913 visninger
|
Oprettet:
Alenehjemme træning {{forumTopicSubject}}
Hej alle shibaejere
Nu får vi snart vores lille Mika hjem (om en god måned). Ihh vi glæder os!!
Hvor lang tid brugte I på at lære jeres at være alene hjemme i ca. 6 timer om dagen?
Jeg ved det afhænger af hundens sind mm., men vil gerne høre jeres erfaringer?
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Som du selv skriver, så afhænger det meget af hundens sind, men jeg syntes faktisk at det gik ret hurtigt. Jeg havde 3 ugers ferie i forbindelse med hjemkomsten, og så havde kæresten en uge forskudt. Så Zena lærte det på 4 uger, men jeg tror at 3 kunne have gjort det
Renlighed var også bare en leg!! Zena var renlig fra dag 1 af, men hendes opdrætter havde også gjort et kæmpe forarbejde
Lige et par fif:
Lær den at elske vand, børn, andre hunde og at få klippet negle allerede tidligt i dens liv.
Det er nemlig alle ting der kan være udfordringer for en shiba, og det kan godt være et problem hvis den først beslutter sig for at den ikke bryder sig om det
Held og lykke
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 95 Svar: 1.146
Vi glæder os som en sindssyg!
Jeg arbejder som vikar, så kan tage fri lige så længe det skal være. Men jo hurtigere jeg kan komme igang, jo hurtigere er der jo penge på kontoen igen
Ja du kan også tro vi har læst side op og side ned og snakket med diverse opdrættere osv - men flere fifs er altid velkomne! Man kan jo ikke få nok viden omkring den.
Måske spørger jeg dumt, men hvordan lærer jeg hende at elske vand? Vores nuværende hund HADER vand, og skal virkelig lokkes med godter før hun så meget som dypper poten i en vandpyt
Det med renligheden havde vi læst om, men vi vidste dog ikke om der var hold i det. Men det lyder jo super - håber Mika er ligeså dygtig som Zena så
nov 2007
Som hvalp elskede zena også at lege med vand i et lagsangefad ude på græsplænen. Hun syntes simpelthen det var fantastisk at skovle vandet ud af fadet
Og så husk en masse billeder! De vokser simpelthen så hurtigt
jan 2011
Mine forældre har heldigvis to labrador som er VILDE med vand, så måske kan vi lokke hende med dem. Vores nuværende hund er i hvert fald ikke et godt eksempel i det henseende!
nov 2007
Held og lykke med det hele
Og du må endelig sætte nogle billeder ind lige så snart du får den lille ny!!!
jan 2011
Mange tak for svar, og selvfølgelig kommer der billeder ligeså snart vi har fået hende hjem
jan 2011
Alenehjemme træning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside