Hvordan ville i reagere ?? {{forumTopicSubject}}
Historien er sådan at je onsdag morgen tager busse med min datter. Da vi skal af åbner chaufføren døren, og halvvejs ude smækker han døren i, lige i hovedet på min datter.. Jeg bliver forskrækket og råber "hva' faen laver du, din idiot".. Idag tager vi igen bussen. Vi går op og viser kortet, chaufføren tjekker kortet for om oplysningerne er korrekte, bagefter spørger han hvorfor jeg råber af ham.. Jeg kan ikke genkende ham og spørger hvad han mener... Han svare at det var mig der råbte igår da han lukkede døren.. Svare så at det er da også rigtig.. Jeg blev forskækket fordi den ramte min datter på to.
Han siger så at det var altså kun 2. gang på 9 år den fejl sker og dertil siger jeg at jeg da alligevel blev forskrækket. han undskyldte og sagdes å om jeg gjorde det samme.. Selvfølgelig siger jeg, og undskylder. Han siger så til mig at det ikk er smart af mig at råbe efter en chauffør, og at jeg vil fortryde det.. Næ siger jeg, det tror jeg næppe..hvorfor skulle jeg det.. Han svare så at jeg skulle passe på, og han ville sørge fo mi liv blev surt...
Derefter gik jeg ned bagi, samtidigt med at han skiftevis gassede p og bremsede ned..
Jeg ringede selvfølgelig til selskabet, og indgav en klage, fortalte at jeg havde kaldt ham en idiot, af forskrækkelse. Men at jeg ikke synes det var okay at true mig på livet. Hende der sad i telefonen lød ikke helt morgenfrisk og begyndte at spøge om jeg boede i rækkehus eller lejlighed..
Heldigvis ha vi chauffører og togkontroløre i familien g ringede dertil for at høre hvordan man skulle forholde sig.. Fik af vide at jeg skulle indgive skriftlig klage også, og at det burde tages eet seriøst..
Senere fik jeg af vide at samme chauffør har truet en lidt autistisk ung mand med at køre ham over..
Hvordan ville i reagere på dette ?
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.610
Du skriver at du til selskabet har sagt at han truede dig på livet, men det har du i gengivelsen af hændelsen ikke skrevet noget om?
HVIS han direkte truede dig på livet ville jeg politianmelde... Hvis det e sket som du gengiver ville jeg klage på skrift til busselskabet.
Rigtig ubehagelig oplevelse og håber at du, og din datter, er ok (o:
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
At han efterfølgende truer dig er absolut ikke okay og jeg ville helt sikkert indgive en skriftlig klage.
Selskabet har ingen chance for at vide hvordan han opfører sig hvis ingen fortæller dem det, og hvis der kommer flere klager på samme chauffør, så har de en ret god begrundelse for en samtale / advarsel / fyring... eller hvad de nu vælger.
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.590
Så afsted med den klage. Og så ville jeg sørge for at nævne den behandling du fik i telefonen. ''
Jeg har selv haft henvendt mig telefonisk fordi jeg synes jeg fik en ubehagelig behandling af en chauffør.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
Men ja, send en skriftlig klage, og se om der sker noget ved det - og så håb på at næste gang du ser ham, at han så enten har skiftet mening og er flink, eller at han har glemt dig.
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 270
Jeg har nu indgivet en skriftligt klage, der kan gå over to uger før der kommer svar..
Tak fo svarene.. Jeg mener jo ikke at jeg er galt på den, men med den behandling i telefonen føler jeg mig godt nok noget rø'vrendt
Misja og kiwi - Hvordan regerede de på det ?
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Jeg havde reageret på samme måde! Det er klart når man bliver så forskrækket.
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.590
Jeg forklarede kort hvad der var sket og han gav mig ret i at det ikke var rimeligt sådan som chaufføren havde reageret.
Det var egentlig nok for mig, i forhold til hvad jeg oplevede. Jeg ønskede ikke at klage, men bare at få afklaret om jeg havde ret, og dermed ikke fortjente den måde jeg blev overfuset og truet med bål og brand.. dog intet personligt..
Men synes helt sikkert at det du var udsat for var langt over stregen, og det burde de have taget seriøst.. !!
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 270
hehe... Jeg blev bar så forskrækket at jeg i farten glemte at råbe alle de grimme ord
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 1.295
Var engang med en bus til Vejle da jeg var ca 12-13år. Da bussen holder ind og en ung udenlandsk mand stiger på siger bussemanden (for det var han!!!) at han skal klippe flere gange for at komme med, den unge mand taler meget dårligt dansk spørger hvorfor, for det skulle han ikke dagen før. Så begynder chaufføren at beskylde ham for at snyde, han råber meget højt og vredt og kommer med mange racistiske fornærmelser og siger til den stakkels unge mand at hvis han ikke opføre sig ordentligt kan han rejse hjem... Heldigves er der en to andre herre i bussen der griber ind og får chaufføren (som iøvrigt havde rejst sig og trådt ud af "båsen") til at falde ned....
Hvordan ville i reagere ??