kan tåle lidt mere end de korthåret, om vinteren når det er rigtig koldt går jeg kun korte ture og så bare nogle flere ture om dagen, prøvede ellers med et lille dækken til Micki men nej gad han ikke.....
    Men ja nogle få hunde behøver et dækken og det er også ok, men ikke tøj sko briller hatte og hvad ved jeg, nej en hund er en hund og skal ikke ha tøj på...

• #4   26. jul 2007 godt i alle er enige..
    min søster er blevet frosset herinde... fordi hun sagde sin mening om at give hunde tøj på:-(
    det var nogle der tog det så flabende, det min søster skrev...

• #5   26. jul 2007 Jeg er også enig, men vil sige at det er okay at give dem dækken på om vinteren der er altså nogen der bare ikke kan holde varmen..

Maria L Nej det er ikke en skrøne, min egen cavalier kan ikke holde varmen hvis det er frost vejr og hvis han ikke får dækken på ja så taber han sig omkring 2 kg og det kan han bestemt ikke tåle...

• #6   26. jul 2007 Sascha- Der er jo også klart en grund til du bruger det og det kan jo være nødvendigt, og dem som ingen under uld eller hår har fryser jo meget let.... Men ikke kjoler osv det synes jeg er grimt....

• #7   26. jul 2007
    Skrev din søster det ikke i en markeds annonce??

• #8   26. jul 2007 sascha: ja om vinteren kan de jo få et lille dækken på når man går tur....men hvorfor en trøje og ikke et dækken... giver du den også tøj på indenfor når det er vinter...

til alle: hundene er jo ik et produkt...jeg er helt enig med jer:-)

• #9   26. jul 2007
    Selvfølgelig er kjoler og hatte i overkanten.

Men f.eks er en trøje fremfor et dækken bedst til min da en trøje sidder bedre til maven. Og om den er sort eller lilla er min hund nok ligeglad med ;o)

• #10   26. jul 2007 Diskussionen har jo været oppe en del gange, så det kan vel ikke komme bag på nogen at den generelle holdning er at hunde ikke skal hav tøj på, men at dækkener kan accepteres hvis hunden fryser.

Maria -forestil dig at skulle gå ude om vinteren uden tøj på. Nogenlunde sådan må det jo være for en f.eks. kinesisk hårløs.

• #11   26. jul 2007 sascha: jo, men hun havde også glemt at man ik må skrive sådan i annoncer uden man vil købe det..

• #12   26. jul 2007 Jeg har intet imod dækkener osv, der bruges af praktiske årsager.
    Men små kjoler osv det bryder jeg mig bestemt ikke om...det er en hund og ikke en påklædningsdukke.

Maria - og nej det er ikke en skrøne. Min den store har problemer om vinteren når det er koldt fordi han er så korthåret og ingen underuld har. Står han stille i bare 1 min så begynder han at ryste, men bliver han holdt igang hvad enten det er at løbe eller gå, så klarer han den uden at fryse - eller han viser ihvertfald ikke tegn på det.

• #13   26. jul 2007
    mathilde K

Nej hun har da ikke tøj på indendørs, men hun kan ikke bruge dækken da hun har brug for varme på MAVEN. Så en trøje er klart bedst. Hvis jeg brugte et dækken kunne jeg ligeså godt lade vær, da det ikke dækker hendes bare maveskind

• #14   26. jul 2007 Så er hun jo blevet slettet pga hun skrev i annoncen og ikke for at sige sin mening.

• #15   26. jul 2007 Frosset ik slettet *gg*

• #16   26. jul 2007 Dette enme har da været oppe helt utrolig tit :s
    Mine piger får tøj på om vinteren da de fryser... Min dyrelæge har også anbefaldt mig at bruge fodrede jakker til dem fordi de er så små og at de næmt kan få lungebetændelse..
    Jeg klæder ikke mine hunde i kjoler osv. Meeen, jeg synes da det er noget pjat at det SKAL være et sort kedeligt dækken,.
    Hvorfor kan det ikke, når man nu skal have det, være pænt.. fx. har jeg et rødt med en sløjfe på ryggen..
    Hunden er vel ligeglad om det er rødt eller gråt...

• #17   26. jul 2007 Ja det skal jeg nok også sige :s Mine får trøjer på i stedet for de normale dækken,. Da et dækken kun gemmer ryggen,. Hvad hjælper det mod lungebetændelse?? Ikk en ski..
    Så mine får en trøje på.. eller et dækken der dækker maven og brystkassen også... smiley

• #18   26. jul 2007
    Solva *Caso* L

Jeg er helt enig.

At påstå at der forskel for hunden om dækkenet er sort eller pink ER at tillægge den menneskelige egenskaber.

• #19   26. jul 2007 Dorthe - Ja det synes jeg også smiley

• #20   26. jul 2007 Årh altså... ja undskyld men jeg synes at disse tråde er lige så irriterende, som en svigermor der blander sig i børneopdragelse..

