{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Ringer til dyredoktoren.... update {{forumTopicSubject}}

Så har vi været ved dyrelægen.... Umiddelbart kunne han ikke sige hvad det er, og vi skal derfor komme igen fredag morgen, hvor Terkel skal bedøves og have foretaget en hudbiopsi....

Hn ville også have taget en blodprøve, men da han ikke kunne sige hvad de skulle kigge efter, droppede han det...

Så er det bare at vente til fredag, og derefter vente på svar.... :S

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ringer til dyredoktoren.... update
  • #1   11. mar 2008 Hvad er der med ham?

• #2   11. mar 2008 Øv da Lonnie, det ville ha været dejligt at ha fået et svar, så du ikke skulle gå rundt i uvished længere, men det er jo altid noget at Terkel ikke virker som om at han er generet af det, men det må jo være uhyggeligt hårdt for dig alligevel..

Men jeg håber at du får at vide at det er noget der er lige til at behandle hurtigt og smertefrit.. Stort trøsteknus fra Anita med de 3 vuffier..
    Jeg X-ser fingre for jer begge, men især for Terkel, sæ`fø`lig.. :o)

• #3   11. mar 2008 Hvorfor kunne dyrlægen ikke bare tage en skrabetest først inden noget så drastisk som hudbiopsi. Ja, såmen fordi det klinger godt i kasseapperatet.
    Patienter skal være langt mere kritiske, og vide hvad procedyre er for hudlidelser. En skrabetest kan foretages uden bedøvelse, og her kan man så allerede udelukke de fleste parasitter, hvis dette så ikke giver noget resultat forsøges med blodprøver og i allersidste instands biopsien - men det er jo din beslutning og pengepung, så vær kritisk i valg af dyrlæge, og gennemsku om de laver overflødelige undersøgelser.

• #4   11. mar 2008 Anita... Mange tak for de søde ord... smiley

Terese og Dorte... Terkel lider også af pelstab og skæl, og meget kløe...

Gitte: Nu synes jeg måske ikke du skal være så fantastisk kritisk over for min dyrlæge når du ikke har mødt ham!!!! Han er netop IKKE en dyrlæge der gør ting for at tjene penge.. Mange gange har vi fået rabat når vi har været der. Vi har altid , i vores familie, haft denne dyrlæge, og det er mange år eftehånden.

Grunden til at Terkel skal bedøves er fordi han ikke kan lide dyrlægen. Så snart han bare ser vi skal deind, ryster han og stresser, og det bliver ikke bedre hvis dyrlægen også skal undersøge ham uden bedøvelse.. Desuden må der jo være en grund til at han med det samme vælger en hudbiopsi i stedet for en skrabetest... Kunne det tænkes han ville hunden det bedste?!?

• #5   11. mar 2008 ...Forresten ville han måske også anbefale os at bruge noget receptpligtigt mod lopper... smiley

• #6   11. mar 2008 Det fik vi også af vide... smiley

• #7   11. mar 2008 Dorthe.... Hvor gammel er din hund? Terkel fylder nemlig 2 år, så det er ikke hvalpepelsen der er ved at forsvinde... hehe

Han har mistet på hals, mave, baglår, bag ørerne og er så småt begyndt på lårerne også...

• #8   11. mar 2008 Det lyder meget logisk det med hormonerne.
    Måske i begge skulle prøve at "Barfe" de næste par dage, og se om vovserne får det lidt bedre, jeg syntes at alle dem jeg har hørt om, der har haft problemer af den ene eller anden årsag, som så er gået over til at fodre med råt kød, der har alle hundene fået det meget bedre, det kan jo hvertfald ikke skade.
    Men ok jeg har ikke selv haft nogle af de probs, så jeg aner ikke om det virker så godt som alle siger..

• #9   11. mar 2008 Altså det er jo ik noget man sådan kan se generer ham.. Det er det der er det mærkelige... :S Men tror jeg vil se hvad dyrlægen siger.. smiley

Terkels søster smider pelsen i hovedet... .?!

• #10   11. mar 2008 Stadig - fuldstændigt vanvittigt at lægge hunden i narcose ( dette er jo heller ikke uden risici ) når en skrabetest taget et nano sekund at udføre, og meget tyder på, at det er demodicose hunden har. Det kan godt være, at din hund er utryg ved dyrlæger, men hvilke hunde er ikke det, og derfor skal de da ikke lægges i narkose af den årsag.

Blot min mening.

• #11   11. mar 2008 Selv om I har kendt og altid brugt den dyrlæge i jeres familie, er dette jo ikke ensbetydende med at han besidder den faglige kompetance inden hudsygdomme hos hunde - derfor der findes speciel fagdyrlæger med hver deres kompetance felt.
    Hvis du har tandpine, går du jo heller ikke til din egen alm. læge - vel.

• #12   11. mar 2008 Gitte: nu har jeg samme dyrlæge....og han er nøje udvalgt selvom jeg skal kører langt for at komme til ham...netop fordi han er yderst kompetent....og han vil gøre alt for alt at finde ud af hvordan han kan hjælpe ens dyr bedst....og han giver sørme også rabat, så det er ikke kun for pengenes skyld....

• #13   11. mar 2008 kig evt på linket her: (link fjernet)

• #15   11. mar 2008 Daisie L

Jamen takker for komplimentet

• #17   11. mar 2008 Sådan havde jeg da ellers fortolket det. nå, men 22 års erfaring i dermatologi tæller jo selfølgelig ikke i denne sammenhæng smiley

• #19   11. mar 2008 Her er ikke tale om det kliniske, men i høj grad normal praksis for dermatologisk undersøgelse.

• #21   12. mar 2008 et lille ps...hans partner og medejer af klinikken ved en del om hudsygdomme...mon ikke de har snakket sammen???

• #22   12. mar 2008 Gitte: Uanset hvilket uddannelse du har eller ikke har, så har du stadig ikke oplevet Terkel ved dyrlægen.

Nu erdet sådan at Terkel har været i bedøvelse to gange før.. 1. gang fordi han havde beskadiget sit ledbånd, og skullei røntgen, og 2. gang fordi han skulle kastereres.

Du kan jo klikke på linket og læse om Jesper, som er vores dyrlæge.. En fagdyrlæge, og så kan du se om du vil "godkende" ham...

Når Terkel er ved dyrlægen ryster han, har tungen ude af munden pgr af stress, han knurrer af dyrlægen og klamrer sig til mig, og derfor synes Jesper ikke det er nødvendigt også at begynde at stå og undersøge ham, og derfor skal han bedøves, fordi han modsætter sig undersøgelsen.

Så før du har set hvordan det foregår når Terkel er ved dyrlægen, så synes jeg ikke at du kan udtale dig om hvordan tingene skal foregå, medmindre du har magic fingers og kan kurere det gennem skærmen...

Kommentér på:
Ringer til dyredoktoren.... update

Annonce