{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.370 visninger | Oprettet:

Info : Slem Virus i Tyktarm hos hunde {{forumTopicSubject}}

Kære Alle Hunde og jeres Ejere

Jeg Synes jeg ville fortælle jer en lille " historie"
Jeg har en blandings hund af Gravhund , Beagle og Dansk Svensk Gårdhund på 2 år og 5 mdr .
Men i December 2007 blev han meget syg en nat
På ca 1,5 time kastet han op 12 gange .
Han rystede & ville ikke Spise & drak kun minimalt .
Han var så dårlig at han ikke ville ud og tisse .
Hver gang måtte jeg bære ham ned fra 3 sal
Og når jeg så satte ham ude foran opgangen ville han end ikke gå . Jeg måtte så bære ham hen til græsset hvor han kunne klare sit ,for atter blive båret op igen . Normalt er han en meget glad og hyper aktiv hund men når nogen kom på besøg gad han end ikke løfte hovedet . Normalt kommer han glad og livligt farende for hilse på men ikke når man er SÅ SYG .
Jeg så det an et døgn , men opkastningerne forsatte . Jeg tog til dyrelægen da der ingen bedring havede været .med ham ..... Tværtimod
Dyrelægen beholdte ham et halvt døgn
Først tog de rønkel af hans fordøjelses system for se om sad f.eks et stk legetøj fast - men det gjorde der ikke . Dernæst gav de ham noget der skulle syne lyserødt på nr 2 rønkel som blev taget 2 timer efter første . Derved ville de kunne se om denne " lyserøde "væske" passeret i fordøjelses systemet som det skulle . Det gjorde det . Men nu kunne de se på nr 2 rønkel billede at grunden til Charlie var så syg var at han havede en VIRUS I TYK TARMEN . Behandlingen var så følgende : Han fik noget medlicin til stoppe hans kvalme/opkastninger og noget mod denne virus som skulle tages 2 gange dagl i 3 dage .... DA han blev hentet var han i minimal bedring så det var nu kun tiden , medlicin og skånekost der kunne gøre ham rask igen . Men til Starte med sagede lægen at han ville have tynd mave hvilket var "normalt" i denne situation
Det var kun godt . Det ville gå over hurtigt igen og det gjorde det . Han blev meget langsomt over de næste 14 dage rask igen og kunne stille gradvis køres over på hans normal kost igen fra skånekosten ... SÅ var vi alle glade igen..... indtil 2 mdr senere......Hvor Charlie,s bedste hunde ven Tec blev syg på samme måde .
3 Dage før Tec blev syg havede jeg passet ham . Han over nattede og legede da fint med Charlie og hans ting . Vi var også ovre i Sdr marken i Valby 2 timer hvor de begge legede med mange andre vovser . Så 3 dage senere blev Tec så syg ligesom Charlie var 2 mdr tidligere . I første omgang tænkte både jeg og tec,s ejer at Charlie måtte have smittet Tec . Men så igen der var jo gået 2 mdr imellem . Vi talte så videre om det og tænkte måske er virusen stadig i Charlie,s legetøj .JEg gik så et par dage og tænkte på .... om viriusen kunne være i legetøjet stadig 2 mdr efter Charlie var syg ?
Jeg vidste det ikke men ville vide besked om CHArlie havede smittet Tec via legetøjet . For Charlie har jo andre hunde venner der kommer hos os . f
Og vil ikke risikere de også blir syge . Først vaskede jeg så Alle Charlie,s BAmser på 95 grader og hans tæpper .Alt hvad han været i nærheden af da han var syg .... Men spørgsmålet naget mig stadig Er det væk nu ? Jeg ville ikke få ro i sindet før talt medCharlies Dyrlæge så jeg ringede til dem og fortalte om
Charlie,s sygdoms forløb i December 2007 og at der var 2 mdr ( Feb 08) imellem Charlie blev rask og tec blev syg. Dyrelægen sagede at når der var gået 2 mdr imellem kunne Charlie ikke smitte tec eller andre hunde og mht legetøjet vil en virus ikke kunne overleve i det i 2 mdr. Derfor udelukket Dyrlægen 100% at Tec var blevet smittet af Charlie . Jeg spør hende så forvirende jamen hvordan så ??? Det er jo samme sygdom og forløb. JA sagede hun men fra en anden hund end din er tec blevet smittet . Og det gav jo mening, da vi bor 2 opgange fra hinanden dvs færdes i samme kvarter med vor hunde og går samme ruter . Vi kommer begge i sdr marken ... Ja vi var jo i sdr marken men Charlie havede jo været syg og det måske der Tec blev smittet af en anden hund og sikker også der fra Charlie blev smittet i December 2007 . Nu er tec så rask igen men var indlagt i 2 dage . Jeg ved nu at denne Virus i tyktarmen er en slem omgang for ens hund og lang og sej omgang som ingen hunde bør gennem gå . Men som hos mennesker er der nogen gange en slem "omgang i luften " sådan er det også med dennne virus hos hunde da den figurerer iblandt hunde. Men det gør den ikke mindre slem . Jeg ved ikke om det er noget man kan få vaksineret sin hund imod, hvis den ikke har haft det? Da jeg ikke fik spurt dyrelægen om det . Men jeg synes det er mit ansvar som hunde ejer at fortælle andre hunde ejere hvis jeg ved der er en slem virus i omløb blandt hunde . Derfor fortalte jeg også en anden hunde ejer i vor andels forening om forløber og til min og Charlie,s Familie og venner af dem som har hunde men synes budskabet skal endnu mere ud blandt hunde ejere . Derfor skriver jeg denne lille triste historie om denne dumme virus i hundenes tyk tarm . Da som sagt synes det er min pligt som en ansvarlig hunde ejer og elsker at videre give denne information efter set hvor syg hunde blir af denne virus . alt andet er uansvarligt
Så her har i informationen så er det op til hver enkelt hunde ejer hvad I vil gøre med den information .
Men lad mig slutte med et råd det koster jo intet
Fortæl jeres dyrelæge om denne "historie"
og hør om der findes en vaksine ... Må jeg komme med et råd til slut ? Det skader jo ikke med en god dialog med dyrelægen f.eks telefonisk . Det koster jo ikke noget spørge og komme det i forløbet . Det betaler sig i det lange løb at være på forkant med det . men det op til hver enkelt af jer hvad i vil med denne viden
Men en ting kan vi vel uden tvivl sige ? Det er bedre at vide det end intet at vide , så I hver især kan beslutte hvad bedst for jeres hund . For Vi vil jo alle vor og andre hunde det bedste . Håber ingen hunde blir syge ....

