{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
670 visninger | Oprettet:

En positiv historie !! {{forumTopicSubject}}

Denne historie bliver nok lidt lang, men læs den nu alligevel !!

Synes lige jeg her i al snakken om kamp/muskelhunde vil komme med en dejlig oplevelse, jeg har haft idag.

Vi var ude at gå i vores gård...så Selma var løs og Lima, som NÆSTEN altid i snor, da jeg på afstand ser en "lille" SBT/Amstaff-blanding(fik jeg først afvide bagefter).

Opmærksom på disse hunde, som jeg gerne indrømmer jeg er, kalder jeg Selma hen bag mig og beder hende stå(som tidligere udstillingshund fryser hun stadig ofte i den stilling*lol*), men lader Lima være nede, da de er på god afstand.

Irriterende nok bevæger hund og ejer sig stille og roligt i vores retning, så jeg stiller mig imellem dem og Lima, da de skal til at gå forbi....da de når et par meter væk slam siger det og SBT/Amstaff-børgen lægger sig prompte ned i en vandpyt og kigger op på sin ejer !!

Hun kigger spørgende på mig og jeg på hende, hvorpå vi lige udveksler et par ord og jeg forklarer at Selma tidligere har været overfaldet og Lima ikke kan lide store sorte hunde.

Imellemtiden er Lima blevet interesseret(Selma står stadig frosset i stå-stillingen) og trods tidligere erfaringer med hende, bliver vi enige om, at lade det være på Lima's primisser at hilse(SBT/Amstaff-børgen ligger stadig i sin vandpyt og kigger skiftevis på sin ejer og på Lima, der får line nok til lige at kunne hilse.....og så forsigtigt lidt mere line

Istedet for at blotte gebis og knurre helt vildt, begynder hun at logre og pga, der pludselig kom et brag(torden) lavede hun et spring og landede ovenpå "Børgen", som reagerede ved at smide sig på ryggen smiley

Selma står stadig frosset, og "Børgen" og Lima småleger(Børgen ligger på ryggen og spræller med alle 4 ben, mens Lima bruger hans mave som trambolin).

Vi ejere falder i snak...hvor jeg roser hendes hund...og uden at jeg kan huske hvorfor, kom vi ind på tidens debat om kamp/muskelhunde..indrømmer forsigtigt, at jeg faktisk går ind for et forbud, hvorpå hun smiler og siger :"det gør jeg faktisk også".

"Børgen" er efterhånden helt mudret til, så vi bliver enige om, at gå hver til sit !!

Så tak, til "Børgen"(glemte at spørge om hans navn) for at have givet Lima, så positiv en oplevelse med en stor sort hund.

Oplevelsen har ikke ændret spec. meget på mit syn omkring kamp/muskelhundene, da en positiv oplevelse med fremmed hund, ikke rigtig opvejer alle de negative.

- men det er da en start...og dejligt at møde en ejer af typen, som kunne se det fornuftige i et forbud !!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En positiv historie !!
Kommentér på:
En positiv historie !!

Annonce