Jeg FATTER det ikke! :o( Jeg FATTER det ikke! :o(
Nu bliver jeg sikkert haglet ned af nogle herinde, men nu kan jeg altså ikke holde mund mere.
Efter så meget skriveri imod hundehandlere, misrøgt af hunde, import af for unge hvalpe osv osv Ja så FATTER jeg ikke hvorfor hundeelskere som er herinde bliver ved med at købe hvalpe fra mistænksomme steder. Flere gange har jeg nu læst..hvalpene gik i skidt og møj..men den vi skal have ser fin ud..eller folk ligefrem tror på hundehandlerens historie om at han tager kuld herop fra udlandet for at avle ..man kan sgu da ikke lave en kennel med hunde uden stamtavle hvis man da ellers er seriøs, og det burde sådan en mand jo være hvis hans historie var rigtig..nogle undre sig over de udenlandske vaccinationer..og nå ja det er jo lige meget om min hvalp har stamtavle den har jo eu pas!?????? Helt ærligt det kan godt være I har været heldige at få en tilsyneladende rask hvalp,- men I bliver ved med at støtte hundehandlere både herhjemme og i udlandet. Jeg fatter det ikke!
dec 2004
Følger: 97 Følgere: 98 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 417
dec 2004
dec 2004
dec 2004
dec 2004
dec 2004
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Dertil ville jeg ALDRIG købe en hvalp, hvor jeg ikke havde mulighed for at møde moren, og helst også faren. Ved man intet om den forædre, har man slet ingen anelse om, hvad det er man køber. Det svarer lidt til at købe en sort sæk i Bilka, uden at vide hvad der er i den.
dec 2004
apr 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 174
Men nogen af os har ikke råd til at give 6000-8000 for en hund.. og en hund er nu det man gør den til. Opdragelse betyder utroligt meget mere end hvilke forhold den kommer fra (så længe den ikke er for gammel når man får den)
Det eneste ærgelige er at man støtter produktion og eksport af hunde i østeuropa..
apr 2005
dec 2004
Jeg havde også skrevet med den ene der købte en af de rottehunde og hun kunne da godt se at det virkede mistænksomt....og alligevel køber hun, hun siger jo så at den er tjekket ved dyrlægen efterfølgende men hvis sygdommene først kommer senere ja så er det jo ikke meget bevendt. og hun støtter stadigvæk hundehandlere..
Oprettede i øvrigt ikke dette indlæg pga hende, men synes nu jeg de sidste på dage har læst mystiske ting på div profiler
apr 2005
Du har ret. Hun har haft den til dyrelæge allerede, og den skulle være rask. Men nu ved jeg ikke hvor meget de kommer til at se til hinanden. Den lille er ikke så glad for Bella. Hun er nok lidt for legesyg endnu.
Mht racen, så er det ikke en jeg ville skaffe mig. Man skal jo helst passe sammen med sin hunds temperament, og rotten er lidt for hidsig til min smag. ;o)
dec 2004
apr 2005
Dét synes jeg bestemt også ;o) Men det siger alle "mødre" jo om deres egne. *LOL*
apr 2005
Personligt synes jeg at 6-8 uger er ok mht. at tage hvalpen fra moderen. Cuno blev taget fra hans mor 6 uger gammel, og han har ikke vist det mindste tegn på brist.. han er faktisk meget glad, lærenem og rolig.
Og 8000,- er en månedsløn for ufaglært arbejde (er ved at færdiggøre gymnasium) ... mad, læge og div. kommer løbende og føles derfor lettere på økonomien... og jo, hvis man kigger nok omkring sig og besøger flere steder kan man godt finde billige hvalpe der ik er importeret, men min erfaring siger at mange billige hvalpe er importeret (ihvertfald amstaff og andre muskelhunde)
apr 2005
Men jeg håber da stadig at folk får øjnene op, og ser virkeligheden mht hundehandlere. Der burden være flere skrækhistorie på nettet og i tv. For så ville de aldrig så meget som overveje det.
jul 2004
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 216
apr 2005
og i min mening er det værste ved at købe hunde som jeg har gjort, at man støtter yderligere import.. =(
OG hvis nogen har købt sig en hvalp fra en hundehandler, så sørg for at få hvalpen gennemtjekket! stol ikke på hvad de fortæller dig!!! (det gjorde jeg ikke, gudskelov!)
apr 2005
Hvorfor ikke vente lidt extra tid på den helt rigtige hund, i stedet for at købe katten i sækken?
Personligt ledte jeg MEGET længer efter den helt rigtige, før jeg fandt Bella... og dér var jeg ikke det mindste i tvivl.
