916 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvalpe der slås, når man går tur Hvalpe der slås, når man går tur

Jeg er for en måneds tid siden blevet ejer af to stk amarican-bulldog-piger. De er jo selvfølgelig bare skønne. De slås ind imellem, hvad de jo også "skal" (i følge min dyrlæge for at finde ud af hvem der bestemmer - hellere nu, end når de bliver voksne) og det er da også ok. BARE IKKE når jeg går tur med dem, for det er da ikke smart. I øvrigt frygter jeg da også, at Ekstra Bladets journalister (eller andre journalister) skal komme forbi, for så bliver jeg vel hængt ud på forsiden med mine to "kamphunde" (på 3 måneder).
Men pyt med det - Jeg vil bare gerne høre, om der er nogle som har gode ideer eller erfaringer, som jeg kan bruge. Vil det evt. være smartere at gå med dem enkeltvis, når ikke min datter er med som "hundefører"? Eller skal jeg tage det helt roligt, når mine to hunde tumler rundt i et virvar af seler og hundesnore?

Gode råd modtages!

Vh. Lilian

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpe der slås, når man går tur
  • #1   30. jan 2008 Jeg synes det er en rigtig god ide at gå med dem enkeltvis.

Det er for mig meget vigtigt at have kvalitetstid med den enkelte hund, og det er svært hjemme.

• #2   30. jan 2008 Tak for de hurtige svar.

Jeg accepterer fuldt ud deres hvalpeadfærd, og at der selvfølgelig er mere arbejde på nogle områder, når der er to hvalpe. :o)
    Nej-kommandoen, må vi nok blive bedre til, men umiddelbart registrerer de mig slet ikke, når de tager deres kampe på tur.
    Måske er løsningen at tage en ad gangen, når ikke vi er to "snorholdere".

Vh. Lilian

• #3   30. jan 2008 Lilian..........

Jeg har to der går fint sammen, men alligevel foretrækker jeg dem hver for sig.

Det giver tid til den enkelte så de knytter bånd til os og ikke kun ser os som fødeleverandører.

Man kan risikere de to danner stærkere bånd indbyrdes end til jer, og det kan virkelig give problemer senere.

Ydermere lærer de at være lidt adskilt så hvis der opstår en situation som f.eks en indlæggelse af den ene ikke får deres verden til at brase sammen.

Så det er klart mit råd til dig. Du hjælper dem meget ved også at have dem adskilt ind imellem :o)

• #4   30. jan 2008 ja jeg syntes også du skal gå med dem hver for sig. i hvert tilfælde her i starten hvor de vil slås.

men en 3 måneders hvalp må jo altså ikke gå forfærdentlig langt. Det er ikke noget med rigtige gåture endnu

• #5   30. jan 2008 Tak FFJ!

Det har du da helt ret i!!!
    Sådan havde jeg ikke tænkt på det.

Tusinde tak! Jeg vil prøve det lige så snart der kommer nogle hjem, som lige kan kigge efter den "tilbageværende".

;o) / Lilian

• #6   30. jan 2008 Til Connie J.

Vi går også kun små ture . mest for
    at se lidt andet end haven og for at vænne dem til seler mv.

Vh. Lilian

• #7   30. jan 2008 Den tilbageværende kunne så lære lidt "alene hjemme"
    Det kvarter du går med den ene, er helt fint til at ove alene hjemme i.

det er et stort arbejde at få to hvalpe på en gang.

• #8   30. jan 2008 Til Connie J!

Ja, stort arbejde, men også en rigtig god oplevelse.
    Der er jo altid både fordele og ulemper.
    Jeg har til gengæld ikke haft problemer med "nattepiberi" eller en ulykkelig hund, som har været alene hjemme.
    De lægger sig sammen på badeværelsesgulvet, hvor der er allermest varmt - og snork sover.
    Og eventuelle "problemer" må jeg løse hen ad vejen. :o)

Heldigt, at der er så mange kompetente mennesker her på HG, som er parate med gode råd og vejledning - og til at udøse af egne erfaringer. Det er en stor hjælp!

:O) / Lilian

• #9   30. jan 2008 jeg havde også startet med at gå med den ene af gangen, når de så er blevet lidt større og har lært nej kommandoen, så må det være en regel at de ikke slås med line på smiley vi har nogen venner der har købt søsteren til smilla og de leger ofte sammen, men er de i snor, er det forbudt, for der er jo ikke noget mere irriterende..
    Held og lykke med de to pus smiley

Kommentér på:
Hvalpe der slås, når man går tur

Annonce