579 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Den omvendte bevisbyrde Den omvendte bevisbyrde

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad ( og OM) I, med hunde uden stambøger, der samtidig LIGNER de nu forbudte racer ( "listehundene") har gjort, for at kunne bevise, at jeres hund ikke er en "listehund"?

Hvis I ikke har gjort noget som helst, hører jeg gerne det også. Kunne bare godt tænke mig at vide, hvor meget man tænker i "worst case senario"?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den omvendte bevisbyrde
  • #1   20. dec 2010 Jeg ringede til politiet der sagde, at min dyrlæges ord på at min hund ikke var en blanding af de forbudte racer ville være bevis nok - så sådan en udtalelse har jeg fra min dyrlæge..

Jeg aner intet om, om det reelt er nok, men jeg fik navn og nummer på den betjent der gav mig oplysningerne.

Kaoz er blandet med boxer og kan derfor med "god vilje" godt mistænkes for at være lidt AB.

• #2   20. dec 2010 Tjae, jeg kan vist ikke rende fra Basses ophav..

Hun er uden tavle og kan i princippet være alt.. Men ligner bestemt en AST-blanding..

Jeg har bare smidt mundkurven på..

• #3   20. dec 2010 Anja - Der er utrolig mange med ASTér uden tavle der nu slet ikke vil vedkende sig det, og så er hunden pludselig boxervblanding..

Ikke tråden vedkommende, jeg vil bare give dig et stort kram for at være dit ansvar bevidst og med din holdning håber vi alle at loven vil blive revurderet om 3 år =)

• #4   21. dec 2010 Æv hvor er 3år langtid... Zera bærer os buret-

men mon ikke den ryger til revurdering da politiet jo ikke checker hundene...

• #6   21. dec 2010 Palle,
    "Håber nu ikke i slipper for snor og mundkurv."

Må jeg spørge med hvilken begrundelse?

Til foråret er jeg sikker på at vi vil se nøjagtig lige så mange overfald som vi plejer at se om foråret..

• #7   21. dec 2010 Taco både er og ligner en listehund (blanding) så han går med kurv og line..

Personligt synes jeg også der skulle gøres noget. Det er ikke fair at folk skal være bange for at færdes ude med deres lille hund..
    Synes bare det er en forkert løsning de har valgt fordi den er så svær at håndhæve.

I øvrigt mener jeg at have forstået det sådan at den omvendte bevisbyrde gælder for hunde født efter skæringsdatoen ( kan ikke huske datoen mere)

• #8   21. dec 2010 17. marts 2010

• #9   21. dec 2010 Tak..
    Min "harddisk" er godt fyldt op i øjeblikket, så sådanne ikke vigtige datoer ryger ud....

• #10   21. dec 2010 Tina,
    der er jeg også helt enig.. Det var bestemt tiltrængt at der blev gjort noget! For der er alt for mange hunde uden kontrol her i DK...

Men ja, det er de jo desværre stadig :S

Kommentér på:
Den omvendte bevisbyrde

Annonce