741 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

potionstørrelse potionstørrelse

Davser.
Jeg har et spørgsmål om foder potion størrelse til Jessie.

Jessie har altid haft mad til og stå 24/7, og har uden problemer selv styret hvor meget hun havde brug for.
Men igennem det sidste år har jeg passet min mors gravhund en 5-6 gange. Og når han er her kan foderet ikke stå fremme, da han ellers vil forsluge sig.
Så i de pasnings perioder har jeg stille og roligt fundet ud af hvor meget foder Jessie skal have for og holde vægten stabil.
Og uden for pasnings perioderne har hun haft maden til og stå som normalt.

Men jeg har fundet ud af at når maden står 24/7, så æder hun tæt på dobbelt så meget.

Men det mest underlige ved det er at hendes vægt ikke rykker sig.
Hverken når hun bliver foderet en gang om dagen eller når hun selv styre det.
Som i kan se på billedet, så er hun jo fin og pæn. Hverken for tynd eller for tyk. (billedet er taget i Januar i år)
Og så til mit spørgsmål.
Hvordan POKKER kan det lade sig gøre? Og vil det være bedst at jeg går over til kun og foder hende en gang om dagen uden for pasnings perioderne?
Det er normalt vis mellem 1-3 uger jeg passer min mors hund af gangen.

Jeg fodre med Arion Adult Kornfrit.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  potionstørrelse
  • #2   2. feb 2017 Jeg tænker bare at det da er spild af penge hvis hun æder den dobbelte af hvad hun har brug for smiley

• #4   2. feb 2017 1-2 gange om dagen uanset om hun får 1 gang om dagen eller har adgang 24/7.

• #6   2. feb 2017 Okay. Sådan har jeg ikke tænkt på det. Men hvad vil du forslå? ! gang dagligt eller 24/7?

• #8   2. feb 2017 er du sikker på det er det rigtige foder?

• #9   2. feb 2017 Det er egentligt ret logisk, hvis man tænker sig om. Din hund får simpelthen for lidt foder, i de korte perioder, hvor du passer din mors hund.

At hunden ikke har tabt sig voldsomt, skyldes at du kun har passet gravhunden i korte perioder. Hvis du skulle passe den i 1/2 år, ville din hund garanteret tabe sig.
    Så hvis det var mig, ville jeg skrue op for mængden af foder, når din mors gravhund er på besøg, så din hund ikke går og sulter, og så ville jeg fortsætte med at lade foderet stå frit fremme, som I plejer, når din mors gravhund ikke er på besøg.

• #10   2. feb 2017 Ann-Marie H
    Nej hun får ikke for lidt når jeg giver hende en gang om dagen.
    Som jeg skriver : Så i de pasnings perioder har jeg stille og roligt fundet ud af hvor meget foder Jessie skal have for og holde vægten stabil.

Og det fandt jeg ganske enkelt ud af ved at hun begyndte og blive rund. Så jeg viste at hun fik meget. Og derfra har jeg stille og roligt bevæget mig ned af i fodermængde indtil hendes væk var stabil og konstant.

• #11   2. feb 2017 Det giver absolut ingen mening. Medmindre at hunden er inaktiv når din mors hund passes, og ekstremt aktiv, når I ikke passer hund.
    Nå, men det var mit bud, du bestemmer jo selv, om du vil tage det til efterretning, eller ej smiley

• #12   2. feb 2017 Hvis du spiser mange små måltider så kører din forbrænding hele tiden og du omsætter mere af energien i alm stofskifte end hvis du spiser få større måltider. Om det kan forklare hele forskellen tror jeg næppe, men det kan måske være en del af forklaringen.

Kommentér på:
potionstørrelse

Annonce