1.415 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Lille Chihuahua Lille Chihuahua

Jeg har jo købt en lille Chihuahua tæve, som jeg skulle bruge til et lille hyggeligt stueopdræt. Hun har stamtavle, men hun er SÅ liiiiille smiley jeg tror måske max hun kommer op på 1,2 som fuldt udvokset. Jeg føler ikk rigtig det er forsvarligt at avle på sådan en lille størrelse, heller ikk selvom hannen er samme str...... Eller hva?

Hvad mener i? Kan man, kan man ikke og hvorfor/hvorfor ikke?

Mvh Christine

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille Chihuahua
  • #1   6. aug 2012 Hvor gammel er hun?

• #2   6. aug 2012 Det er ikk nu selvfølgelig, hun har kun lige overstået sin første løbetid smiley men hun er vel omkring de 9 måneder nu ca (hendes papirer er pakket ned) så er ikk helt sikker på den præcise dato smiley

• #3   6. aug 2012 .Hvis hun ikke kommer over 2kg som 2årig så ville jeg ikke avle på hende.

• #5   6. aug 2012 Nej tænkte nok det kunne gi nogen komplikationer, både under graviditet og fødsel smiley øv altså, en af mine første tavlehunde, og så det her smiley

• #6   6. aug 2012 Vil også mene 1,2 er alt for lidt, hvad vejer hun nu? Er enig med Christina i den generelle regel med 2-2,5 kg for tæver og selvfølgelig altid se på tæven. Hvorved en tæve på fx 1,8 godt kan få hvalpe hvis bygningen er til det, men synes ikke lavere vægt end det.

• #7   6. aug 2012 Enig med de andre smiley

• #8   6. aug 2012 Nå det er så ikk helt rigtig, har lige vejet hende og hun vejer 1.264 nu smiley men der er jo så stadig langt til 2 kg endnu kan man sige smiley

• #9   6. aug 2012 Men hvordan finder man ud af om de har bygningen til det tænker jeg? Er sqi ikk helt sikker på at jeg tør lade en dyrlæge vurdere det..... De håber måske bare man kommer tilbage med et kejsersnit smiley

• #10   6. aug 2012 1,2 kg. vil jeg også sige er for lille at avle på.
    Min tæve vejer 1,7 hun kan godt føde selv, men ville ikke få hvalpe på en hund der er mindre end hende.
    Skal dog også siges at jeg fik flere dyrlæger til at vurdere om de mente det var forsvarligt at få hvalpe på hende, før jeg lod hende parre.

Ærgeligt hun er så lille, men tror du ikke hun kan nå at vokse endnu, hun er jo ikke så gammel?

• #11   6. aug 2012 Man kan aldrig sige at hun kan føde selv før det er sket..
    men alt spiller ind.
    en god ide er vægten kommer op på de 2kg og så at hun ikke er spinkel og tynd af bygning.

• #12   6. aug 2012 Det er stadig utrolig lidt hvis hun er omkring de 9 måneder, hun tager nok kun lidt på i fylde så.

Mht. bygningen vil jeg spørge nogle erfarne opdrættere, evt. hendes egen opdrætter og ellers kan du nok finde nogle her eller på en udstilling. Er ikke selv nok inde i bygningen af dem til at kunne svare desværre.

• #13   6. aug 2012 Jo nu har hun åbenbart også taget mere på end jeg lige troede smiley så kan såmænd godt være der når at ske meget, men hun er virkelig lille stadig synes jeg. Tror ikke jeg får hende op på 2 kg.... Hvis jeg er heldig, måske 1,7 kg meeeeen smiley men nu har jeg da lidt at gå efter. Rart lige at høre jeres erfaringer og meninger smiley

• #14   6. aug 2012 Jeg tror selv jeg ville slå koldt vand i blodet, og vente med de overvejelser til hun er ældre.Hun skal jo alligevel være ældre for at kunne testes for patella, og hun skal være noget ældre før du kan vurdere om hun har et sind som er værd at give videre. Til den tid kan det jo være du er så heldig at hun er blevet større smiley

• #15   6. aug 2012 Lin..... Lige præcis, synes heller ikk det er meget da smiley hun er dobbelt så lille som min anden Chihuahua, Perle, og hun vejer lidt over 2,2 .....

• #17   6. aug 2012 Ja enig med Anne Karina. Der er jo mange ting der spiller ind. Men kender det godt selv. Du burde da oprette hende herinde:)

• #18   6. aug 2012 Hvis man har så lidt tillid til dyrlægen at man tror han vil anbefale noget selvom han ikke mener det er i hundens bedste interesse, så vill ejeg da godt nok skifte dyrlæge omgående.

Det kan self være dyrlægen ikke ved så meget om lige netop den race man har eller måske om helt små hunde generelt og at han derfor ikke er den bedste til at vejlede, men det vil jo så være en helt anden situation

Nå, men bortset fra det, s syns jeg nu osse 1,2 kg er fr lidt -osse set i forhold til fremtidige generationer. Det kan self være hvalpene slet ikke bliver så små, men hvis de gør, står man så med endnu et kuld der er til den lille side.

• #19   6. aug 2012 Anne.... Præcis, men er jo meget rart lige at ha noget at gå og fundere lidt over smiley Apropos alder til parring, hvad synes i der? Nogen siger 3 løbetid med de små racer, men det synes jeg måske også er lidt tidligt?

• #20   6. aug 2012 Lad hende blive 2 år, og så vurder det til den tid, der er ingen grund til at avle for tidligt på hende smiley

• #21   6. aug 2012 2år ikke tidligere..
    og er der tavle på hende, så afsted til nogle udstillinger og få hende bedømt af fremmede.

• #22   6. aug 2012 Jeg har ikke fundet en fast dyrlæge endnu, da jeg er flyttet, så derfor tør jeg ikk lige tá en ny dyrlæges ord for gode varer, da man så tit hører at den ene dyrlæge efter den anden anbefaler kuld på alt mulig man kun kan ryste på hovedet over smiley

Ja jeg burde se at få hende oprettet herinde, kan jo altid udfylde stamtavle oplysningerne senere... Papirerne er jo stadig pakket ned, hehe smiley

• #23   6. aug 2012 Fantastisk, så lytter jeg klart til det. Det var også mere den alder jeg lænede mig mest op af smiley

• #25   6. aug 2012 Skrækkelig historie Christina smiley puha da smiley

• #26   10. aug 2012 Så har jeg oprettet hende, hvis der skulle være nogen der var interesserede i at se hende smiley

Kommentér på:
Lille Chihuahua

Annonce