Hvalpe der slås, når man går tur Hvalpe der slås, når man går tur
Jeg er for en måneds tid siden blevet ejer af to stk amarican-bulldog-piger. De er jo selvfølgelig bare skønne. De slås ind imellem, hvad de jo også "skal" (i følge min dyrlæge for at finde ud af hvem der bestemmer - hellere nu, end når de bliver voksne) og det er da også ok. BARE IKKE når jeg går tur med dem, for det er da ikke smart. I øvrigt frygter jeg da også, at Ekstra Bladets journalister (eller andre journalister) skal komme forbi, for så bliver jeg vel hængt ud på forsiden med mine to "kamphunde" (på 3 måneder).
Men pyt med det - Jeg vil bare gerne høre, om der er nogle som har gode ideer eller erfaringer, som jeg kan bruge. Vil det evt. være smartere at gå med dem enkeltvis, når ikke min datter er med som "hundefører"? Eller skal jeg tage det helt roligt, når mine to hunde tumler rundt i et virvar af seler og hundesnore?
Gode råd modtages!
Vh. Lilian
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Det er for mig meget vigtigt at have kvalitetstid med den enkelte hund, og det er svært hjemme.
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 5
Jeg accepterer fuldt ud deres hvalpeadfærd, og at der selvfølgelig er mere arbejde på nogle områder, når der er to hvalpe. :o)
Nej-kommandoen, må vi nok blive bedre til, men umiddelbart registrerer de mig slet ikke, når de tager deres kampe på tur.
Måske er løsningen at tage en ad gangen, når ikke vi er to "snorholdere".
Vh. Lilian
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Jeg har to der går fint sammen, men alligevel foretrækker jeg dem hver for sig.
Det giver tid til den enkelte så de knytter bånd til os og ikke kun ser os som fødeleverandører.
Man kan risikere de to danner stærkere bånd indbyrdes end til jer, og det kan virkelig give problemer senere.
Ydermere lærer de at være lidt adskilt så hvis der opstår en situation som f.eks en indlæggelse af den ene ikke får deres verden til at brase sammen.
Så det er klart mit råd til dig. Du hjælper dem meget ved også at have dem adskilt ind imellem :o)
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
men en 3 måneders hvalp må jo altså ikke gå forfærdentlig langt. Det er ikke noget med rigtige gåture endnu
dec 2007
Det har du da helt ret i!!!
Sådan havde jeg ikke tænkt på det.
Tusinde tak! Jeg vil prøve det lige så snart der kommer nogle hjem, som lige kan kigge efter den "tilbageværende".
;o) / Lilian
dec 2007
Vi går også kun små ture . mest for
at se lidt andet end haven og for at vænne dem til seler mv.
Vh. Lilian
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
Det kvarter du går med den ene, er helt fint til at ove alene hjemme i.
det er et stort arbejde at få to hvalpe på en gang.
dec 2007
Ja, stort arbejde, men også en rigtig god oplevelse.
Der er jo altid både fordele og ulemper.
Jeg har til gengæld ikke haft problemer med "nattepiberi" eller en ulykkelig hund, som har været alene hjemme.
De lægger sig sammen på badeværelsesgulvet, hvor der er allermest varmt - og snork sover.
Og eventuelle "problemer" må jeg løse hen ad vejen. :o)
Heldigt, at der er så mange kompetente mennesker her på HG, som er parate med gode råd og vejledning - og til at udøse af egne erfaringer. Det er en stor hjælp!
:O) / Lilian
aug 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 890
Held og lykke med de to pus
Hvalpe der slås, når man går tur