Hvordan ville din hund klare nyt hjem? {{forumTopicSubject}}
På baggrund af ( Det kedeligt, tyndbenede ) "Min nye familie" på TV2 , kom jeg til tænke på hvordan vores forskellige hunde ville klare et familieskift - Hvis de overhovedet kunne klare det...
Den har været oppe før og mange var af den mening af at hvis ikke de kunne ha' hunden så skulle ingen ha' den....
Jeg forstår selvf. godt at nogle hunde er meget specielle, har fysiske/psykiske problemer som ikke kan retfærdiggøre et nyt hjem...
Men jeg tror altså også at nogen glemmer at man ikke er den eneste i verden der er i stand til at håndtere en hund.
Det er da selvf. en svær tanke at tænke på at ens hund skulle kunne klare sig uden een.. Og at skulle tænke på at den fik en nu ejer...
Men nu min egen er nok en af de mere ukomplicerede hunde...
Laura er bare glad for alle... Ligemeget om jeg er der eller ej.. Hun ved at det er mig der er moren og hun adlyder mig bedre end andre, men det er jo også mig der har trænet hende, så hun kender mine reaktioner og tegn..
Men hvis vi nogensinde ikke kunne ha' hende mere så stiller hun ikke store krav...
Selvom at det selvf. ville være optimalt at hun kom til en der kunne aktivere hende 10 timer i døgnet så kan hun 'gå for meget mindre' ...
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 90 Svar: 1.693
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 914
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Pernille - Sådan er det også her...
"Tak siger jeg bare.. Efter alle de nussetimer og så ELSKER du bare den første og bedste du møder på din vej?!"
aug 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.043
-Så tror helt sikkert min hund ville have meget svært ved at skulle omstille sig til en helt ny familie...
nov 2007
lige præsis ikke den mindste taknemmelighed overhovedet gg
maj 2006
Følger: 66 Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 257 Svar: 4.095
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Det handler nemlig mere om os mennesker, med vores følelser. Det er det der ofte blokere for om man kan omplacere sin elskede hund. Har været der, og jeg kunne ikke, for jeg havde følelsen af at slå et lille barn i ihjel - det var dengang da Bolette var 9 mdr. Hun havde sikkert klaret det med bravour, med det sind hun har. Men jeg kunne ikke.
jun 2007
Men Zeus ville heller ikke ha' været en god omplaceringshund ( kun til mig, fordi at jeg kendte ham så godt )
Jeg ville ha' været bange for at der ville ske noget for han var meget speciel og meget dominerende, hvis han ikke blev håndteret korrekt...
Så jeg kender godt til det med at det ville være problematisk at omplacere...
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 10 Svar: 133
Med malli vd jeg ikke helt hun er såå mor dårlig at der e helt vildt så tro hun ville have det meget svært ,,,
og ja sidt men ikke mindst bowie det ville overhovet ikke værer et problem vi har jo kun haf ham i 14 dage ca såå ingen problemer der men det ville nu være synd når vi ny er nr 2 familie der har ham .... men han er så glad ogfalder hurtigt til. så kunne han sagtens ....
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.738
Tror han ville være glad for hende susanne fra programmet
jun 2007
Sus - Har det også lidt sådan at jeg engang imellem savner en lidt mere reserveret hund
Laura elsker bare alt på 2 og 4 ben ..
JemKem - Nu er jeg ikke lige i Chow-ligaen, men ville godtnok også sørge for at ha' lektierne i orden, hvis jeg skulle overtage en voksen chow, eller en anden krævende hunderace ! *S*
F.eks i Amerika er det normalt at købe hundehvalpe fra dyrehandelen, uden overhovedet at vide en skid om hvor de kommer fra...
Det tror jeg at jeg ville ha' svært ved...
Selvom at jeg skulle vælge en hund fra et internat, ville jeg da fortrække at hundens historie fulgte med, hvis det var en mulighed...
jun 2007
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Hun er jo min hund.
jun 2007
Malene - Ville nok også tage alder i betragtning hvis jeg nogensinde skulle af med en hund.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Nej. de vil få lov til at sove.
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 135
maj 2006
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 733
jun 2007
Vil nok ha' at alle danser lidt efter min pibe, når det kommer til stykket.. Men 'Schyyy' , det skal du ikke sige til nogen..
jun 2007
Og hvis man er dedikeret kan man bo i en 1'er med en stor hund.. ( Kræver bare sit *G* )
Så, helt enig !
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Han er enormt tillidsfuld overfor alle mennesker. Han har vist ikke læst hans racestandard på dét område, hvor der står at GD´en er tilbageholdende overfor fremmede, indtil den har set dem an....
I sommers, da han blev død-syg, og da han efterfølgende blev indlagt til operation, var det som om han havde boet der altid, sagde personalet.
Dejligt med en tryg og glad hund, men ÆV ÆV at han ikke havde vist, at han havde savnet sin mor bare lidt!!!
