{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

Snydt eller for Dum? {{forumTopicSubject}}

Jeg Synes man ser flere og flere hunde her på galleriet som står under racer som de intet har med at gøre. Er det fordi folk bliver snydt af de avlere der sælgere hundene til dem eller er det simpelthen bar køberen der er for dumme til at gennemskue hvad det er de køber eller bare ikke gider sætte sig ind i de racer de tror de køber.

Jeg synes specielt det er synd for de racer som er under opbygning som f.eks Cane Corso der er mange herinde der tror de har købt en CC uden papire hvor de i realiteten har købt en blanding. også kunne jeg blive ved med en masse forskellige racer. Men når så folk der ved hvad de snakker om fortæller dem at de altså er blevet snydt så går folk straks i forsvar og høre slet ikke efter de fleste som skriver til folk at de ikke har den hund de tror de har gør det jo bare af venlighed så de ikke begår fejl i opdragelsen.
Hvorfor ikke bare tage det til sig også undersøge det til bunds i allerflest tilfælde er det sku ikek forkert at hunden ikke er den race man tror den er.

Hold nu denne diskution i en ordenlig tone alle skal sku kunne komme med deres argumenter

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt eller for Dum?
  • #1   6. feb 2008 Kan kun give dig ret, ved ikke om det er fordi folk er "pinlig" over at have en blandings hund eller sådan noget.. vi har jo selv en såkaldt "chipin", det står også i hans papirer som race, ikke noget om at han er en blanding... Så måske er folk bare så ignorante og tror de har en ægte hund som ingen andre har.. HVad jeg så ikke forstår er, som du også er inde på, hvorfor de ligger hunden ind under en af racerne og ikke under blanding.. Med det er jo et retorisk spørgsmål...

• #2   6. feb 2008 Altså den er jeg lidt ambivalent med..

Jeg mener jo at en labdraor uden tavle stadig er en labrador.. men hvis nu de skriver at det er en schæfer og hunden allermest ligner en dansk/svensk gårdhund, jamen så er det meget forkert.

• #3   6. feb 2008 Jamen selvom racer som "chipin" og "cane corso" er under opbygning, er det jo stadig og betragte som blandingshunde, indtil videre.. er det ikke det diskussionen kører på?
    For jeg synes da også at en (raceren) hund uden stamtavle er ligeså fin som en med..

• #4   6. feb 2008 om hunden er ægte eller ej har der været mange diskutionen om herinde. Nogle mener jo at en hund uden tavle er uægte og en blanding. På det punkt er jeg lang fra enig. Man kan sagtens have en raceren hund uden tavle men problemet er at man ikke kan bevise det på samme måde som en med tavle. Selv har jeg jo en rotte med tavle og en uden og de er lige ægte. :O) men ja der er nok nogle der bliver snydt

• #5   6. feb 2008 Min Xena er lige så ægte som en border med tavle... Så min står under border collie... det er de andre der er for dumme hvis de mener det kun er dem med tavle på der har ret til at sætte dem under en bestemt race... Jeg ville da være dum hvis jeg sætter hende under blandinger... for det er hun ikke.... det er 100% ren border. men hendes mormor er ikke blevet avlskåret på udstilling derfor ingen stambog på Xena - det gør hende ikke mindre til border. ;o))

Er så ligeglad med hvor folk sætter deres hunde herinde - utroligt så små sko folk kan gå i... For h*** Er det ikke ligemeget hvis bare hunden har det godt og er sund og rask....

Det er et HUNDEGALLERI og ikke et stamtavlegalleri - det må i sgi selv oprette... ;o))

• #6   6. feb 2008 Jeg er helt enig, og jeg ser det rigtigt tit med min egen race.

Og jo, jeg tror skam folk af et ærligt hjerte tror at deres hund er renracet (selv om den ikke lige har stamtavle). Jeg tror slet ikke folk er klar over hvad "det der stykke pap" betyder. -og det er da også muligt der kun har været en race indover, men mange gange er egenskaberne og udseendet altså gået tabt undervejs fordi man har avlet på nogle forkerte individer, og så er vi derhenne hvor vi ikke kan tale om at hunden falder inden for racestandarden eller hvad man kan forvente af racen.

• #7   6. feb 2008 nogle er bare for dumme og lader sig snyde. Feks har jeg flere gange set folk her på HG med deres "boxer" som har en snude så lang som en lab....hmmm, så beder folk da selv om at blive snydt, hvis de har sat sig så lidt ind i den race de vælger at købe, at de ikke kan gennemskue den ikke er ren.

Så er der andre der bare ikke har råd til den ren vare og så vælger at købe en blanding og så kalde den ren og det er oftest dem der forsvare ægtheden, med næb og klø - for ægte skal den jo være.

men jeg synes ogås det er trist, hvorfor ikke bare stå ved det man har - ægte eller ej, med stamtavle eller ej

• #9   9. feb 2008 Ja maddie du gir dem rent på men hvor mon du dog har det fra?? hehe. DU kan jo se Stacias dreng på min profil!

• #10   14. mar 2013 Heidi-pit: det med din hunds mormor er efter de gamle regler, i dag skal forældrene "bare" testes for de avlsrestriktioner der er for racen og hvis din hund overholder dem, og der er papir på den så kan du få lov til at avle uden at tage på udstilling mendet skal være begge forældre dyr som skal være testet før parring smiley

• #11   14. mar 2013 Madeleine- Øhh? Du ved da helt sikkert hvad du snakker om,der er ikke kun én dansk ejede CC'er og den mest vindene CC'er hedder Hector(Giuseppe dell'Antico Cerberus)

• #12   14. mar 2013 Inden i svare på denne tråd så husk lige den er 5 år gammel. Meget kan have ændret sig fra da TS lavede tråden og til nu.

• #13   14. mar 2013 Årh Gud ja så ikke årstallet kun datoen...

Så undskylder jeg til Madeleine :0)

Kommentér på:
Snydt eller for Dum?

Annonce