{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

hjælp... alenehjemme træning hjælp {{forumTopicSubject}}

hej hg....

jeg har simpelhen den sødeste husky men har meget store problemer når jeg lader den være alene hjemme.
info....

den er lidt over 5 måneder gammel jeg har fået den for en lille uge siden og føler vi har fået et ret tæt bond virkelig hurtigt. den følger kun mig i huset og er en virkelig stille rolig og sød hund. men problemet opstår når jeg går ud og lukker døren så bliver ked af det og ødelægger nogen ting og alt det der.

så jeg skal bruge noget hjælp for ved godt det ikke er hundens skyld med min!
hvad bruge i når i lader jeres hunde være alene hjemme ?

lige nu har den hele huset og hvis vi lukker dørene i huset åbner den dem bare igen den skider tisser rydder vindduskarmen for planter løber rundt med alt der kan fjernes ( sko tøj osv)

har tænkt på at købe et bur til den som den kan være i når jeg ikke er hjemme

men ved ikke hvad der er bedst hjælp til træning, er bur en god ide, andre gode forslag, hvad gør i, er

min ( alene hjemme) træning starter i dag og har i dag i morgen en kort dag fredag til kl 12 og så køre jeg 140 km og besøger min var en weekend.


håber der er nogen der gider og bruge lidt til på at hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp... alenehjemme træning hjælp
  • #1   1. feb 2012 Hej Martin

    En husky er i udpræget grad en flok-hund, og de kan være svære at lære at være alene - og det kan ihvertfald ikke gøre på få dage. Du er nødt til at have god tid, og på intet tidspunkt være væk i længere tid end hvalpen er klar til at håndtere.

    I starten kan du kun gå ud af døren i 5-10 sekunder - gerne mens hvalpen er optaget af en bidepind, af at sove, eller i det hele taget ikke har fokus på dig. Det gør du så 25 gange i løbet af en dag. Derefter kan du stille og roligt bygge det op - men kun med få sekunder eller minutter af gangen. Du skal ALTID nå tilbage inden din hvalp, når at blive ked af det. Og du skal være indstillet på, at det kan tage rigtig rigtig lang tid!

    Og det løser ikke noget, at putte den i bur - det skal den lære på samme måde, og det vil formentlig tage lige så lang tid. Ellers opnår du bare, at du har en bange hund, som samtidig er spærret inde. Og så kan jeg forsikre dig for, at en husky kan hyle, så folk kan høre det i flere kilometers afstand.!


  • #2   1. feb 2012 Hej Martin
    Har kennelen slet ikke vejledt dig omkring dette?
    Når man får ny hund hjem, så holder man min. tre ugers ferie, for at lære den familiens rutiner.
    Din hvalp har gået i en flok hele sit liv, dvs at den aldrig har været alene. Det er desuden meget unormalt for en husky at være alene, idet at den er så udpræget flokdyr.
    Du må tage alene hjemme træningen i meget små bidder de næste uger. Det tog os et år at lære Lúa at være alene i 6 timer.

    Husk på, at når en ulv forlades i naturen, så er det fordi den er syg og skal dø. Dette ligger dybt i hundenes gener. Og derfor hyler de når de forlades.

    Læs her

    (link fjernet)


  • #4   1. feb 2012 (link fjernet)
    Hunden virker utryg ved og være alene hjemme, så et bur vil ikke tage utrygheden fra hunden.
    Start alene hjemme træning, og start med og gå på toillettet, hvor du lukker døren for hunden. Udvid gradvis tiden, og gå ikke hurtigere frem end hunden er tryg.
    Det ville have været en fordel og tage en ferie, da du fik hunden, så du kunne træne den inden du forlader den i flere timer.


  • #5   1. feb 2012 Selvom din hund er 5 måneder og måske har prøvet at være alene hjemme det sted du fik den fra. Så er dit hjem et helt nyt sted jo, derfor må du påregne et par uger på at lære så ung en hund at være alene hjemme igen efter min mening. Den første uge man har en ny hvalp/hund burde jo kun gå å at lære hinanden at kende og skabe tryghed og tillid, ikke på allerede at bryde tilliden ved at forlade den. Den anden uge man har hvalpen kan man så begynde at træne alene hjemme af små sekvenser a 2, min, 5 min, 7 min, 10 min osv osv. Derefter øge længen på tredje uge og så er grundlaget for det meste lagt for en hund der intet problem har med at være alene.


    Så tag du et par ugers ferie(fri) ellers har du vidst ikke en jordisk chance.
    Ps. Med buret er det samme system som jeg lige har beskrevet


  • #6   1. feb 2012 jo kennedlen har givet mig nogen råd. det lyder som en god ide at være væk fra hunden nogen minutter og komme tilbage igen.
    skal jeg virke glad når jeg går og glad når jeg komme og kæle med ham som jeg ikke har set ham i en måned eller ?.

    og det der med at jeg skal gøre sådan at den er optaget af nogen andet end mig det er meget svært for der er kun en ting i denne verden der dur og det er mig. det vil sige at den følger mig over alt uanset om den sover og jeg bare skal have noget vand så rejser den sig op for at gå med mig ud og tilbage igen. selv når der er andre hjemme i huset så hvis jeg går er den dybt ulykkelig


  • #7   1. feb 2012 Du skal hverken virke glad eller vred - du skal virke som om det er den naturligste ting i hele verden, at du går, og kommer igen. Det er ikke noget, du skal gøre et stort nummer ud af.

