Gravhund for tyk ??? nej Fed... LANGT. {{forumTopicSubject}}
Hjælp og gode råd søges....
Min gravhund lulu fik hvalpe for ca 12 uger siden ( ved kejsersnit og blev samtidig steriliseret ) Hun var rad mager - da det var ovre.
Hun kom på fedekur- Med ekstra gode sager fra dyrlægen + masser af hvalpefoder - da der ingen kød var på hende.
I de 8 uger vi havde hvalpene blev hun mere og mere mad glad...hun har ellers altid været vildt kræsen. Hun har fået masser af royal canin hvalpefoder undervejs - før og efter fødslen - og er åbenbart blevet meget glad for det - så det snupper hun fra vores hvalp Anton hvis hun ser sit snit til det. - og er helst fri for roal canin voksenfoder.
Nu har vi jo undervejs fulgt damens udvikling tæt og har jo set at hun er blevet større - men nu er det pludselig for meget. Hun vejede før drægtigfed 4,2kg.. meget smuk og fin dame......
Men nu i dag fik jeg hende vejet -- og nu skal damen på ration...hun vejer 5,7kg...er ikke kræsen mere...æder alt hvad hun kommer i nærheden af..... og er tilmed blevet døv - eller uopdragen - og høre kun efter hvad jeg siger. ( ikke resten af familien ) - hvis jeg er skrap i mælet... desuden enorm doven...slentre bare afsted... men er dog blevet lidt mere pjattet...
Jo jeg har fået ny hund.
jeg går ud fra at jeg skal fodre de 2 store for sig - og Anton alene... Men hvad siger i ?? ellers nogen gode råd.
Hun skulle jo nødig blive ved at tag på..
Vi har ellers altid haft foder til at stå fremme, så de kunne spise når de var sultne men det er jo nok slut med det.
hmmm. ja hvad siger i erfarne hundeejere herinde på hg ??
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Men det jeg gør er, at hun får diætkost....altså slankefoder om man vil. .....og så giver jeg hende mængden efter hvad hun skulle veje. Så hun får kun 200 g om dagen....jeg fodre med hill´s j/d
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
http://www.youtube.com/watch?v=4PcL6-mjRNk
dec 2007
Følger: 24 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 109 Svar: 394
Men ellers var den da sjov.NITTIB
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Du bliver nød til at fodre dem hver for sig der er intet andet at gøre.
Og så gå over til RC light.
(Vores Emma på 3år stjæler også Maja's hvalpe foder og det har hun taget 1 ekstra kilo på af.)
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
dec 2007
Følger: 24 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 109 Svar: 394
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Hvad får hun af foder nu ?
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Den havde så lært folk som gik forbi at tage bolden og kaste den ;-))))
Og den gør det hver gang - Det er verdens sødeste ruhåret gravhund
3 Gravhunde + Charlie og 4 bløde bamser Laila T - Måske i skulle lære jeres hund det trick
Gravhund for tyk ??? nej Fed... LANGT.