{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Hjælp - Emma og Toffie er begyndt at . {{forumTopicSubject}}

Hjælp - Emma og Toffie er begyndt at slås sådan jævnligt.

De har egentligt alid haft et godt forhold til hinanden, hvor de leger godt sammen. Jage lege er normal hverdag herhjemme, og så bider/gumler de lige lidt i hinandens ører, hvorpå de jager hinanden igen.

MEN her på det sidste er der sket en markant stigning i reelle slås/magt kampe (Jeg ved ikke hvad det er og hvorfor de gør det)

Vi har helt fra starten delt dem når de skal spise, for de bliver voldsomt aggressive overfor hinanden når de spiser.
Vi kan sagtens stikke hånden HELT ned i maden (hvis vi ville) uden der sker noget ved det, men de kan ikke - og har aldrig kunnet - være i samme rum når de spiser.

Her på det sidste har vi så oplevet, at de begynder at slås, og jeg er sq lidt frustreret, for hvorfor gør de det - det ved vi ikke.
Pludselig kan de ligge og knurre af hinanden, og så går de lige i hovedet på hinanden.

Hjælp - hvad gør jeg?
Jeg plejer at gå imellem mens jeg siger nej MEGET bestemt (ved godt det ikke er optimalt, men de stopper med det samme)

Toffie blev kastreret den 15. juni i år.
Emma var i løbetid lige umiddelbart inden - altså omkring uge 23-24 (hun er ikke blevet parret, da vi holdt dem adskilt)

Er det fordi Emma er ved at blive voksen? Hun er 1½ år gammel.

Hjælp mig please.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - Emma og Toffie er begyndt at .
  • #1   27. jul 2009 Det lyder som om det er ved at finde ud af hvem der skal bestemme. Emma er jo voksen, så hun vil se om hun ikke kunne gøre sig fortjent til at være leder. Mon de selv finder ud af hvem der skal være leder af flokken?

Synes dog det er usædvanligt at det sker imellem en han og en tæve, kunne bedre forstå hvis det var 2 af samme køn.

• #2   27. jul 2009 Gitte - det er nemlig det der undrer mig - altså at det er mellem en han og en tæve.

Emma er jo som sagt 1½ år gammel, og Tffie er 3½ år gammel, men ham har vi kun haft i et års tid.

• #4   27. jul 2009 Så jeg skal lade dem tage kampen ud? Også selvom det kan stå på flere gange??

Emma er en "bestemmer" type - lidt dominant. Hun står ikke i vejen for at forsvare en hvalp eksempelvis.

Jeg vidste godt, at det normalt er tæverne der dominerer ;-))

• #5   27. jul 2009 Mine to hunde slås også ind imellem. Og det er også en og en tæve.
    Og med en alders forskel på næsten 11 år. Jeg går imellem dem og sørger ellers for at der ikke bliver mulighed for slåskamp. Her i huset er det hannen der vil tage over.
    De har dog efterhånden lært at enes, men jeg skal stadig passe på med leg og træning af dem, der skal der være stor afstand ellers går det galt.
    Og jeg har oplkevet det samme med min anden jack russell han, han sloges også med min tæve. Han er nu gået til de evige jagtmarker, men ikke fordi de sloges, det var sygdom

• #7   27. jul 2009 Daisie - det er også voldsomt for mig smiley Men hvis de kan etablere et hieraki - og det er det der skal til, så må jeg prøve at aflede deres opmærksomhed lidt, og ellers lade dem finde ud af, hvem der er bossen.

• #9   28. jul 2009 Kender en der havde samme problem med to han Rotter, den ene måtte desværre aflives da det gik ud over en ven der stod for tæt på en dag de kom op og slås. (Vennen kom ikke alvorligt til skade, blev kun bidt i armen, men voldsomt nok da mine bekendte har børnebørn på 5 år, ville de ikke tage chancen)
    Så har ingen idé om hvad der kan gøres. Er dog intereeseret, så lytter med (:

Kommentér på:
Hjælp - Emma og Toffie er begyndt at .

Annonce