Hvis mine hunde fryser og ikke er tilpase ved at vade igennem sne og sjap så får de alt det tøj på, der er nødvendigt for at de kan holde varmen og ikke bliver syge.. Lad da det være op til den enkelte hundeejer at vurdere om ens hund har behov for ekstra beskyttelse i kulden.. sådan en lille hund befinder sig meget tæt på jorden og får kold is og vand lige op på den lille mave.. Så selvfølgelig er det helt okay at give dem tøj, dækken, jakke, bluse på.... Ja endda tilrådet af dyrlægerne.

Man giver da også heste et dækken på...

Vi mennesker beskytter os da også ekstra mod kulden..

• #21   26. jul 2007 Synes også som regel at de normale dækken man får er bare noget *biib* For de har spidse kanter der stikker, vinden blæser dem op i hovedet så ryggen alivel er bar, den isolerer utrolig dårligt, vinden flyver lige igennem den, så hunden fryser som regel lige meget med den der dækken som den gør uden... (gør mine 2 i hvertfald)
    Dækken er fine nok hvis det regner meget og man ikke vil have hunden ALT for våd. Men varme synes jeg ikke de giver meget af..

• #22   26. jul 2007 Man kan vise sin kærlig til dyr på mange måder. Nogle gør det ved at købe tøj til dem og pynte dem som dukker, andre gør det ved at give dem godbidder hele tiden og derved får de sig overvægtig hund.
    Alt i alt, kan jeg ikke forstå at folk er så foraget: Det er trods alt værrer med de hunde som ingen omsorg får overhovedet, dem som ikke nusses eller er alene i ex. 10 timer om dagen, og får mad på må og få, ikke kommer til dyrlæge ved sygdom osv osv. Disse hunde burde man koncenterer sig meget mere om, end om en lille hund har tøj på - ja, og hvad så. Hvis ejere og hund er glade kan det vel komme ud på et.

• #23   26. jul 2007 synes bestemt ikke at der høre tøj på en hund... en hund er et dyr og ikke en påklædnings dukke... synes det er synd for de dyr der bliver udstillet på den måde ved at bære tøj...

har en veninde, som ville have en fransk bulldog, og stoppe tøj på den sådan noget som kjoler og andet tøzze tøj... grunden til hun ville det, er at hun kun har fået tre drenge og ikke nogen pige, så ville hun have en hund som hun kunne behandle lige som sin datter... det er godt nok synd.. sagde også til hende at så skulle hun nok ikke komme hjem til os med den, fordi så blev det tøj pillede af hunden...

det var min mening, og der er nok andre der synes det modsatte... men sådan er livet vi kan ikke alle være enig..

• #24   26. jul 2007 Tina og Kent Bjørnebanden ! - Jeg synes bestemt ikke man kan sammenligne din historie med det at beskytte dem mod vind og vejr..

• #25   26. jul 2007 min hund, får varm trøje på om vinteren, da han er næsten nøgen under maven, og blir syg og kold for et godt ord. tilgengæld ELSKER han at være udenfor og hoppe og lege i sneen med de andre hunde, så han får dækken eller trøje på, istedet for at fratage ham fornøjelsen af sne leg og sygdom , syns jeg er det bedste smiley

• #26   26. jul 2007 Julie - Jeg kunne ikke være mere enig smiley

• #27   26. jul 2007 Linne - Nu er der jo også stor forskel på at beskytte sin hund mod vind og vejr og at overdrive det ud i udsmykning.. Synes ikke de 2 har noget med hinanden at gøre...
    Er helt enig med dig smiley Og self. er det ikke kun de små der bliver kolde,. Men de store er bedre til at få varmen i sig igen som du selv siger smiley

• #28   26. jul 2007 Solva *Caso* L: har ikke sagt eller kommenteret noget med vind og vejr, har kommenteret dem der mener og bruger deres hund som påklædnings dukker...

• #29   26. jul 2007 Der findes jo hunde uden underuld og de kan derfor have sværere ved at holde varmen - der synes jeg det er ok med tøj..

Buddy er ret tyndhåret og hvis det er nødvendigt med en eller anden form for beklædningsgenstand, så køber vi da det

• #30   27. jul 2007 okay...
    tak alle sammen fordii ville svare....
    desværre ved jeg ik linket, men kan spørge hende nu:-)

• #31   27. jul 2007 desværre... hende der har linket har slettet det:( desværre......

• #32   27. jul 2007 Jeg synes det er fint at give visse hunde trøje på eller dækken hvis du evt fryser. Det er jo sådan nu at man har avlet mange hunde efter hvad mennesket kan li og ikke hvad der er bedst for hunden, så den pels der skal til for at holde varmen, er måske avlet væk hos nogle racer?

• #33   28. jul 2007 LOL

Avlet væk???

Ja undskyld men hva skulle meningen være med at avle alt håret væk lige på maven??? Så dyrlægerne skal tjene lidt mere?

Kommentér på:
at give hunde tøj på

Annonce