Det er ikke alle muskelhunde fra danmark der koster så meget. Der er da flere stueopdræt der sælger dem billigere. Hvis stamtavle alligevel er lige gyldig, hvorfor så ikke købe den af en sød familie, hvis hun har fået hvalpe?
dec 2004
dec 2004
apr 2005
Men man finder ikke mange hvalpe på internater, det var også det første sted jeg søgte! Jeg vil hellere have en hvalp jeg selv kan præge og opdrage =)
Og jeg har absolut ikke købt katten i sækken.. har aldrig set/mødt en hvalp der er så tilstede og med så meget gå-på-mod, allerede fra 7-ugers alderen! (hvilket også var grunden til jeg kunne købe ham)
Glæder mig til at træne med ham =)
jul 2004
dec 2004
apr 2005
Til Nina og andre der har købt en lille "rotte" baby... I skal ikke føle jer beskyldt eller peget på... IKKE fra min side i hvert fald. -Og jeg synes da også at vi skal bevare en pæn og voksen tone, selvom emnet er noget så alvorligt.
Ved man ikke så meget om hunde i forvejen, kan de jo godt være svært for nye hundeejer, at kende hundehandlerne. De kan jo deres kram efterhånden, og svinger om sig med flotte papirer.
dec 2004
Det er ikke for at træde på dig men det kan måske få andre til at åbne øjnene inden de støtter en hundehandler
apr 2005
Nej nej... det var MIG der spurgte mht en hundehandler på min overbos vegne. Ikke Nina P.
dec 2004
jul 2004
apr 2005
Du kan selv lære din hvalp bidehæmninger (AV! - gå væk fra hvalpen)... er der andet han skal lære?
jul 2004
apr 2005
Du får ikke en hvalp uden orm fra østeuropa! +dårlige led, hvis du er uheldig...
apr 2005
Altså jeg kan jo ikke advare et voksent mennesker. Men gjorde hvad jeg kunne. Jeg fortalte alt jeg havde hørt fra jer herindefra, og gav hende links med skrækhistorier. Fortalte også, at der var stor mistanke til, at det var selvsamme Likita import. Mere kunne jeg jo ikke rigtig gøre.
Folk er jo selv herre over deres handlinger. Jeg skal ikke lege gud her. Jeg takkede dog pænt nej til at tage med og hente det lille pus. Da hun så nok ville komme hjem uden en hvalp. For jeg ville ikke kunne tale pænt.
jul 2004
dec 2004
jul 2004
apr 2005
*lol* Jeg har nok en tendens til at prøve at blødgøre stemningen ;o)
Du har så evigt ret... Men kan sagtens se hvorfor Nina føler sig angrebet. Tror dog nu ikke at lige dette emne er myntet på nogen bestemt. Bare et emne der er oppe lige for tiden... nøjagtig som muskelhunde har været meget i fokus.
apr 2005
apr 2005
Jeg synes så bestemt at disse emner netop burde tages op noget mere. Alle har jo en mening om alt, og alle skal høres.
apr 2005
Der er rart med en tråd med lidt kød på... *griner*
Ej NU må jeg i seng... jeg er sikker på at jeg vrøvler...
Godnat alle der er her endnu.
apr 2005
Og jeg gør det lige klart, at jeg stadig er IMOD hundehandlere... men fortryder ikke at jeg købte lige præcis min hvalp, selvom hans oprindelse har givet en smule problemer sundhedsmæssigt (det er dog , 7-9-13, overstået)
apr 2005
Cuno, f.eks., piver kun når han er alene. Men nu er amstaffs også kendt for deres stærke psyke og gå-på-mod, samt deres kærlighed for mennesker... så jeg kan sagtens forestille mig at der er racer der skal være længere hos moderen før de er klar.
apr 2005
Hvalpe der er taget for tidligt for moderen piver meget mere, jeg kender en der har sådan en hund! Der er markant forskel..
Jeg tog ham ud på en mindre gå tur inden jeg købte ham.. Så jeg kunne se hvordan han reagerede på nye omgivelser =)
apr 2005
Kom og besøg min hund, så kan du se der ikke er noget galt =P
Men tror snart vi skal lade det her ligge, det er mig mod rov, og vi har vores personlige meninger...
apr 2005
Han kom men moderen og hele kuldet fra polen... du generalisere! Jeg siger dig, Cuno er en ekstrem rolig, lærenem og stærk hvalp...
