{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.805 visninger | Oprettet:

åh hjælp min stakkels emma {{forumTopicSubject}}

ja emma har i 3 uger haft øremider... vi var først ved dr.dyr hvor hun fik 3 indsprøjtninger og piller cefa-cure hun sku være på. pillerne kasted hun op og fik det rigtig skidt af som med indsprøjtningerne, nu er vi gang med et dryppemiddel mod øremider hun får i nakken men det hjælper jo ik en skid på øret kløen og merte?? alt hår omkring øret er kradset væk og vil have lampskærm på nu !

vi har været ved 2 forksellige dyrlæger med problemet og de har åbenbart ik magtet a give os den rigtige behandling da emma har vist sig a være overfølsom for meget medicin....

jeg overvejer nu et dyrehospital??? er det ik bedre end 1 drlæge?? og hvor er der nogen rigtige gode nogen bor på djursland!!! mellem århus og randers....

hjælp bedes om

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  åh hjælp min stakkels emma
  • #1   14. mar 2009 kender det godt smiley
    Det er bare for dårligt dyrelæger er sådan..
    Bare ring og sig at du gerne vil have sådan en lampeskærm..
    ja, prøv et dyrehospital..
    søg på google efter hvor der ligger et..

• #2   14. mar 2009 Frem for en lampeskærm (som de fleste hunde hader) kan du overveje den nye "ting" som ligner en badering, der får om halsen. Den vil også forhindre hende i at klø, men vil ellers ikke genere hende.

• #3   14. mar 2009 Nu ved jeg ikke om der er forskel på katte og hunde hvad angår øremider, men min kat fik nogle dråber vi skulle komme i øret. De fjernede så både kløe og det hele, dem fik hun et par uger og så var det helt væk :o) Du kan da prøve at høre en dyrelæge om det også fåes til hunde, det er jo i princippet det samme.

• #4   14. mar 2009 Årh stakkels hund da....Har da aldrig overvejet om der er forskel på en dyrlæge og et dyrehospital. Det er jo stadigvæk dyrlæger der er på dyrehospitalet.
    God bedring til vuffen, håber i finder ud af noget.

• #5   14. mar 2009 Anja.

Frontline i øret?
    det er da det man normalt sprøjter i nakken. Det skulle da ellers være rimelig giftigt. i hvert fald hvsi de får de i munden.
    Men skal bestemt ikke gøre mig klog! for har ikke haft mider på mine.

• #6   14. mar 2009 man hører mange mærkelige ting... Fucidin øredråber til hunde er super effektivt mod muk på hesteben...

Så Frontline i øret... hvorfor ikke....

• #7   14. mar 2009 jeg har også haft en kat med øremider og den fik også frontline i øret og det var lynhurtigt væk....

• #8   14. mar 2009 emma har store sår i øret:( det så synd for min prinsesse!!!! vi fik os dråber men de hjalp overhovedet ik..vki sprøjter hende i nakken li pt hver 3 uge med advocate...

men vil gern have det røde og sår og kløen væk fra hendes ører.. det sku for synd alt håret bagpå og foran er kradset væk.... smiley

• #9   14. mar 2009 jamen vil da tag emma til dyrlgen mandag og spørge hende om det direkte så!

for det sku for synd for emma

• #10   14. mar 2009 jamen er det ik smertefuldt når nu emmas ører er så ømt a hun slet ik vil ha man rører ved det? og der er sår indeni?

• #11   14. mar 2009 susanne> åhh ik sig sårn smiley jeg ved godt det noed emma kan leve med en hvis tid men bar nu sns jeg det er så grimt og hun har jo smerter.... ihhh

• #12   14. mar 2009 min gamle kat fik altså også frontline 1 dråbe i hvert øre mod øremider og 1 behandling var nok så gik de væk.

• #13   14. mar 2009 jamen vi har jo prøvet 2 forksellige og ingen a dem vil give dråber!! ihhh

• #14   14. mar 2009 ja for vi har så mange problemer med at emma ik kan tåle pencilin og antibiotika ? hun besvimte og kasted jko op a det og på 3 uger har jeg brugt 2500 på forksellige medincformer og det kan skisme da ik passe! og det værste er emma s ører ligner et brændsår! båden indeni og udenpå!

