{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

DKK stamtavle. Gigt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge hundemennesker.

Dette er blot et spørgsmål, og orker ikke at skulle hakkes ned på min manglende viden.
Hvis man ikke spørg, får man aldrig svar..

Vi er desværre så uheldige at have mistet vores labrador på 3½ år i fredags. Han havde voldsom gigt i begge hofter, knæ og ryggen.
+ han havde revet sit korsbånd over i det ene knæ, samt minisken (mener jeg det hed)
Det andet knæ var desværre også ret løst, viste undersøgelserne, så det sammen ville kunne ske der.
Vi forsøgte self at smertelindre osv. Men han var ikke tjent med alle de smerter, og det gik stærkt ned ad bakke. Derfor valgte vi at sige farvel smiley

Det er min 2. hund med samme "problemer". Rollo blev dog 10 år.
Har aldrig haft en hund med stamtavle, og har aldrig rigtig kendt til alt det der med A B og C hofter osv.
Men efter alle disse undersøgelser og røngtenbilleder osv, har jeg nu fundet ud af lidt mere om det.

Vi snakker om at vi evt skal have en ny hund. Vi har kigget på en kennel der hedder Golden Parnas.
Vi har en golden i forvejen. Hvis vi vælger at få en hund mere, bliver det en golden han.

Hvis vi køber med stambog fra DKK.
Er vi så sikre på at vores hund ikke får gigt?
Er A det bedste? Eller hvad står AA for? i hofter.
Hvad med albuer?
Hvad skal jeg især kigge efter?

Vores dyrlæge sagde at hunden skulle være disponeret for gigt, for at få det.
Så hvis begge forældre har A hofter. Er vi så sikre på at hvalpen også har A hofter?

Håber i kan svare på vores spørgsmål.

Beklager det blev så langt..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK stamtavle. Gigt?
Kommentér på:
DKK stamtavle. Gigt?

Annonce