Mvh Anette og to nu 110% glade og raske vovser min Charlie og hans ven Tec

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Info : Slem Virus i Tyktarm hos hunde
  • #1   7. mar 2008 al for lang tekst til at jeg gider at gå igennem den

• #2   7. mar 2008 Godt de begge har det fint igen ;o) Og ja så blev man det klogere, var der et navn på den virus?..

• #3   7. mar 2008 God info!

• #5   7. mar 2008 godt at vide smiley God tråd! Og det er godt at høre at vovserne har det godt igen..

• #6   7. mar 2008 Team FrostyAdonis - ( Karin. H ) .
    JA Det er der måske nogen der synes
    Men nu er informationen der ihvertfald til dem der vil læse det ... lang eller ej

• #7   7. mar 2008
    Til Looks like Brain, acts like Pinky; Neobebs!;oD C
    Du spør om virussen har et navn ?
    Men Dyrelægen kaldte det .... Virus i Tyk tarmen
    Jeg kan godt kontakte dyrelægen spørge om den har et mere precis navn hvis du ønsker det ?
    Mvh Anette

• #8   7. mar 2008 hejsa
    Er det ikke Roskildesygen din hund + og den anden er blivet smitted af ? Det er mange som været indlagt på dyrehospital pgaf det virus her de sidste måneder.

Godt at høre de er raske igen

M.v.h. Åsa

• #9   7. mar 2008 Min lille Ea havde det samme. Høj feber, dierre, opkast og ingen appetit og gad ikke noget som helst, rystede også over hele kroppen. Min dyrlæge viste så godt hvad det var, så det kostede mig kun 130 kr for noget hjælp til at stoppe kvalmen og dierren også noget som tog de grimme bakterier. Hun har stadig lidt, men det skal gå over af sig selv uden mere pencilin for hun har været konstant på pencilin i 3 uger nu og min dyrlæge vil ikke give hende mere. Den er svær at komme af med, men hun er da frisk nu og det er godt smiley Hun blev smittet af en hvalp vi fik fra en kennel.

• #10   7. mar 2008 Min veninde's ene gårdhund er frygtelig syg i disse dage.. med opkast og blodig diarré..

Men godt at høre at dine to er blevet raske igen.

• #11   27. apr 2008 Hej Alle

Åse E: Det kan da godt være det er roskilde syge , men dyrelægen kaldte det hele tiden virus i tyktarmen så ved det ikke om det er det samme som den roskilde syge du referer til ...
    Vicky J : Jeg håber din lille Ea er rask igen , men det var da rart for jer at jeres dyrelæge lige vidste hvad det var der var galt .
    Jeanette køge: Jeg håber også at din venindes hund er blevet rask igen
    Det er noget siden vi har været online men takker for alle der svaret
    og sender alle der har været syge en lille tanke med ønsket om at I alle må være raske igen . Jeg har ikk mødt flere hunde på det sidste som er blevet syg af den virus så håber den ikke mere figurerer i luften mere - men ved det som sagt ikke . Mvh Anette og Charlie (min hund)

Kommentér på:
Info : Slem Virus i Tyktarm hos hunde

Annonce