1.478 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

At give ben At give ben

Hej
Jeg synes altid at jeg læser hundene skal have RÅ ben, men jeg har alle dage givet mine hunde disse http://www.alttilhundogkat.dk/tyggeben?/Generelt/HUNDE/Tyggeben%20m%20mere/Alpha%20Spirit%20skinkeben.%20Indeholder%20IKKE%20k%F8dmel,%20gluten%20eller%20korn.%20/&showitem=13145
Og mine elsker dem, men vil i mene at de er et no-go,eftersom de ikke er RÅ-RÅ ?

Mvh Line smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At give ben
  • #1   21. nov 2014 den der giver jeg osse -bare husk at fjerne dem når de har spist alt spiseligt, da de kan knuses og potentielt sluges i større stykker.

Nej, jeg mener ikke ben nødvendigvis SKAL være rå -det afhænger af hvilke ben man giver.
    Røgede marvben med fyld er f.eks. et hit herhjemme, og dem knuser de ikke.

Men de fleste ben får de rå ( rå marvben inkl marv er i øvrigt osse KÆMPE hit smiley )

• #2   21. nov 2014 Jeg tror de er gode nok de ben du viser
    Når mine får rå ben, er det kun okseriben eller en stor okseknogle Hvor de kan få meget tid til at gå med, at få marv ud smiley

• #3   21. nov 2014 Ville ALDRIG give dem andet end råt, hvorfor tage chancen? Som jeg siger.

• #4   21. nov 2014 Jeg giver som Natascha KUN råt..
    De ben du giver dér splintre, hvis de også spiser selve benet.
    Derudover så husker jeg en bruger herinde, som kunne fortælle, at den slags ben kunne indeholde en bakterie, som hunde kan blive rigtig syg af, og endda dø af..
    Men jeg kan ikke huske hvem, eller understøtte det med noget..

• #5   21. nov 2014 Hvis ikke de her alpa halløj ben, er gode nok, hvilke vil i så anbefale. Jeg kan se at den side jeg linker til, også har noget som minder om rå ben.

Men nu vejer mine hunde henholdvis 1,7 og 3 kg, så bider måske ikke så hårdt i benene som størrer hunde? Jeg har ihvertfald aldrig oplevet de har splintret, men jeg står og skal til at købe nye ben, så hvis i har gode råd eller steder. Så skriv gerne smiley

• #6   21. nov 2014 Sådan ser de ud, når de er færdige med dem smiley

profilbillede
  • #7   21. nov 2014 hvorfor ikke bare give dem rå ben, det er også meget billigere

• #8   21. nov 2014 Mona. Fordi jeg ikke helt ved hvor jeg får fat i de rigtige. Også synes jeg at disse så gode ud smiley

• #9   21. nov 2014 slagteren eller det lokale supermarked, eller giv dem kyllingelår

• #10   21. nov 2014 Jeg giver som sagt kun rå ben.. Hvad det er, er stort set ligegyldigt.
    Du kan kigge i den lokale køledisk. Det er som Mona siger, for det meste også billigere.

• #11   21. nov 2014 Uha, jeg er bare så bange for at det er forkert eller farligt med det helt rå, hvad skal man spørge om, bare rå ben? smiley

• #12   21. nov 2014 Jeg ville fravælge griseben

• #13   21. nov 2014 jeg ville være mere bekymret for dem du giver end de rå ben.
    Hvad er det der er så farligt og skræmmende

• #14   21. nov 2014 Jeg køber gerne blandede stegeben, eller ribben.. Svin KAN dog give nogle hunde hård mave, min får det dog ikke (det er ynglings ben her hjemme).
    Ellers så er kylling også helt fint. Især når dine hunde ikke er så store smiley
    Du kan købe en stor pose kyllingelår i netto til 50 kr. F.eks smiley

• #15   21. nov 2014 Inger, det er noteret smiley

Mona, jeg ved godt det er dobbelt moralsk at jeg har det fint med at give dem rå kyllingebryst stykker, men jeg er bange for at give dem et kyllinger ben smiley

• #16   21. nov 2014 Så i teorien vil de kunne spise disse smiley

profilbillede
  • #17   21. nov 2014 Sagtens smiley

• #19   21. nov 2014 C&N
    Uha jeg må se om jeg kan finde noget godt i Brugsen. Og komme over min frygt for at give rå ben smiley
    Men jeg kan høre det er bedst, og det bedste skal de få smiley

• #21   21. nov 2014 Klø du bare på Line. Du kan stort set ikke gøre det forkert smiley

• #22   21. nov 2014 Ja Ida, de får det også KUN under opsyn, jeg er så nervøs for om de kløjes i noget.
    Når de er alene har de også kun en kong med noget leverposteg. For det burde de ikke kunne få galt i halsen smiley

• #23   21. nov 2014 Isabelle
    Ikke lige dem jeg vil købe, det var bare det eneste i tilbudsavisen da jeg søgte smiley det var kun et eksempel på om det må være sådanne slags med rygben og uden krydderi smiley

• #24   21. nov 2014 C&N
    Tusinde tak, det kan godt være jeg lige får lidt flere spørgsmål senere hen smiley

• #25   21. nov 2014 Du skal være velkommen, du kan altid sende mig en pb smiley

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
    #26   21. nov 2014 andelår kan også bruges kan de ikke? smiley

De er på tilbud og jeg får feriegæst på 4 ben på besøg og tænkte den skulle have and når vi skal have and

• #27   21. nov 2014 Ben fra ALLE dyr kan bruges Maria FL smiley

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#28   21. nov 2014 så skal vi alle have and smiley

• #29   21. nov 2014 Maria FL, hvis det er en hund, du skal passe, ville jeg nok lige tjekke med ejer, om det er ok med dem, før du giver andeben eller i det hele taget ben.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#30   21. nov 2014 Lene N
    Det er min mors hund, jeg har boet med den næsten hele dens liv og "låner" den så ofte jeg kan komme til det smiley og den får altid ben når den er her

• #31   21. nov 2014 Maria, det er så lidt andet smiley . Det er mere ikke alle bryder sig om, at deres hunde får ben og slet ikke fjerkræben.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#32   21. nov 2014 Lene N
    Jeg kunne ikke drømme om at give andre feriebørn på 4 ben (end min mors og mormors ) andet end hvad der er helt aftalt smiley

• #33   21. nov 2014 Fjerkræ m. ben får mine så slet ikke (længere). de kan nemlig godt splintre selvom de er rå, og mine bedsteforældre oplevede faktisk at deres cairn fik problemer netop pga det splintrede.

