Kæmpe dilemma! (lidt lang) Kæmpe dilemma! (lidt lang)
Hej alle sammen
Jeg arbejder i weekenderne på et internat, og det sker at jeg tiltider tager "arbejde" med hjem.
I påsken tog jeg en dejlig boxer pige med hjem (brænder meget for racen og syntes derfor det kunne være sjovt og hyggeligt).
Det gik også super godt, og jeg besluttede at have hende lidt længere, og vi fandt et nyt hjem til hende mens hun var her hos mig, så alt var nu lykkeligt.
Her for en uge siden blev jeg ringet op af køberen som fortæller at hende og manden er gået fra hinanden og de kan derfor ikke have hunden mere.
Hun er rigtig ked af det man har ikke overskud til at have Nala som tingende ser ud nu.
Problemet er at Nala har haft 3 hjem, hun kom til internatet første gang som 4 mdr. højstsandsynligt pga. at det er komme bag på familien hvad det krævende at have hund (ser vi tit).
Hun fik her hurtig en ny og god familie hvor hun har haft det rigtig godt, men da Nala var omkring 1 år og 4 mdr, får manden i familien kræft og de kan ikke længere overskue Nala, og derfor kom hun tilbage på internatet.
Hun kom som sagt med mig hjem og bo og jeg fandt efter et par uger et godt hjem til hende, hvor man har haft boxer før og hvor kvinden i huset ønsker at træne med hende osv.
Nu er de så gået fra hinanden, og nu sider Nala IGEN IGEN i saksen...
Det er lidt mig der sidder med afgørelsen om Nala skal sælges endnu en gang eller om det er bedre hun får fred.
Hun har en smule alene hjemme problemer og så snart der sker ændringer i familie livet kan hun finde på at tisse indenfor osv.
Nu ved jeg godt at i ikke kender hunden, men hvad er jeres mening til en hund der har haft så mange hjem? er det bedre sådan en hund bare får fred, end at den skal udsættes for endnu et skift?
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
dec 2004
Følger: 34 Følgere: 45 Hunde: 6 Emner: 249 Svar: 1.111
Det jeg ikke vil er at hun skal stå på internatet flere uger for at vente på den rette familie, for det tror jeg ikke hun vil kunne klare. Det vil ikke være en løsning på hende alene hjemme problemer
dec 2004
Jeg ville have mulighed for at have hende hos mig i 2 uger hvis det var, men at jeg kan nå at finde den rette familie på 2 uger er der nok ikke stor mulighed for. og at hun skal være hos mig 2 uger, også ud på internatet og til sidst ud i et nyt hjem, vil nok blive alt alt for meget for hende når hun har tendens til at stresse op.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
okt 2008
dec 2004
Jo ved jo nok hvad der er bedst for hende. men ville jo gerne finde et hjem til hende, derfor at det er lidt svært.
***Krumme og Cult Shaker nu med pokal** :
Hun er en meget sød og rolig boxer, og det er lidt det der taler hendes sag, hun køre ikke højt.
Men stresser jo som sagt op hvis der er noget uvant i hendes hverdag, og det er det som er det kæmpe minus, for at finde en familie som vil hjælpe hende med at blive den fantastiske hunde hun kan blive, er nok ikke nem at finde. For folk som vil have en boxer som ikke er for god til at være alene, samt har tisset inden for i en alder af 1 ½ år hænger ikke lige frem på træerne
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Emner: 376 Svar: 3.641
jeg ved det slet ikke, men uanset hvad der vælges e jeg sikker på det er den rette beslutning ...
okt 2008
dec 2004
Laver lige et fotoalbum
Ja hun er tavleløs, ellers havde jeg nok selv været for fristet (dog er hun nøjagtig på samme alder som min, så er lidt for vovet uanset hvad)
Fordi det er svært for mig er fordi jeg har fået "følelser" for hunden, og er blevet rigtig glad for hende. Jeg syntes jo hun er en lækker hund, men jeg kan godt se hendes fejl, men ser det ikke som noget umuligt.
Men at sælge hende videre og at det ikke går, vil det være et stort svigt for Nala og hun vil så være hele nede psykisk. Hun har jo ikke haft mest held med det med at knytte sig til mennesker, for de forsvinder jo ud af hendes liv med det samme igen
dec 2004
Ja hun har jo lært at det ikke er værd at knytte sig særlig meget til menneskerne omkring hende, for hvad skulle hun dog buge det til
dec 2004
Nej det har ikke været nalas syld at hun har været kaste bold
okt 2008
dec 2004
dec 2004
(link fjernet)
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
feb 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 42 Svar: 194
Aiiij... Hvor ville jeg ønske hun kunne komme hjem til mig og bo...!!!
dec 2004
Den rette familie vil helt sikkert kunne findes, men det vil resultere i at hun skal stå på internatet længe, og det vil nok ikke lige frem være gavnligt for hende
Kæmpe dilemma! (lidt lang)