Og har ikke hørt om en hvalp der ikke piver når den er alene, ikke med de normale metoder (dvs. lade hvalpen være alene i længere og længere intervaller)
Og lad være med at tro at ALLE importerede hvalpe vokser op som dræberhunde, der ikke advarer inden de bider... det er dumt at købe hund hos en hundehandler, men man kan være heldig og finde en god hund..
apr 2005
dvs. 6 uger hos moderen i polen
i uge i DK med brødre og søstre, derefter med mig hjem
apr 2005
han er 10 uger idag...
apr 2005
apr 2005
og samtlige hvalpe jeg har oplevet har pevet når de er alene, hunde der blev solgt som 8 uger gamle og ældre... og det er "normale" familiehunde som golden, labrador osv.
apr 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 42
Lad dog andres holdninger være i fred?
I roder jo rundt i det samme hvert indlæg?
Og ALLE hvalpe piver..¨. Ejeren er der ikke, og der forekommer utryghed fra hvalpens side.....
Det med at lære hvalpen ikke at pive...Hmm.....10 min, hva så efter?
ALLE HVALPE PIVER...
Pivorian...
apr 2005
Ok, Cuno piver når han er alene, men han ødelægger ikke møbler o.lign.
Nu træner jeg ikke min hund i bidearbejde, så mener du vild leg? træk? vel ikke alt bidning? =O
apr 2005
apr 2005
Men dog heller ikke som dig som fører mig frem...
Lad vær' med at sige at du aldrig har haft en hvalp som har pevet?
Du får det til at lyde som om det er DIG som er bedst til hunde? Mht opdragelse osv....
apr 2005
Ok, min piver...Jeg er ikke så god som dig...PIS!
apr 2005
Alle herinde på dyregalleri har samme holdning...De fleste ihvertfald...
Og har man ikke samme holdning, så bliver der rakket ned på én...
apr 2005
SIGER BARE MIN MENING...Ligesom dig Besse
apr 2005
Men jeg er ret sikker på at min hvalp er mentalt sund og rask, han er kommet godt ind i sin nye "flok"
Men hvis der sker ændringer i hans adfærd der kunne skyldes at han blev taget fra moderen efter 6 uger, så opretter jeg en tråd =)
apr 2005
Og kald mig ikke poul tak... Der er en grund til at der står "A" istedet for "o"....
apr 2005
apr 2005
apr 2005
Men bedre en Poul... Hehe..
apr 2005
apr 2005
apr 2005
bortset fra når han er alene om natten...
feb 2005
Følger: 43 Følgere: 42 Emner: 52 Svar: 1.500
apr 2005
apr 2005
apr 2005
MEN, synes dog man læser mange steder om hunde der piver og ødelægger hjemmet når de skal lære at være alene... så vil ikke sige at Cuno har et slemt tilfælde af alene-angst =)
feb 2005
apr 2005
Ja, her er varmt...Og jeg hygger mig;)
apr 2005
apr 2005
Og tak for hyggesnakken;)
Pivorian..
apr 2005
dec 2004
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 169
feb 2005
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 5
Jeg har fulgt lidt med i jeres indlæg i nat. Og Til Andreas vil jeg lige sige at det at tage en hvalp fra når den er 6 uger er dyreplageri. Tror du at du ville bryde dig om at miste din mor da du var 3 år nej vel. Hvorfor tror du så at en hvalp ville bryde sig om det. Noget af den vigtige prægning går jo tabt. Og det der r helt sørgelig ved disse hvalpe er at når de bliver voksne trækkes der nok et kuld på dem. Men hvordan skal de så vide hvordan man selv opdrager sine hvalpe når de ikke har lært det af deres mor. Og det helt uhyggelige er at forældre dyrenes adfærd nedarves med op til 50%. Kan du da ikke se at det er en ond cirkel at komme ind på.
Det med at hundene ikke kommer med flyet eller over grænsen hvis papirene ikke er i orden holder ikke en meter for hundehandlerne for smugler hundene ind i landet ellers er der ikke meget fortjeneste for dem. Der er lige blevet aflivet 30 mobs og Chihuahua hvalpe ved den svenske grænse da de var i meget dårlig stand. De var bundet sammen ved benene ogt om snuden så de ikke skulle blive opdaget. Sikke noget svinerri.
Sørgelig morgen hilsen
Laila
nov 2004
Følger: 43 Følgere: 45 Hunde: 5 Emner: 37 Svar: 1.320
Jeg skal ikke rode mig ud i at dømme dem, der har købt hund på den måde....vælger at tro, at det for hovedpartens vedkommende skyldes manglende viden...
Men for pokker, hvor bliver man edderspændt på dem, der driver den modbydelige, skruppelløse handel med levende væsener.....
