{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Alenehjemme træning - HJÆLP {{forumTopicSubject}}

--------------------------------------------------------------------------------

Nova som er en genbrugshund på 7 måneder kan absolut ikke finde ud af at være alene hjemme

Hun ødelægger ALT hvad hun kan komme i nærheden af, hopper på bordene osv.

Nu har jeg prøvet at få fjernet alle de ting hun kan få fat i, lukket af så hun kun kan være i stuen/køkkenet sammen med min anden hund. Men det har så bare resulteret i at hun har kastet hendes kærlighed på mine møbler.
Især mit computerbord vil hun meget gerne spise!

Har prøvet at gå en god lang tur inden jeg kører hjemme fra, har prøvet at gå en kort tur og lave fodersøg i haven... Men det hjælper ikke noget.

Hun har legetøj og tyggeben som hun kan gnaske i, men alt andet er altså meget sjovere

Skal til at gå til træning med begge hunde, hvilket kommer til at betyde at Nova skal være helt alene hjemme.

Jeg har prøvet at lade hende være helt alene hjemme i ca 10 min og havde min nabo til at lytte efter hende igennem vægen.

Nova hylede fra mig og Sitta tog af sted til vi kom hjem igen, plus at hun havde fundet nogle ting på bordene som hun havde ødelagt.

Hvad kan jeg gøre for at få Nova til at være tryk ved at være alene hjemme?

Ind til videre har hun kun været alene sammen med Sitta i max 3 timer, men skal altså snart starte på arbejde igen, og gruer lidt for at finde du af hvor mange ting hun kan ødelægge på 5-6 timer.

En eller anden HJÆLP vil virkelig gerne have en hund der er glad ved at være alene hjemme


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alenehjemme træning - HJÆLP
  • #2   21. maj 2008 Dorte N

    Hvis hun kan komme til det vil hun også gerne ødelægge nogle få ting når jeg også er hjemme, men slet ikke i samme stil som når hun er alene


  • #3   21. maj 2008 Matilde :- )

    Har også overvejet bur til hende, men kan ikke helt bestemme mig for om jeg synes at det er synd.

    Men vil det mon stresse hende at Sitta ikke er i bur og kan gå rundt omkring som det passer hende?


  • #6   21. maj 2008 Jamen hvad kan jeg gøre for at lære hende at være tryg ved at være alene hjemme?

    Vil da allerhelst undgå at bruge buret til hende


  • #8   21. maj 2008 Jeg vil sige bure virker ikke ved alle hunde min brød bare ud afden lige meget hvad jeg gjorde ved den.....det jeg har gjort er at tage det stille og roligt inden jeg skal tage hjemme fra..... uden at i scene sætte at nu skal jeg afsted.... gået 2 min og kommet tilbage og blevet ved og forlænget tiden hen af vejen ind til hun fandt ud af jeg kom tilbage..... og hun ikke blev ladt alene resten af livet..... jeg roser hende når jeg kommer hjem med en enkel godbid og så ud og gå en tur......det har afhjulpet mig meget men har taget lang tid.......håber det kan hjælpe dig


  • Thony S
    Thony S Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 33
    #9   22. maj 2008 Ditte - jeg vil gi' dig fuldstændig ret i, at du skal bygge det op stille og roligt. Start med 2 min osv. Ingen afskedsscene, og heller ingen velkomstscene. Bare lad som ingenting. Sørg for hun er i et lille rum, så hun ikke stresser for meget. Mange hunde stresser, hvis de har et helt hus, de føler, de skal vogte over.
    <Hvis hun har ødelagt noget, så må du ikke skælde hende ud, og heller ikke fjerne/flytte det imens din hund "ser på".
    Før du tar hjemmefra, så smid en håndfuld hundefoder på græsplænen (hvis I har sådan en) det er go' mentaltræning..
    Og for resten så kan man købe en duft-dims hos dyreklinikker/butikker til stikkontakten. Den udgiver en form for duft, som hunden kender fra sin mor.


Kommentér på:
Alenehjemme træning - HJÆLP

Annonce