{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

Jeg fatter det ikke! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg fatter simpelthen ikke, at man ikke tager ansvar for sin hund, og som minimum holder den i snor blandt andre dyr! Især steder som her på øen, hvor man kan gå mellem klipper og får, og ikke har noget hegn imellem en selv og dyrene!

Dette er nu sket to gange på en uge, på grund af løse hunde, og ejer(e) har ikke henvendt sig. Det er ejeren af fårene, der har fundet begge får.

ADVARSEL! Indvolde er synlige på billedet!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=786797658042940&set=a.548889535167088.1073741825.100001381398287&type=1

Er det virkelig helt ved siden af, at forvente at folk holder styr på deres hund? >.< Jeg ved mange af de her får er kælne (har selv haft med nogle af dem at gøre) men de er alligevel ikke "nu-kommer-jeg-og-skal-klappes"-type får.

Jeg håber virkelig der står nogle ejere med MEGET dårlig samvittighed, over deres hund(e)!

Beklager det mindre "rant".

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg fatter det ikke!
  • #2   25. aug 2014 Ja det er bare så for dårligt Det skulle da vel ikke være, så svært at holde sine hunde i snor smiley

• #3   25. aug 2014 Jeg forstår bare heller ikke, hvorfor folk mener det er helt okay at slippe dem løs, et sted de ved der går får. Og dén slags skader kommer altså ikke fra en lille hund o.o

• #5   25. aug 2014 Jeg håber da det er en knækket snor/halsbånd/lign, og ikke nogen der var så afstumpede, at de med vilje slap hunden.... smiley

Stakkels stakkels får smiley

• #6   25. aug 2014 Forfærdeligt. Stakkels får.. Men hvorfor er FÅRENE ikke bag et hegn som jo er meget normalt.

Forsvare ikke hund(ene), selvfølgelig må hunden ikke rende løs, men man skal vel også holde sine dyr på ejet området. Ganske vist ved jeg jo ikke om fårene rent faktisk på "egen grund". Men det er bare for at se det far begge vinkler.

Men stakkels får!!!

• #8   25. aug 2014 Amanda det er får, der går rundt, her på Bornholm, og afgræsser områder, f.eks. med lyng o.lign. oppe ved Hammershus. Der er så indhegninger rundt om områderne - med strømhegn - hvor der er indgange med tydelig skilten om at hunde skal være i snor, og de fleste steder (af hvad jeg husker) er der også de der rør med mellemrum, der holder fårene inde (kan ikke huske hvad de hedder)

Men det er faktisk privatejede får, der bliver "hyret" af kommunen til at afgræsse områder, rundt omkring på øen. Ejeren, af lige disse får, er også ham der sælger "Hammershuslam".

• #9   25. aug 2014 Det er jo desværre hverken 1. eller 4. gang at det går ud over seerups får, og så vidt jeg er orienteret alle gange på hammeren det er sket.
    to af gangene er det strejfende hunde der blevet set spæne rundt.

Nej det er sgu ikke i orden.. smiley

• #12   25. aug 2014 Tro mig tro mig, jeg støtter ikke den evt. løse hund, men historien melder jo ingenting om hvorvidt fårene gik hvor de skulle, men det ved vi nu smiley

• #14   26. aug 2014 Han er et ganske fornuftigt menneske, havde det været mig, der gentagne gange havde mistet får og lam til ansvarsforladte ejeres hunde, så havde jeg skudt kræet.
    - hunden altså

• #15   26. aug 2014 jeg kender en mutte der stak af og nakke en et får med to kid. Det er noget der hedder får på kanten, hvor de går og holder lyng områder nede. Han kom til at betale for de får hunden havde nakket. Kender også til nogen der har/havde to grønlænder hunde, de stak af og nakkede en pony på en mark.

• #16   29. aug 2014 Det er da godt, at ejeren i det mindste har taget ansvar o.o

• #17   29. aug 2014 Dejligt at ejeren meldte sig! smiley Så lader de næppe den hund rende løs der igen smiley

Kommentér på:
Jeg fatter det ikke!

Annonce