{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.566 visninger | Oprettet:

Køber snydt eller opdrætter uvidende? {{forumTopicSubject}}

Hvor kan man nogle gange blive trist og irriteret når en hvalpekøber tydeligvis er blevet totalt misinformeret.

Hos en hvalp her på stedet står der under stambog 2 DKK stambogsførte forældre, men hvalpen er ikke stambogsført fordi: "opdrætter ikke har gået på udstilling/prøver med hundene og kun har dem som familiehunde".

Jo, jo, men hos racen er der ingen krav om udstillinger eller prøver, men udelukkende sundhedsmæssige krav. Hvalpene kunne altså sagtens have været stambogsført uden at forældrene havde været udstillet, blot de sundhedsmæssige krav havde været i orden.

Når man så ser på forældrene på hundewebben ser man selvfølgelig at ingen af forældrene har nogen som helst sundhedsmæssige undersøgelser. Samtidig ser man at moren faktisk ER udstillet, så den forklaring hvalpekøberen har fået er jo faktisk helt hen i vejret.

Hvorfor kan folk ikke tage sig sammen og være ærlige overfor deres hvalpekøbere:-(((

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køber snydt eller opdrætter uvidende?
  • #1   19. dec 2010 AMEN!!!!!

• #2   19. dec 2010 Det lyder mærkeligt,,,ville man dog ikk vælge at lave med tavle hvis det var muligt??

• #3   19. dec 2010 Jeanette: Jo, men det kræver jo at hunden kan opfylde de sundhedsmæssige krav, men det lyder jo ikke godt at sige til en hvalpekøber at hunden ikke kan det (eller at man ikke gider undersøge de sundhedsmæssige ting).

Så lyder det bedre at sige at det er fordi hundene "blot er familiehunde", selvom det er en rådden undskyldning og i dette tilfælde såmen også løgn at hundene ikke er udstillet (moren er i hvert fald).

• #4   19. dec 2010 jeg har så aldrig forstået at "blot en familliehund" så skal avles på.. for så er det jo ikke længere blot en familiehund

• #5   19. dec 2010 Nu har jeg selv hvalpe til salg indimellem har også haft blandings hvalpe..M;ange købere siger tit vi skal ikk bruge den tavle da de er til familie brug,,så forklarer jeg dem også altid hvad den egentlig betyder ,,den tavle

• #6   19. dec 2010 Hmm, nu er jeg til stambogsførte hunde. Men ville til enhver tid, købe et godt gammelt gadekryds end en racehund, der ikke er stambogsført... for har man racehunden, så kan man da lige så godt, få den stambogsført, hvorfor det så ikke lige er gjort... ja det bør hvalpekøberne så undrer sig over og holde sig langt væk...

Heidi

• #7   20. dec 2010 Det er vel en nemmere undskyldning at spise køber af med. Men uha hvor må man krympe tæer over for de hvalpekøbere, der spørger til sundheden så.

• #8   23. dec 2010 hvad kan jeg sige, hvorfor overveje at købe en hund uden stamtavle, hvis man absolut vil have det.
    Altså hvis man kun vil have en hund med stambog, er det sikreste og nemmeste at købe dem, med fra starten af.

Men jeg synes køber er selvom at blive snydt.
    Men sælger har snydt, da de har givet køber falske forhåbninger.

Men jeg har hørt om nogen der laver racehunde uden stambøger, da de kan tjene mere på dem i perioder..

Kommentér på:
Køber snydt eller opdrætter uvidende?

Annonce