Hvor frækt! Hvor frækt!
Ja, jeg er lidt irriteret ligenu..
Rider et par heste som står på et ridecenter, og da hestene bliver redet derude hver dag, hvis ikke jeg eller ejer selv kommer og rider, så skal jeg skrive derud hvis jeg har tænkt mig at bruge en eller begge heste senere på dagen.
Om fredagen rider de dem tidligst kl. 15:00, og jeg skal derfor skrive inden kl. 15. Jeg skrev så derud kl. 13 at en veninde og jeg ville bruge begge heste, til at ride en tur.
Vi skulle derud kl. 16, og kl. kvart i 16 skriver de derude fra at begge heste bliver brugt nu, den ene er for træt til at blive brugt senere, og anden anden kan bruges igen efter kl. 18..
Øv.. Både min veninde og jeg havde glædet os til en tur i skoven =( Synes det er tarveligt, men så fik de da lige et par ekstra heste til deres rideskoleelever..
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 52 Svar: 383
ved godt det måske lyder lidt hidsigt men har selv haft hest på rideskole for mange år sidden og de bliver desværre alt for ofte brugt uden at ejren får besked om det..
sep 2006
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 1 Svar: 284
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
Anne-Louise - det er bare lidt begrænset hvor meget jeg kan klage når det ikke er mine heste.. Men svarede da tilbage på en lidt indirekte måde at jeg syntes det var for dårligt.. Kan ikke rigtigt tillade mig andet - som sagt er det jo ikke mine heste
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.707
dec 2007
Line
Nej men du kan sige til ejeren af dem at du havde givet besked om det også kan hun sige videre at det er bare slet ikke oki at de bruger hestene når de ved du kommer. de får jo gratis heste arbejdskraft ud af det på den måde og det gavner ingen udover dem..
maj 2004
havde engang fået en pony udlånt i et år, og ham havde jeg stående på en rideskole - fik at vide han også blev brugt til rideskoleundervisning når jeg ikke var der.. Men ejerne af stedet sagde jo self. at dte gjorde han ikke, det er bare svært at 'bevise'..
dec 2007
nej og?
Hvis jeg havde en part på en hest og jeg skulle give besked om at jeg skulle bruge dem var jeg virkelig blevet tosset over at en eller anden rideskole bums brugte hestene alligevel.. sorry kan godt være det bare er mig der mener at man ikke BARE lige bruger en andens hest, mener heller ikke at det er ok BARE lige at de andres strigler, mm
sep 2006
Men kan godt forstå du er fustreret over du ikke kom ud og ride..Og min erfaring siger at sådan er rideskoler..
Jeg har tit set piger løbe rundt i timevis ved en hest mens underviseren sidder men en højtaler og råber bla bla engang imellem men faktisk er det pigen der sørge for elevens ridetime..ikke ridelæren og sådan er det mange steder/rideskoler..
Ville anbefale dig at finde en privat gård og få part..
jun 2007
OG ???....
Uden at have en skid forstand på hesteverden og hvordan sådan noget foregår, så kan Line blive nok så tosset, uden at jeg kan se, at det hjælper noget, så længe det ikke er hendes hest !!
Som jeg læser det, så har Line hverken part eller helpart i hesten og ergo, kan hun intet stille op, at hun så har en aftale med både skolen og ejeren er en anden sag og jeg forstår da bestemt godt, at hun bliver både gal og tosset, jeg kan bare ikke se, at der er så meget at gøre ved det, så skal det da lige være, at tage kontakt til ejeren, som så kan tage stilling til om vedkommende vil gøre noget ved det eller ej.....
sep 2006
Mens rideskoler udnyttet udnytter & udnytter hesteglade tøser..Hvor de ingenting får igen.
dec 2007
Selvfølgelig kan det hjælpe hende at hun på en pæn og ordentlig måde for sagt det til hende der ejer hesten fordi folk der rider privat hos en hest der står opstaldet på en rideskole, rider som regel en del bedre og har hovedet mere med sig, og det kan kun være i ejers intersse at hestene bliver redet bedst muligt, har du nogen som helst idé om hvor mange snot dumme små lorte unger der absolut ikke kan ride og som der rider så forkert at en del rideskole heste bliver ødelagt? Nej når men så kan jeg hilse og sige at der DESVÆRRE er utrolig mange forkælet som lorte rideskole unger der får lov til at ride helt forkert fordi der ikke bliver grebet ordentlig ind.
dec 2007
ENIG
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
dec 2007
yeap så kan man se hvad det vil sige at være ekstrem pengesyg og ligeglad med dyr...
maj 2004
jun 2007
Det er jo sådan set også det jeg skriver, at det eneste jeg kan se Line kan gøre, er at tage kontakt til ejer af hesten også må vedkommende tage stilling til om det er noget vedkommende vil gøre ved.....
Og nej jeg har som skrevet før ikke en skid forstand på den verden og du har formentlig ret, når du skriver som du gør, ellers ville du vel ikke gøre det...... Jeg siger bare stadig, at så længe Line ikke er ejer af hesten, kan hun ikke stille sig op og klage, udover til ejer... Bare min holdning.... At jeg så stadig godt forstår frustationerne bag, er en anden sag....
jun 2007
Ja sådan ville jeg personligt i hver fald have det *S*
okt 2006
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 4.332
kan godt forstå du er skuffet, det ville jeg også være..... :((
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.379
det oplevede jeg slet ikke på den rideskole jeg var
vi havde 14 rideskole/hesteponyer, og ingen privatheste blev brugt til undervisning
hver skolehest havde 1-2 hestepasser, som sørgede for at de blev striglet hver dag, og saddel og trense blev pudset, de tjekkede efter om tingene skulle skiftes ud, om hestene havde sår eller andet
de sidste ting sørgede rideskolelæreren osse for.
skolehestepasserne fik lov til at ride hestene i helligdagene, og hvis hesten slet ikke havde været ude en dag, var det osse en af passerne der fik en gratis time, så den kom ud og gå.
udover det var der 2 årlige store ture i skoven, og andre sjove aktiviteter, ture til herning og andre store stævner.
ridelæreren vadede rundt i hele ridehuset, og havde øje på alle elever, klart et sted jeg vil anbefale
jul 2007
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746
maj 2004
Rasmus - hvor står der skrevet at de er eget af rideskolen?
jul 2007
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746
maj 2004
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
Jeg var blevet ARRIG hvis det var mine heste !!
Hvor frækt!