Dkk stamtavle {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en fransk bulldog med dkk stamtavle. Hvad sker der hvis han bliver brugt til avl med tæve uden dkk stamtavle? Jeg har hørt at hans status bliver underkendt hvis han bruges sammen med en tæve uden stamtavle.
Jeg ved slet ikke noget om dette har bare hørt en masse og vil lige høre hvad i HGere har at sige.
Jeg synes jo alle franske med eller uden tavle er de dejligste hunde men har jo stadig betalt for at få en hund uden skavanker og vil gerne føre dette videre. Og i mine øjne er det lige meget om der står dkk i nakken bare de er sunde og raske, men ønsker ikke at blive banlyst fra dkk.
Måske lyder alle disse spørgsmål mærkelige jeg blev bare lige i tvivl. Ønsker ikke at træde nogen over tærene, er bare uvidende!!! Er ikke ved at spræde gener. Skal først være 100% sikker på at alt sker som det skal.
På forhånd tak
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Mange dkk opdrættere laver en kontrakt med deres hvalpekøbere hvor der ofte står at hunden ikke må bruges til avl uden for dkk og det kan blive dyrt at bryde en sådan kontrakt.
Når det er sagt synes jeg det er direkte tåbeligt at avle uden tavle ISÆR racer der er så sygdomsramte som bulldoggerne
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.845
Det er hul i hovedet at avle uden tavle når din hund nu har en. Få den avlsgodkendt og fortsæt så det seriøse opdræt.
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.451
Det synes jeg helt sikkert er det eneste rigtige valg i den her situation
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.451
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 8 Svar: 57
jul 2006
sep 2007
Der er bare MANGE mennesker der ikke er kritiske nok når det kommer til egen hund
sep 2007
Hvor mange almindelige mennesker der har deres måske første hund er i stand til at vurdere hvad der er virkelig racetypisk
jul 2006
Ja jeg har valgt side. Jeg gider ikke det dkk hysteri. Undskyld jeg tager plads til dette indlæg, kunne ikke lade være.
Kan nogen garantere at sygdomme hos forældre og søskende efter hvalpene er solgt, også udelukker ret til at avle videre.
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
I mine købskontrakter fremgår det, at hverken tæver eller hanhunde fra mit opdræt må bruges i avl udenfor klubber under fci og at begge hunde skal være avlsgodkendt efter den pågældende klubs avlsrestriktioner.
Jeg har påført bod på i tilfælde af dette ikke bliver overholdt.
Men bortset fra underskrevet kontrakt eller ej, så kan jeg heller ikke, som andre skriver, forstå hvordan man kan have en holdning og så alligevel gå på kompromis med denne.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det giver for mig ingen mening ikke lige at bruge den smule ekstra energi på at få hunden godkendt til avl - der skal sandsynligvis kun lidt helbredsundersøgelser til, som du ville skulle under alle omstændigheder (hvis du altså som du skriver vil føre det videre, som du selv har fået)
Jeg vil virkelig anbefale dig at godkende ham først. Helt fra hjertet.
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 29
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Og nej, der er ingen restriktioner på racen længere. men man kan selv vælge at udsende en positivt signal ved frivilligt at undersøge sin hund.
Personligt vil jeg sige at jeg ville blive ked af at se noget af mit avl blive brugt til bladningsavl eller uden tavle, som opdrætter ligger man jo en masse energi og ikke mindst kærlighed i sin avl, for at køberne kan nyde de fantastiske hunde der så kommer...og håber da at du vil føre det videre bed udelukkende at bruge din hund til tavleavl i DKK:-)
Held og lykke
Dkk stamtavle