Mine får større ben fra hest, ko og gris og derudover grisehaler, kalkunhalse o.l. Stegeben hænder det osse de får.

men ben der skal/kan spises, holder jeg godt øje med, for jo de kan splintre, osse når de er rå

• #34   21. nov 2014 Jeg giver heller aldrig fjerkræ og griseben ,på grund af at de kan splintre

• #35   21. nov 2014 Jeg har ALDRIG oplevet svin og fjerkræ splintre, så jeg giver det fint her helt uden bekymring.
    Til gengæld har lam splintret helt vildt for os, så det giver jeg aldrig igen.

• #36   21. nov 2014 Det er simpelt så sært at nogle tror at hunde ikke tåler ben af gris, eller kylling;) selvfølgelig kan de da det;) i naturen er der ikke nogen der piller benene fra når ulv eller ræv fanger gris, fasan, eller andre dyr;) selvfølgelig kan hunde da tåle ben;) det er altså deres naturlige foder smiley

• #37   21. nov 2014 Og jo når hunden gnaver ben kan der nemt forekomme spidse ender, men de opløses i hundens mave og gør ikke skade, når benene er tilberedte der i mod, så kan de gøre skade og store mængder rå ben af specielt gris kan give nogle hunde hård mave i ret voldsom grad;)

• #38   21. nov 2014 PAS på med Marvben smiley

• #39   21. nov 2014 Enig med Bodil...

Puk: hvad skal man passe på?

• #40   21. nov 2014 da er flere og flere hunde som for Marvben ben
    som da er kommet til skade af

• #42   21. nov 2014 Hvordan komme til skade?
    Jeg vil aldrig selv give marvben, da marven er det rene fedt.
    Men jeg er interesseret i, at vide hvordan hunden kan komme til skade?

• #43   21. nov 2014 jeg har set mange hunde som når de har ligger og spist af det ben så
    kan det sidde fast i munden på hunden . de må godt for det men skal
    tages om natten heller om dagen når man ikke er nær ved hunden smiley

• #44   21. nov 2014 Er du sikker på, at du ikke forveksler marvben med disse? http://www.maxizoo.dk/petcare-tyggering-oksehud-15-cm-hvid.html

smiley

• #45   21. nov 2014 Nej desværre ikke smiley min store bror hund ligger og spise en men lige ud af det blå så for ham skubbe benet ned bagst tang så kunne han ikke for den skubbe op igen så sad den fast smiley lille Mikkel fik så benet ud efter en halv time. Så fik dyrlægen den ud .Mikkel igen men måtte spise mere kødben lige for ik lige for tiden

• #46   21. nov 2014 Øv, det lyder ikke rart smiley

• #47   21. nov 2014 Nej. Men jeg har ikke noget imod at hunde for det smiley men næste alle ben kan være farligt smiley

• #51   21. nov 2014 Vores hvalp er glad for kyllinger, vinger og halse samt andelår og vinger. Snart skal vi også prøve lidt større ting, nu hvor hun er blevet dygtig til at spise ovennævnte ting. Man kan også give osso bucco (RÅ!), men man skal fjerne benet når hunden har spist kødet og marven smiley

• #52   21. nov 2014 Isabella smiley
    Jeg kan godt følge dig i din tankegang, men kan fortælle dig, at en god portion af de bulldogs, jeg kender, bliver råfodret og stortrives med det smiley
    Her er min igang med en gang kylling, men det kunne nu ligeså godt have været svin...
    - Det eneste han ikke fik var marvben, simpelthen fordi marven var for fed for hans mave.

profilbillede
  • #53   22. nov 2014 Tja -her i huset bruges der lang tid på at få marven ud, og når de har suttet og slikket alt det de kan, flækker de benet på tværs og spiser resten... jeg er ikke spor bekymret for at det sidder fast (og mine kan godt tåle de ekstra kalorier i marven -havde jeg hund med tendens til at blive tyk, måtte jeg jo give noget andet)

I forhold til ben der splintrer, kan jeg kun side at jeg da har set det (og ryddet resterne op efter det) -det kan rå ben osse, og fjerkræ får mine ikke længere af den grund, de får istedet knogler der skal gnaves lidt på.

Hvad de gør i naturen er jeg ret ligeglad med -mine hunde lever ikke i naturen. I naturen har mange voksne ulve tænder der er slidt ned, tænder der mangler og/eller tænder der er flækkede, det er nemlig hårdt at jage, nedlægge og spise de byttedyr de gør.'
    I naturen sulter de osse af og til i længere perioder.
    Ingen af delene ser jeg grund til at udsætte mine hunde for... de dør næppe af det, men hvorfor gøre det, de lever jo netop ikke vildt i naturen. Så hvis det at jeg ikke giver fjerkræknogler betyder at jeg mindsker risikoen for at de kommer galt afsted eller bliver syge, jamen så undlader jeg da bare at give dem det... der er så meget andet de kan få at tygge i

Kommentér på:
At give ben

Annonce