Hudbiopsi {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen. Jeg ved ikke om nogen af jer kan huske/har læst mit emne omkring mine kløeramte drenge, som jeg skrev for et par måneder siden efterhånden -
http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=254021
I emnet står der at begge mine 2 labrador-drenge har været ramt af kløe, men det har vist sig kun at være Tosh der er ramt af ekstrem kløe og hårtab, samt sår på kroppen. Hans kløe startede ved maven, hvor han tabte hår og fik sår efter hans ustoppelige kløen, desværre har det nu spredt sig til hele kroppen.
For lige at fortælle hvad vi har fået tjekket ham for ved dyrlægen, skriver jeg det lige her.
Tosh er blevet kigget efter for lopper og andet utøj - der var intet at se.
Han har fået taget en blodprøve for at tjekke om hans organer viste nogle tegn på sygdom - alt så ud som det skulle.
Han er blevet tjekket for svamp - der var intet at se.
Vi har også haft "rævesakb" oppe at vende - men skab er det heller ikke.
Vi har fået taget ny blodprøve for at teste for allergi - prøven kom tilbage og fortalte at Tosh muligvis kunne have noget "indendørs-allergi". Efter vi fik dette afvide, har vi fjernet alle tænkelige ting han kunne være allergisk overfor. Tæpper, gardiner, kat osv. men der er jo desværre så meget at det kan være.
Så her i går torsdag den 31. oktober fik Tosh foretaget en "hudbiopsi" for at tjekke om det evt. kan være hårsækkemider, så nu venter vi bare på svar.
Nu render stakkels Tosh så rund herhjemme med en kæmpe skærm om hovedet og godt lappet sammen.
Han har fået kløestillende piller, der dæmper kløen en smulle.
Det er bare så trist at skulle se sin hund sådan. Man gør alt for at hjælpe og finde en løsning, og alligevel kan man ikke rigtig stille noget op, så længe man ikke ved hvad hunden fejler. Håber bare sådan at der findes en løsning på det hele, ellers må vi nok se i øjnene, at aflivning er sidste udvej.
Jeg havde bare lige brug for at dele det hele med jer.
Mvh Sabina
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 593 Svar: 1.246
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
Og bare ikke rart at se sit dyr lide
Håber på at i får et svar i kan bruge ! God bedring med ham.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Ja det må være frustrerende, ikke at vide, hvad det er, der er galt med ham..
Jeg håber biopsien giver jer svar.
mar 2005
mar 2005
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 795
Jeg undre mig over at i ikke fik svar på hvilke ting han er allergisk overfor i allergitesten. Var det kun en test der tester om der er tale om udendørs eller indendørs allergi?
mar 2005
Har kontaktet opdrætter, der ikke havde oplevet det før-
Det med allergitesten.. Vi har fået svar på at det er noget indendørs. Der stod en masse ting kan kunne være allergisk overfor - kat, tæpper gardiner, planter osv.
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 795
Hvis det er indendørs allergi kan det jo også være hans foder. Et foderskifte til allergifoder eller BARF kan ofte godt give en resultat, selvom det ikke er decideret foderallergi.
mar 2005
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Vi krydser fingre for ham:-) Hvad siger opdrætter? Kan se at der er problemer med den anden fra samme opdrætter også?
Hudbiopsi