    Det er vigtigt at de andre i huset også lavet noget med hvalpen (fodrer, lufter, træner osv.) så han ikke kun knytter sig til dig.


  • #8   1. feb 2012 ok det skal jeg lige prøve hvor lang tid i mellem skal der gå mellem jeg er væk fra den i 2 min ??

  • #9   1. feb 2012 jeg syntes godt nok sek det virker så lidt og ligegyldig hvis du kan forstå hvad jeg mener ?


  • #10   1. feb 2012 ja du har nok ret... hvor stor skal tids mellemrummen være mellem jeg går fra den??

  • #11   1. feb 2012 det skal jeg nok gøre men efter jeg har gået der ud i 5 sek og kommet tilbage igen skal jeg så vente 10 min eller en time med at gøre det igen ??


  • #12   1. feb 2012 Jeg opførte mig bare helt naturligt de første par dage hvor han futtede efter mig hele tiden. Gik på toilkettet, ud igen. derind igen, og ud igen osv osv osv.. lige ud med skrald, ind igen. sådan hele tiden den første uges tid. Til sidst blev han træt af at rende efter mig tror jeg hehe, og så lagde han sig ned. Ignoredede ham også når jeg gik rundt og lukkede døre, åbnede dem igen osv- det skal jo bare være en helt naturlig ting. Men husk din hvalp er jo bare en baby, ting tager tid smiley

  • #13   1. feb 2012 king of heaven. gode råd men hvor lang tid skal jeg vente efter jeg har været væk fra ham i 5 sek skal jeg vente 10 min og gøre det igen eller skal der være en times mellemrum. ?


  • #14   1. feb 2012 Du kan sagtens gøre det igen efter 10 minutter. Min tommelfingerregel når det drejer sig om sekunderne og minutterne er at få det gjort en 10-15 gange om dagen.

  • #15   1. feb 2012 m.I tak det var det svar jeg lete lidt efter smiley



  • #16   1. feb 2012 Du skal huske at komme tilbage INDEN hunden bliver destruktiv/piver.

  • #17   1. feb 2012 Hov var lige ude, men ja bare gør det med få min/sek mange gange i timen

  • #18   1. feb 2012 er i fuld gang. både med at prøve det med sek og min. plus jeg er i gang med at lave en hundegård det er der for jeg ikke skriver så meget lige nu.

  • #19   1. feb 2012 jeg vil så lige fortælle at jeg har rådet ham og snakkede med ham om alle de ting og han hade fortalt at han kunne få fri...

  • #20   1. feb 2012 kan jeg gør noget ved det.. når han hade sagt til mig at han kunne øøhhhh neeeeeeeeeeeej..

  • #21   1. feb 2012 et godt råd til dig martin...
    ring dog til opdratteren ( hun er meget dygtig og rar ) og snak med hende om hvordan hun plejer at gøre. og så høre efter med de råd hun giver. også ang. din alt for korte tid hjemme med hunden inden du tager på arbejde igen..
    det er stadig en hvalp du har..en husky ødelægger alså ikke mere end en anden hund.. den har bare en andet sind.
    og jeg ved hvad jeg snakker om haft husky i 15 år.
    ps. og vi har bosko´s søster. hun har da også ødelagt ting og gør det stadig.
    sæt dig ned på knæ og se med hundens øjne. og fjern så alle de ting som en lille hvalp kan få fat i..:o)


  • #22   1. feb 2012 taaak brian for din besked jaaa du kender mig jo

  • #23   1. feb 2012 savner dig beauty. jeg har heller ikke på nogen måder sagt at du ikke har givet mig nok info eller noget som helt og havde også fået fri men min mester skulle bruge en hånd der for har jeg først kunne tage fri nu her.
    nej det ved jeg godt han har da heller ikke snakket grimt til den eller noget som helst syntes folk gør det meget være end det er.

    og mange tak for alle de gode svar! og det har hjulpet mig rigtig meget mange tak.





  • #24   1. feb 2012



    savner dig beauty. jeg har heller ikke på nogen måder sagt at du ikke har givet mig nok info eller noget som helt og havde også fået fri men min mester skulle bruge en hånd der for har jeg først kunne tage fri nu her.

    brian
    nej det ved jeg godt han har da heller ikke snakket grimt til den eller noget når han har gjort noget som helst syntes folk gør det meget være end det er.

    og mange tak for alle de gode svar! og det har hjulpet mig rigtig meget mange tak.


  • #25   1. feb 2012 helt enig martin. her på HG bliver en fjer hurtig til en hel høne.. så det er meget vigtigt af tænke sig om inden man poster et opslag.
    tænker også på de svar du fik på den anden tråd du skrev.
    tror da heller ikke det var din mening at støde nogle. :o)


Kommentér på:
hjælp... alenehjemme træning hjælp

Annonce