Efter han blev opereret, lå han til opvågning inde hos deres sekretær, for "han skulle da ikke ligge derude i buret helt alene!!"...og det var så en vildtfremmed, ny-opereret halvdøsig hanhund på knap 80 kilo i uvante omgivelser, der lige kom under hendes beskyttende vinger!! ;o)
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
maj 2006
Det kræver meget af ejeren at have en chow *S* Den er meget nem: Der er næsten aldrig nogle chowere som har alene problemer og 9 ud af 10 hvalpe er allerede så godt som renlige når man får dem hjem som 8 uger. MEN den er så selvstændig at man skal takle dem på en temmelig speciel måde, men hvis man respekterer sin chow og man vinder dens hjerte, så gør den temmelig mange ting for dig... Den går gerne gennem ild og vand *S*
nov 2007
maj 2006
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
Måske er vi ejere "egoistiske" i den forstand at vi automatisk tror at vores hunde ikke kunne leve uden os - måske er det omvendt - at det nærmere er os der ikke kan leve uden dem...
Jeg ved det ikke og det er ikke fordi jeg skal af med min hund, men jeg tror måske vi tillægger dem lidt for meget menneskelighed lige på dette punkt, fordi det er svært at skulle se i øjnene at ens hund kunne være lykkelig et andet sted...
Men jeg synes virkelig det program viser det helt modsatte - heldigvis!
jun 2007
Så de der "Klogeste hund" lister passer slet ikke i min verden *G*
Oscar - Haha, jeg kender følelsen... Og ja, mit billede af GD er også en følsom kæmpe som man ikke bare lige smider sådan rundt..
Skide irriterende at de ikke bare elsker os ejere mere end fremmede mennesker
Mette - Jeg havde i længere perioder min brors store Rottweilerhan boende i min 2 værelses lej.(50m2) på 2. sal.... Men det krævede altså også meget fra min side..
Han fik udover 3 ½ times tisseture, en 2 timers gåtur med hvor han kunne løbe frit - Hver dag.... Det ville jeg ikke kunne gøre idag.. Altså lægge SÅ meget tid til side til en hund...
Så det med at man skal bruge hovedet når man vælger sin hund,... Ja det passer sgu *G*
jun 2007
For i klippet ser man jo kun at hunden skal gå igennem en 'tunnel' - Så i mine øjne er det næsten helt pinligt at der skal en adfærdterapeut ud og bedømme så simpel en øvelse, som er indlysende for alle og enhver...
Så håber da lidt at de har klippet en masse andet ud !
jun 2006
Der går ikke længe, inden man er deleted fra deres bevidsthed..ihvertfald overfladisk!
For nogle år siden solgte vi en hund, og kørte ud for at besøge den nogle mdr senere. Der var ikke noget at mærke på den, da vi kom. Den hilste på os, og gik så igen (og jeg var SLEMT skuffet!!!)Men den blev ved med at kredse rundt om os, og efter 5 minutter var det som om den lige pludseligt havde "fundet os frem i hukommelsen" igen, og SÅ skal jeg da LIGE love for at der blev hoppet, danset, pebet og hylet af glæde over at se os igen!!!!
aug 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.043
jun 2006
Men vi har været heldige og har haft nogle der er meget glade for mennesker.
De "sky" grand danois må endeligt ikke forvekles med aggrsive hunde, for det er de meget sjældent (men man skal da aldrig sige aldrig...). De har det bare bedst med at ligge og kigge lidt på folk, og så få lov til SELV at tage kontakten, istedetfor at folk invaderer deres hjem, mennesker og kurv!!
Og det tar ikke lan tid inden de "tøer op" og forvandler sig til de charmerende skødehunde, som de i virkeligheden er!! ;o)
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 51 Hunde: 9 Emner: 44 Svar: 1.073
Hun er simpelthen så glad for alt og alle (det både dyr og mennesker), at det ville ikke gøre noget ved hendes psyke, det er jeg helt sikker på.
Vores schæfer maggie derimod...puha, det skulle godtnok være nogle helt specielle folk, hvis hun skulle skifte hjem...det ville næsten være synd.
Jeg vil gerne have hende ud til mig og Diva (må bare ikke have to hunde her hvor jeg bor, desværre), og det tror jeg lige hun ville kunne klare, men også kun lige - og hun er altså MIN hund, på den måde at det er mig hun går til og mig hun opsøger når jeg er hjemme hos mine forældre (åh hvor jeg dog elsker den hund haha), men det er også mig der har trænet mest med hende og hun er en ret nervøst anlagt hund, så hun knytter sig meget til ganske få personer.
jun 2007
Den var meget forvirret og han trak den bare rundt.. Den endte med på en eller anden underlig måde at kravle ind bag de stativer hvor foderposerne stod på og nægtede at komme ud...
Det var så tydeligt at manden ikke fattede noget som helst og det tog ham hundrede år at grave hunden ud igen for den turde slet ingenting...
Der var vist ingen der havde fortalt om at GD er meget følsomme....
Stakkels hund !
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 171 Svar: 4.186
jun 2006
Stine P: ja, de der køber sig en GD for at få sig en bad-ass-mother-fuc..., de blir dælme til grin i rockerklubben, når "KING" sætter sig på skødet af "far" eller blir bange for de der "rævehaler" på motorcyklerne.....
