Hjælp - Emma og Toffie er begyndt at . {{forumTopicSubject}}
Hjælp - Emma og Toffie er begyndt at slås sådan jævnligt.
De har egentligt alid haft et godt forhold til hinanden, hvor de leger godt sammen. Jage lege er normal hverdag herhjemme, og så bider/gumler de lige lidt i hinandens ører, hvorpå de jager hinanden igen.
MEN her på det sidste er der sket en markant stigning i reelle slås/magt kampe (Jeg ved ikke hvad det er og hvorfor de gør det)
Vi har helt fra starten delt dem når de skal spise, for de bliver voldsomt aggressive overfor hinanden når de spiser.
Vi kan sagtens stikke hånden HELT ned i maden (hvis vi ville) uden der sker noget ved det, men de kan ikke - og har aldrig kunnet - være i samme rum når de spiser.
Her på det sidste har vi så oplevet, at de begynder at slås, og jeg er sq lidt frustreret, for hvorfor gør de det - det ved vi ikke.
Pludselig kan de ligge og knurre af hinanden, og så går de lige i hovedet på hinanden.
Hjælp - hvad gør jeg?
Jeg plejer at gå imellem mens jeg siger nej MEGET bestemt (ved godt det ikke er optimalt, men de stopper med det samme)
Toffie blev kastreret den 15. juni i år.
Emma var i løbetid lige umiddelbart inden - altså omkring uge 23-24 (hun er ikke blevet parret, da vi holdt dem adskilt)
Er det fordi Emma er ved at blive voksen? Hun er 1½ år gammel.
Hjælp mig please.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Synes dog det er usædvanligt at det sker imellem en han og en tæve, kunne bedre forstå hvis det var 2 af samme køn.
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.841
Emma er jo som sagt 1½ år gammel, og Tffie er 3½ år gammel, men ham har vi kun haft i et års tid.
nov 2006
Emma er en "bestemmer" type - lidt dominant. Hun står ikke i vejen for at forsvare en hvalp eksempelvis.
Jeg vidste godt, at det normalt er tæverne der dominerer ;-))
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Og med en alders forskel på næsten 11 år. Jeg går imellem dem og sørger ellers for at der ikke bliver mulighed for slåskamp. Her i huset er det hannen der vil tage over.
De har dog efterhånden lært at enes, men jeg skal stadig passe på med leg og træning af dem, der skal der være stor afstand ellers går det galt.
Og jeg har oplkevet det samme med min anden jack russell han, han sloges også med min tæve. Han er nu gået til de evige jagtmarker, men ikke fordi de sloges, det var sygdom
nov 2006
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 376
Så har ingen idé om hvad der kan gøres. Er dog intereeseret, så lytter med (:
Hjælp - Emma og Toffie er begyndt at .