• #15   14. mar 2009 susanne> ja nemlig.... og hun kan ik få smertestillene fordi hun netop regaered så voldsomt sidst og dyrlægen sagde at hun ik var helt sikker på om det var det smertestilende eller pencilinene hun var alergisk overfor.... det bar syn.... jeg går og smører creme til skadet hud på hendes ører for a køle og vat med koldt vat 5 gange dagligt...

• #16   14. mar 2009 Tja jeg har også fået frontline i øret rådet af dyrlægerne og det er SUPER effektivt.. men kun nogle få dråber! 2 gange med 2 dages mellemrum udryddede en grov omgang øremider hos alle mine hunde og et helt kuld 7 ugers hvalpe.

• #17   14. mar 2009 Vi har også på dyrlæges anvisning givet vores kat nogle dråber frontline i øret mod mider - det virker fortræffeligt....

• #18   14. mar 2009 ja men vil prøve aringe og hør drlægen om det frontline, men tvivler sku lidt da emma jo har sår i øret?? det kommer da til a svide helt a helveds til???? så tror i ik det bedst lig a lade durlægen se emmas ører inden han eller hun sir ja?

• #19   14. mar 2009 Hvis den har sår i ørerne lyder det da mere som om at den har fået skab( ræveskab) rigtig mange hunde er ramt i øjeblikket og det starter netop i ørerne og med sår.

• #20   14. mar 2009 nej hun har sår fordi hun kradser sig selv

• #21   14. mar 2009 Jeg tror nærmere at den har skab

• #22   14. mar 2009 steen nu skal du altså til a læse hva jeg skriver! har netop skrevet hvor jeg bor!

vores dyrlæge vidste ik emma var overfølsom ej gjorde vi!!!! ergo kan vi da ik fortælle hm dette.

vi prøver jo netop a gøre en masse men det nytter jo ik noed når dyrlægerne vi går til intet gir emma ud over antibiotika og advocate til a sprøjte i nakken....

• #23   14. mar 2009 de 2 drlæger vi har været ve har bege konstateret at det er øremider emma har! ergo er det jo det vi har gået udfra!

det gør mig lidt sur over a du steen ikk starter med at læse det allerførste jeg skriver... hvor jeg bor netop.... jeg kriver herinde fordi jeg føler mig matesløs overfor dyrlægerne vi har været hos og fordi emmas tilstandt netop ik er blevet bedre men værre og vi intet får hjælp til....

da emma begyndte a kaste op a sine cefa-cure (antibiotika) sagde dyrlæge nr 1 lad være a give hende dem ok... men hva så?? hun sagde at så var hun ik sikker på hva ku hjælpe når emma reager som hun gør overfor så mange former for medicin! det er derfor jeg vil opsøge et dyrehopital fordi der måske varen med større viden indefor øreproblemer!

jeg vil gøre alt for min hund

• #24   15. mar 2009 Der er mange hunde, der reagerer med opkast/kvalme/dårlig mave overfor Cefa-Cure. Almindeligvis får man et andet antibiotikum, eksempelvis Clavubactin. Det reagerer de ikke så stærkt overfor.

Hun har jo brug for noget, der forhindrer infektion i sårene i øret.

Jeg synes det er fornuftigt, hvis du finder en dyrlæge (fagdyrlæge i smådyr), så du kan få endnu en til at kigge på det - og som hører din historie.
    Et dyrehospital behøves om udgangspunkt ikke at være bedre end en enkeltmandsdyrlæge, men du har chancen for lige at tjekke, at der er en, der har speciale i smådyr.

Og så ville jeg ikke personligt være så nervøs ved at putte et par dråber frontline i øret på hunden.
    Ja, det er et insekticid, men mængden der skal bruges er minimal i forhold til en almindelig loppebehandling, hvor Frontline er noget af det mest skånsomme (overfor hunden), der er på markedet.

• #25   15. mar 2009 Min ene hund kan heller ikke tåle Cefa-Cure, men får altid Clavubactin, så din Emma er nok ikke et enkelstående tilfælde. Derfor er det stadig utroligt at din dyrlæge ikke foreslår denne behandling i stedet.

• #26   15. mar 2009 ja undre mig ogs... manden tar emma til dyrlægen her onsdag da de er den eneste tid vi kan få. vil da foreslå det andet antibiotika i skriver om....

Kommentér på:
åh hjælp min stakkels emma

Annonce