Eller de der vil sprede "RESPEEEKT i kvarteret overfor de andre hunde-ejer, når "monsterhunden" lægger sig ned for at hilse på alle de små hunde...;o)
Får pludseligt sjove og komiske (og dog triste) billeder inde i hovedet nu!!!!!!!! ;o)
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 171 Svar: 4.186
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 795
Karlo er også meget knyttet til mig. Medmindre andre har en godbid i hånden, adlyder han for eksempel kun en kommando hvis det er mig eller min kæreste, der giver den. Samtidig er han også meget glad for alle mennesker, så en omplacering ville nok ikke være umulig, men i starten tror jeg at han ville søge en del efter os.
Jeg har arbejdet på internat og mit indtryk er at hyrdehunderacrne generelt har sværere ved at blive omplaceret end eksempelvis retrivere...
maj 2006
Det er os der ikke kan udholde tanken om at vores hund ville kunne falde til et "fremmed" sted. Det kan da grænse til egoisme.
Har haft det tæt inde på livet med Bolette. Og det var mine menneskelige følelser der afgjorde at jeg ikke kunne alligevel. Det er erkender jeg blankt, men Bolette ville have kunne klaret at skifte hjem. Så desværre er det vores følelser der bestemmer om hunden skal have en ny chance. Tanken om at hun skulle have fred, var slet ikke en option, det var nyt hjem eller jeg beholdte hende. Heldigvis valgte jeg at beholde hende, og det har jeg aldrig fortrudt.
Samme tankegang om hunde og fravær fra dem fornemmer jeg også spiller ind, når man skal rejse fra sin hund. Det har jeg gjort hvert år i 18 dage i januar, og på andre tidspunkter også, og det har jeg haft det fint med. Jeg har i hvert fald fået bekræftet hvorfor jeg har hunde, og jeg tror det giver meget at prøve at være væk fra dem. Nå men det en helt anden snak, men synes dog der er en sammenligning i vores måde at håndtere det.
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
diego og de 2 små, ville skam godt kunne skifte hjem, men det skal de ikk.... de er så rolige og vil bare gerne nusses og forkæles.. he he
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Den gamle ville kunne,hvis det var til en person hun kendte i forvejen..
Ja jeg er så ikke så overrasket over det program..
Altså hundens reaktion..
Vi ser lidt ala det samme når folk sætter deres hund i en ordenlig pension..
her skal vi være og her er mit nye menneske.. Selvfølgelig er der nogen der falder udenfor..
men det er meget få
Hunde er ikke så trofaste som vi gerne vil ha
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.662
buffy derimod ville ikke kunne, men klart!! hun har skiftet hejm hver anden måned i sit liv. Vi er jo som sagt nr 7 der har hende..
syntes det tv program er dybt frustrerene.
maj 2006
Ja det er samme indstilling vi har (Kent og jeg) Også derfor vi faldt for chowen... *S* Kent ville ikke bare have en hund som rendte rundt og sagde (med meget ivrig "stemme"): Ja, Ja, ja, tag mig, jeg skal nok gøre det, skal jeg hoppe derhen, på tungen? Jeg gør det, ta mig mig mig" *GGG* Og ja... Det kræver da noget at have en hund som kan se om der er noget logisk i det den bliver bedt om *G*
Ann-Sofie N >>
De er jo også begge spidshunde, og tror da at de har en del til fælles... Uden at skulle sige det - da jeg ikke har så megen erfaring med shibaer - så tror jeg at en shiba har samme temperament som en chow, bare en smule mindre stædig *GGG* Nægter at tro på der er en hel race som er mere stædig end en chow, for nøøøøøj hold da op... Så er det jo tæt på man ikke kan leve sammen med dem *GGGGGGGGG*
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Ikke i en familie hvor børn regerer og tror hunden er et nyt legetøj de har fået stillet til rådighed. Monqiue gider ikke børn, hun accepterer dem, og hvis de har noget lækkert kan de da også få hende til at sitte en gang eller to, men så går hun også sin vej igen.
Ikke hos en højtråbende, frembrusende person der nok skal fortælle hvor skabet skal stå.
Ikke hos nogen hvis idé om at have hund er at den skal komme når de gider den og ellers holde sig væk og gøre hvad der bliver sagt.
Jeg tror jeg indtil nu har mødt to personer hvor jeg umiddelbart ikke ville have nogen kvaler ved at lade Monique blive deres, 2 ! det er sgu ikke mange, men det er nok bare mig der er krævende.
For jeg havde selv ingen forudsætninger for at tage en angst unghund til mig, jeg vidste bare at hun var min da jeg første gang så hende, ussel og sørgelig, og det er hun... MIN! Ikke længere ussel og sørgelig, men med sine særheder/begrænsninger, og dem skal der være forståelse for.
Blackie jeg havde i sommers var en type hund der kunne leve og trives hvor som helst med hvem som helst.
maj 2006
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Sidder jo helt og rødmer..*ss*
Hvordan ville din hund klare nyt hjem?