913 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kæmpe dilemma! (lidt lang) Kæmpe dilemma! (lidt lang)

Hej alle sammen
Jeg arbejder i weekenderne på et internat, og det sker at jeg tiltider tager "arbejde" med hjem.
I påsken tog jeg en dejlig boxer pige med hjem (brænder meget for racen og syntes derfor det kunne være sjovt og hyggeligt).
Det gik også super godt, og jeg besluttede at have hende lidt længere, og vi fandt et nyt hjem til hende mens hun var her hos mig, så alt var nu lykkeligt.
Her for en uge siden blev jeg ringet op af køberen som fortæller at hende og manden er gået fra hinanden og de kan derfor ikke have hunden mere.
Hun er rigtig ked af det man har ikke overskud til at have Nala som tingende ser ud nu.

Problemet er at Nala har haft 3 hjem, hun kom til internatet første gang som 4 mdr. højstsandsynligt pga. at det er komme bag på familien hvad det krævende at have hund (ser vi tit).
Hun fik her hurtig en ny og god familie hvor hun har haft det rigtig godt, men da Nala var omkring 1 år og 4 mdr, får manden i familien kræft og de kan ikke længere overskue Nala, og derfor kom hun tilbage på internatet.
Hun kom som sagt med mig hjem og bo og jeg fandt efter et par uger et godt hjem til hende, hvor man har haft boxer før og hvor kvinden i huset ønsker at træne med hende osv.
Nu er de så gået fra hinanden, og nu sider Nala IGEN IGEN i saksen...

Det er lidt mig der sidder med afgørelsen om Nala skal sælges endnu en gang eller om det er bedre hun får fred.
Hun har en smule alene hjemme problemer og så snart der sker ændringer i familie livet kan hun finde på at tisse indenfor osv.

Nu ved jeg godt at i ikke kender hunden, men hvad er jeres mening til en hund der har haft så mange hjem? er det bedre sådan en hund bare får fred, end at den skal udsættes for endnu et skift?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæmpe dilemma! (lidt lang)
  • #1   14. maj 2010 Hvis hun ellers er mentalt okay, kan jeg ikke se nogen grund til at hun ikke skulle kunne få det godt i et andet hjem smiley Hun har jo ikke været udsat for noget trist noget ! Så mon ikke der går lidt tid og hendes mange hjem går i "glemmebogen" ?

• #3   14. maj 2010 Hun har som sagt fået lidt alene hjemmeproblemer, tissen inden for osv.
    Det jeg ikke vil er at hun skal stå på internatet flere uger for at vente på den rette familie, for det tror jeg ikke hun vil kunne klare. Det vil ikke være en løsning på hende alene hjemme problemer

• #4   14. maj 2010 ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal** : Har det HELT lige som dig. Jeg vil super gerne give hende en chance, men de problemer hun har vist her i den sidste familie gør bare at jeg tøver.
    Jeg ville have mulighed for at have hende hos mig i 2 uger hvis det var, men at jeg kan nå at finde den rette familie på 2 uger er der nok ikke stor mulighed for. og at hun skal være hos mig 2 uger, også ud på internatet og til sidst ud i et nyt hjem, vil nok blive alt alt for meget for hende når hun har tendens til at stresse op.

• #5   14. maj 2010 Har du egentlig ikke taget en beslutning? For mig lyder det sådan. Og jeg er ret enig med dig.

• #6   14. maj 2010 Kunne du være heldig inden for de to uger og finde lige dem du søger , så ja, men ellers ikke.

• #8   14. maj 2010 Brug hjernen, før du køber hund:
    Jo ved jo nok hvad der er bedst for hende. men ville jo gerne finde et hjem til hende, derfor at det er lidt svært.

***Krumme og Cult Shaker nu med pokal** :
    Hun er en meget sød og rolig boxer, og det er lidt det der taler hendes sag, hun køre ikke højt.
    Men stresser jo som sagt op hvis der er noget uvant i hendes hverdag, og det er det som er det kæmpe minus, for at finde en familie som vil hjælpe hende med at blive den fantastiske hunde hun kan blive, er nok ikke nem at finde. For folk som vil have en boxer som ikke er for god til at være alene, samt har tisset inden for i en alder af 1 ½ år hænger ikke lige frem på træerne

• #10   14. maj 2010 Jeg ville også virkelig tænke mig om, for hvis hun har været omplaceret allerede 2 gange og skal igen til det 3 gang må det da absolut være sidste chance for hende, utrolig trist da det jo ikke er hendes skyld..

jeg ved det slet ikke, men uanset hvad der vælges e jeg sikker på det er den rette beslutning ...

• #11   14. maj 2010 Som du selv skriver bliver det hundesvært og finde det hjem, og et svigt mere syntes jeg ville være synd.

• #12   14. maj 2010 ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal**
    Laver lige et fotoalbum smiley
    Ja hun er tavleløs, ellers havde jeg nok selv været for fristet (dog er hun nøjagtig på samme alder som min, så er lidt for vovet uanset hvad)

Fordi det er svært for mig er fordi jeg har fået "følelser" for hunden, og er blevet rigtig glad for hende. Jeg syntes jo hun er en lækker hund, men jeg kan godt se hendes fejl, men ser det ikke som noget umuligt.
    Men at sælge hende videre og at det ikke går, vil det være et stort svigt for Nala og hun vil så være hele nede psykisk. Hun har jo ikke haft mest held med det med at knytte sig til mennesker, for de forsvinder jo ud af hendes liv med det samme igen

• #14   14. maj 2010 Nej nemlig, de ville få deres kampe, og sådan skal det ikke være smiley
    Ja hun har jo lært at det ikke er værd at knytte sig særlig meget til menneskerne omkring hende, for hvad skulle hun dog buge det til

• #15   14. maj 2010 *Citronmåne *
    Nej det har ikke været nalas syld at hun har været kaste bold smiley

• #17   14. maj 2010 Uha, jeg kender det. Har stået med skønne hunde på internatet, men vist at chancen for det rette hjem var meget lille. Og måtte give dommen . Men gjort det for hundens skyld. Også her ved hunde der uden deres skyld blev kastebolde.

• #18   14. maj 2010 Ja man skal huske at det er hjernen man tænker med og ikke hjertet, men det jo svært når man elsker de kære dyr

• #19   14. maj 2010 Så er der lidt billeder af hende:
    (link fjernet)

• #20   14. maj 2010 Så længe hun ikke udviser agressiv adfærd ville jeg give hende en chance mere. Hvis ellers man giver sig god tid til at finde den rette familie til hende, så tror jeg at jeg ville vælge at give hende en chance.

• #21   14. maj 2010 For satan hvor ser hun dejlig ud!!!
    Aiiij... Hvor ville jeg ønske hun kunne komme hjem til mig og bo...!!!

• #23   15. maj 2010 Ja det er nemlig det at hun er begyndt at tisse inden for det er et stort problem. Og ikke noget særlig mange vil give sig i kast med.
    Den rette familie vil helt sikkert kunne findes, men det vil resultere i at hun skal stå på internatet længe, og det vil nok ikke lige frem være gavnligt for hende

Kommentér på:
Kæmpe dilemma! (lidt lang)

Annonce