{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

Snydt af opdrætter?? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley

Da jeg selv lige har oplevet at købe en hund med en arvelig sygdom som vi desværre måtte aflive i en alder af 1år og 3 måneder og min veninde har købt en hvalp som 4 måneder gammel også har en arvelig sygdom vil jeg høre om der er andre der har oplevet det?

Hende vi købte vores hvalp af i dec. 2009 har ikke engang gidet at svare tilbage efter jeg kontaktede hende.

Og min venindes opdrætter vil kun give hende 1000kr til operation eller det halve tilbage for hvalpen og så skal opdrætter så ha den igen! Og denne hvalp er enda med stambog.

Og til jer der opdrætter hvordan vil i forholde jer hvis en af jeres hvalpe var født med en arvelig sygdom??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt af opdrætter??
  • #2   7. mar 2011 Mener det er DRU

• #3   7. mar 2011 Begge forældre efter vores tæve er med DKK/FCI

• #6   7. mar 2011 Også køb med DKK næste gang ;o) For der er mere hjælp at hente ikk Maj-Britt i tilfælde af f.eks. sygdom.

• #7   7. mar 2011 Hehe jeg kunne aldrig finde på at købe uden stambog igen

• #8   7. mar 2011 Lyder rigtig godt! :o)

• #10   7. mar 2011 Maj-Britt: Ja mente nok der var mere hjælp at hente der :o)

• #11   7. mar 2011 Chardame: "Calve legge perthse som havde smuldret højre lårbensknogle væk" Den brækkede benet også blev det opdaget... ret så trist :o(

• #12   7. mar 2011 Har du købekontrakt på hunden, så ydes der 2 års garenti, og det er en ny hvalp eller pengene tilbage, har selv prøvet det, og jeg fik alle mine penge tilbage, det var en cavalie som fik hd og patella i en alder af 7 mnd og måtte aflives.

• #13   7. mar 2011 Vi har en sag kørene i forbrugerstyrelsen, mille og hendes søster er er købt uden stamtavle og de har begge Patella på begge bagben. Vi kontakter avler da vi har været ved dyrlægen og hun siger at hun vil gerne tage hunden tilbage men det går vi ikke med til, hun siger så at vi kan få 25% tilbage af købsprisen til en operation, operationen vil komme til at koste 12.000 kr og der er ingen garenti for hunden ikke vil få varrig men alligevel. Vores sag køre derfor i forbrugerstyrelsen vi har ikke fået den vare som er betalt for, hun har ikke ret til at kræve hunden tilbage da det er et levene væsen. Der er papirer på hendes tæve men ikke hanhunden, og efter vores sag er begyndt avler hun videre på disse hunde og jeg syntes det er svinsk!

Så hvis jeg var dig vil jeg kontakte forbrugerstyrelsen, de skal nok hjælpe.:)

• #14   7. mar 2011 * *Kinesisk Kiwi* *

Synes, det er lidt uklart om hvalpen havde DKK stambog eller om det kun var forældrene?

• #15   7. mar 2011 Ja så vi stod på dyrehospitalet med en hund som havde brækket det ene forben, og i samme side var lårbensknoglen smuldret. Og dyrelægen sagde at der var chance for at det ville blive lige så slemt på det andet bagben. Og da brudet og CLP var i samme side ville det tage ca. 6måneder med operationer og genoptræning og hun ville så slet ikke kunne gå selv i en lang periode.

Skal så lige siges at da hun begyndte at halte tog vi hende med til dyrelægen og fik i første omgang af vide at det var en fiberspringning, dengang brugte vi en anden dyrelæge da vores egen var ved at flytte og havde lukket.

• #16   7. mar 2011 Chardame: Du har ret, men sådan en opdrætter er jo nok ligeglad når der avles uden bøger :o(

Synes det er svinsk hun slet ikke giver lyd fra sig... ville også forsøge at slæbe den i Forbrugerstyrelsen hvis jeg var dig Kiwi.

• #17   7. mar 2011 Hov..
    fordi du skriver

"Skrevet: 07-03-2011 10:34:13

Hehe jeg kunne aldrig finde på at købe uden stambog igen"

OG
    fordi du i hundens profil skriver
    "På forældrene er der vist DKK".

• #18   7. mar 2011 Det var en der lavede hvalpe uden bøger, der var ikke bog på Jinx som blev syg af CLP....

• #19   7. mar 2011 Vores hvalps forældre har DKK/FCI men vi købte hende uden stambog.

Vi købte hende uden kontrakt. Ja det var dumt ved jeg godt nu. Men har alle beskeder på både mobil og her inde fra dengang. Samt adresse og fulde navne. Da vi købte hende opdagede vi også at manden havde givet os falsk navn! Men har heldigvis de rigtige navne nu

• #20   7. mar 2011 Grunden til jeg har skrevet vist DKK var fordi at de sagde af hun var i FCI men var ved at blive flyttet over i DKK

Ja ved godt vi er de dumme købere her, men håber da at hun i det mindste har tænkt sig at give info videre til de andre som har hvalp fra det kuld. Men tror nu hun er ret så lige glad.

• #22   7. mar 2011 Nej men hun er oprettet her inde

• #23   7. mar 2011 Maj-Britt: Sådan ting snyder sådan mennesker også med, har hørt om en heroppe fra mht. shih tzu salg, siger de 2 hunde han har er forældrene, men er de ikke...

Finder det meget trist hvad * *Kinesisk Kiwi* * har været igennem, men ja nogen gange skal man mærke på "egen krop" og lære... er glad for hun har fået øjnene op og vil købe med DKK næste gang. Håber for hende hun får en rigtig god hvalp og god ven til Kiwi en dag :o)

Kommentér på:
Snydt af opdrætter??

Annonce