Seriøs eopdrættere må alt for tit lægge ører til alverdens kommentarer om fed indtjening, lettjente penge, god forretning o.s.v. Hvilket også er årsagen til at mange stopper med at opdrætte. Et seriøs opdræt er ikke en guldgrube eller lettjente penge! Ofte er der tale om et meget lille eller slet intet overskud....også selvom hvalpene koster 6-8000kr.
Der er mange udgifter forbundet med at opdrætte. Dyrlæge regninger( sundhedstjek, vaccinationer, HD fotograferinger, chipmærkning,ormekure m.m),stambøger, forsikringer, indretning af hjem og udendørsarealer, kvalitetsfoder, udstillinger, rejser til udlandet efter nye blodlinier eller parringer, tårnhøje telefonregninger(mange og lange samtaler med hvalpekøbere, andre opdrættere i ind og udland og klubber), trykning af hvalpemapper, indkøb til hvalpepakker, tæpper, madrasser, sækkestole, legetøj, hvalpefoder, hvalpemælk, hundetræning, rengøring ( vi slider støvsugere og gulvmopper op på rekordtid og holder produktionen af støvsugerposer og rengøringsmiddel igang).
Kun en lønindkomst, fordi 5 hunde og hvalpe ifølge vores holdning til hundehold og opdræt ikke kan forenes med 2 fultidsjobs....
Vi har også fravalgt mange ting for at kunne pleje vores lidenskab for hunde og opdræt. Slut med charterrejser, Bo Bedre Hjem og Prydhave og stort set alt planlægges i forhold til hundene.
Det te skal absolut ikke opfattes som nogen klagesang...vi er opdrættere, fordi vi selv har valgt det og fordi vi synes det er fantastisk spændende og livsbekræftende, men vi ved også, at vi aldrig bliver rige på den konto...rige på oplevelser og glæde, ja men økonomisk nej!
Dem, der tjener fede penge på at opdrætte og/eller sælge hvalpe, er de afskyelige hundehandlere, som er absolut ligeglade med hundenes velfærd og behov, som uden at blinke bilder folk ind, at en lille hvalp på 6 uger sagtens kan klare at blive revet fra sin mor og søskende og bestemt ikke tager skade af det
Hvad værre er, velmendende, uvidende nye hundeejere holder gang i deres forretninger og støtter dermed den modbydelige behandling af forsvarsløse dyr!
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 856
folk syntes dyrene er for dyre .
vi ved jo alle hvad en vaci koster og en ormekur jeg kan få det for 300kr jeg ved også hvad kvalitets foder koster køber selv hvalpe foder fra dyrlægen det koster 400kr for 15 kg og en stamtavle for man lavet for 500kr stk max til et kuld hvalpe så kom ikke og sig man ikke har fortjenste på det et eller andet sted når man så sælger en hvalp for 6-8000kr 6-8 uger gammel hvor de dårligt er begyndt at æde igennem endnu ????
hvis i nu solgt jeres hvalpe med alle de ting til max 3-3500kr så var i dækket ind også og havde faktisk udkonkurret hundehandlerne så længe i er dyre .betaler folk for noget der er billigere .de tjekker da bare hunden først .
og alt det pjat med så hvis folk ikke vil lægge 8000kr til en hvalp så har de ikke råd til en hund er noget mund lort .
dette er et kontant beløb nu og her ..
dyrlæge er løbende og kan afdrages ormekure er 2-3 gange årligt og vaci en gang årligt og foder koster sgu ikke det vilde hvsi man kun har en hund når man kan købe kvalitets foder hos dyrlægen som kun koster 400kr for 15 kg..
jeg er selv en af dem som klart køber hvor det er billigst .....det gør vi fleste jo .men jeg tjekker mine dyr igennem før det endelige salg men det kan man også godt få lov til af dyrehandlere .
så vil i af med den konkurrance og de handlere der må i selv gå i spidsen og sætte priserne ned .det er det eneste som hjælper for folk er mange gange ligeglade med den stamtavle især hvis de ikke skal avle ......og ormekure og vaci kan folk selv gøre mange gange billigere ligeså med chip man kan jo gå til sin dyrlæge og fåe et tjek vaci ormekur og chip og indreg for max 500kr sååå.i må selv gå foran istedet for at hyle op kun .
jeg ville da også helst støtte seriøse opdrættere .
men i har så mange klausuler osv på hvad man må og ikke må med sin hund .det gider mange folk bare ikke at nogen skal bestemme hvad de skal med deres hund efter de har købt den .
dyrehandler sætter ingen krav eller klausuler også her kunne i selv gøre noget .
så inddirekte har i jo selv en del af skylden for at folk søger andre steder hen .
det er billigere man kan selv bestemme om man vil avle og prisen er det samme uanset hvad .
tænk over den .
Jeg FATTER det ikke! :o(