1.748 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

skæv hvalp ?? skæv hvalp ??

Har brug for at høre jeres mening om dette: En af min mors bekendte har fået hvalpe. kun 3 stk i kuldet og de to af hvalpene er en del mindre end den største. Og, den ene af hvalpene ser ud til at være skæv i skelettet. Den går meget med hovedet drejet lidt til den ene side, har indimellem ikke helt styr på det ene bagben, altså han går lidt ud til siden med det. Bortset fra det trives hvalpen, de er nu 8 uger og han spiser, leger, er vokset og ellers "normal" men bliver det mon nogensinde til en rigtig hund? Han skal til stort dyrlæge tjek på mandag, men hvad tror i? er der nogle der har oplevet noget lignende og har det kunnet rette sig?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skæv hvalp ??
  • #1   3. dec 2011 Har han slet ikke været til dyrlæge endnu ??

• #2   3. dec 2011 Blind på det ene øje evt. ?

• #3   3. dec 2011 Opdrætteren må da have haft den til dyrlæge inden salg?

• #4   3. dec 2011 nu har jeg ikke prøvet det med hvalpe,men jeg opdrætter racemarsvin,og tit hvis en unge er stor,kan den være meget skæv,både hovede og krop,det retter sig den første uge.ved ikke om det er det samme med hvalpe,men tror det,der har bare ikke været så god plads til den,så den har ligget klemt

• #5   3. dec 2011 Nej den har ikke været til dyrlæge endnu og hun har valgt ikke at frigive den til salg - hun overvejer faktisk aflivning, alt afhængig af hvad dyrlægen mener (jo de var hos dyrlægen én dag efter fødslen, men der kunne man intet se og alle 3 hvalpe fik en god bedømmelse). Der er som sagt så bestilt tid til den på mandag, incl. røntgen og så falder dommen..

• #6   3. dec 2011 Jeg forstår bare ikke hvorfor den ikke har været ved dyrlægen, siden det har været vidst længe ??

Nå, men det er jo ikke dig man skal "skælde" ud..

• #7   3. dec 2011 Jeg ville klart få en kiropraktor til at kiugge på den og se om det evt er fordi den er blevet trygget under fødsel osv... Min opdrætter valgte at få alle hvalpene gennemgået og rettet inden de flyttede hjemmefra.

• #8   4. dec 2011 Ja den kan være blevet skæv under fødslen og en kiropraktor kan måske være behjælpelig. Men det kan også være neurotisk.

• #10   5. dec 2011 Den har vel været ved dyrlæge og blive chippet og vaccineret? Så må dyrlægen da have kommenteret på det eller opdrætter har spurgt ind til det smiley

• #12   5. dec 2011 Jeg ville helt sikkert aflive !
    HELT enig med Pia H !

• #13   5. dec 2011 Tror også jeg havde sagt farvel.

• #14   5. dec 2011 Jeg har nu været ovre og besøge opdrætter og hun har valgt at sige farvel til hvalpen, men øv hvor er den ellers sød!
    Bare lidt underligt det Mia fortæller om at dyrlægen syntes det var uetisk at aflive den, det forstår jeg ikke helt når den aldrig kan blive normal igen.

• #16   6. dec 2011 De færreste dyrlæger vil direkte stå og sige - du bør aflive... De giver facts og lader dig stå emd beslutningen.

Jeg synes det er godt hun har valgt at aflive. Det ville være synd hvis den skulle gå gennem livet med en hejrneskade også for ny ejer.

• #18   7. dec 2011 Hører dette i mit hoved: "Det er kun en hund" så aflivning er konklusionen.

MEN så tænker jeg - jeg har i 4 år været støtteperson for en hjerneskadet ung mand som bl.a. også havde dårlig motorik. Var skæv i sin holdning og gik skævt - nogen gange et uønsket udsving på 5-10 m. Han var sen udviklet hjernemæssigt på nogen områder og boede derfor i bofællesskab.

Jeg spurgte ham en dag om han var glad for sit liv eller om han nogen gange ønskede at han ikke havde overlevet dentraffikulykke han var udsat for som lille barn?

Han sagde at han uden tvivl ønskede sit liv som det var og at han så meget positivt på at han havde overlevet!

HUNDEN for at vende tilbage kan måske også få et godt liv hvis der bliver taget de rigtige skånehensyn - hvorfor skulle den så aflives?? Hvis den har smerter og dens trivsel er udsat for forringelse så synes jeg ikke det er værdigt at lade den leve, men det virker ikke til at det er tilfældet såvidt jeg læser og så synes jeg det bliver mere kompliceret. smiley

• #20   7. dec 2011 Denne hjerneskadede mand jeg var støtteperson for lå faktisk i koma i starten og prøv at vend den dertil.

Lægerne kunne ikke spørge ham om han har ondt derfor skal han aflives. Det vil vi jo ALDRIG kunne finde på.

Jeg må indrømme at jeg mest hælder til at denne lille fik en chance, men kommende ejere skal virkelig være sig bevidst om at den ikke skal holdes i live for deres egen skyld, hvis livet bliver for elendigt for den lille fyr.

• #21   7. dec 2011 Det er GODT at der er blevet sagt farvel til hvalpen.
    Er HELT enig med både Ginne og Pia H !

• #22   7. dec 2011 Der er forskel på mennesker og dyr.

Kommentér på:
skæv hvalp ??

Annonce