{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Chihuahua , hvad mener i? {{forumTopicSubject}}

Tja jeg er ret nyskerrig, jeg står og skal have en lille chihuahua i nærmeste fremtid, da det har været en drøm for mig at få sådan en i rigtig mange år, ja faktisk lige så længe jeg kan huske smiley

Nu aner jeg bare ikke noget om hvilke kenneler der er i orden, og hvilke der måske ikke er, og hvordan sådanne handeler skal foregå . Kender nogle Irl her inde fra der har givet mig en masse gode råd, og vil gerne hjælpe mig på vej , men ville gerne høre nogle af jer andre chihuahua elskeres meninger smiley

Med eller uden stamtavle ?? Jeg synes det er mange penge for en hund med stamtavle, da jeg ikke vil "klappe på papirene" om man så må sige. Jeg har ikke intensioner om at skulle til træf eller avle . Kun ren og skær hygge hund smiley Men hvad er plus og minus er ved ingen stamtavle , plus er evt billigere i pris smiley Men høre der så ofte også dårligt helbred med ?

Håber at få nogle seriøse svar smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua , hvad mener i?
  • #1   13. maj 2008 Stine

Netop med de helt små racer ville jeg nu sikre mig, at der var tavle på. D

els er du så helt sikker på, at forældrene har de fornødne helbreds-check (men det kan du jo godt bede om at se beviser på selvom der ikke er tavle) og dels er du ikke mindst sikker på, at du får en ÆGTE chi...

Der er så mange pt., der blander de forskellige små racer, så personligt ville jeg aldrig være fuldstændig sikker på, hvad jeg købte, hvis jeg ikke fik papir på det. De små uldtotter ligner jo hinanden til forveksling smiley

• #2   13. maj 2008 Kæmpe plus er jo oss, at du har et kæmpe forbund i ryggen hvis der går noget galt, samt at du har en garanti for at det er en ren chihuahua, altså at der ikke er blandet noget i.

Ved ikke hvordan avlsrestriktionerne er for en chi, men det var måske også værd at overveje (ku forestille mig at de evt skal tjekkes for paetella før de kan avlsgodkendes)

• #3   13. maj 2008 Camilla a , det med et forbund i ryggen. tja sådan havde jeg ikke lige set på det smiley Men det vil jeg også mene, så de ikke kan give sygdommen videre smiley

• #4   13. maj 2008 Når det er så populær en race som virkelig bliver avlet på i øjeblikket, vil jeg også kun tage en med stamtavle, da man så ved at den er raceren og der er garanti på.

• #5   13. maj 2008 Tag det fra en som har en papirløs hun. Jeg gør det ALDRIG igen.

Christina R har ret og jeg vil vælge DKK`s hund, da de har mange avlsrestriktioner, som er med til at sikre at man får en rask hvalp, eller får refunderet noget af dyrelægeregning, hvis det skulle vise sig at hunden har arvet Pateller eller lignede.

Selv om deres hvalpe er lidt dyrere, kan det godt betale sig i længden.

• #6   13. maj 2008 Stine
    HVIS der bliver nogle problemer mht til sygdomme o.l. kan du ikke gøre ret meget hvis du har købt af en privat.

I værste tilfælde kan en opdrætter jo blive smidt ud af forbundet hvis ikke de overholder reglerne!

Uanset om du køber m el u tavle, så sørg for at få en kontrakt på købet. Uden den kan du intet gøre

• #9   13. maj 2008 Klart med tavle og klart DKK. Tjek på hundeweb.dk under hvalpe og her kan du også se under link til opdrættere! Kan anbefale www.gillycuddy.dk

Kommentér på:
Chihuahua , hvad mener i?

Annonce