{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.359 visninger | Oprettet:

Roy P
Roy P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Skotte hvalp 9 uger gl. {{forumTopicSubject}}

Vi har købt en skotte hvalp som nu er 9 uger, den får baytil mod infektion og Pro- Kolin for maven

Den er helt skæv i hovedet - det hælder til venstre, den har minimal balance og det højre øje skeler

Nogle bud på hvad den kan fejle?

Da vi kom hjem med den fik den ormekur og der mistede den også balancen - det viser sig at nogle hunde og katte bliver påvirker i nervesystemet af ormemedicinen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skotte hvalp 9 uger gl.
  • #1   4. apr 2013 Ring til dyrlægen ! lyder ikke helt sundt :s

• #2   4. apr 2013 Øhhh. hvad siger dyrlægen? Hvad siger opdrætter?
    Et billed måske?
    Hvorfor er den blevet behandlet mod infektion?

• Roy P
    Roy P Tilmeldt:
    apr 2013

#3   4. apr 2013 Vi kontakter dyrlægen imorgen

Den får baytil da dyrlægen i tirsdags mente at manglende appetit kunne skyldes en infektion i mave/ tarm

• Roy P
    Roy P Tilmeldt:
    apr 2013

#4   4. apr 2013 Ps opdrætter forstår ikke den skulle være syg-så en del andre dyr ved dem og ingen bar præg af at de skulle være usunde

• #5   4. apr 2013 Jeg ville ikke vente til i morgen. Det kan være alt muligt.Fx en hjerneblødning

• #6   4. apr 2013 Dens skævhed i hovedet og skelen... er det noget der lige er startet eller har det været der hele tiden?

• #7   4. apr 2013 Jeg tænker lammelse, hjerneblødning, flåtbid/borrelia osv.
    Den hvalp skal da undersøges hurtigt..

• #8   4. apr 2013 Hvis det lige er kommet så er det bare af sted til dyrlægen med det samme...

• #9   4. apr 2013 har selv skotter, det der er jeg adrig stødt på ... så normalt er det på ingen måde ... ville straks søge dyrlæge ...

manglende appetit ?? hvornår hentede I den ?? hvor længe ville den ikke spise før den definition ??

Hvor er den købt (send gerne en PB)

• #11   4. apr 2013 Det virker altså bare så mærkeligt det hele...
    For det første er det ikke unormalt en hvalp der bliver flyttet går lidt fra maden, så at dyrlægen bare ordinerer medicin fordi hvalpen er gået lidt fra maden er mærkeligt!

Hvorfor fik den ormekur da i kom hjem, var den ikke behandlet og dyrlægetjekket fra opdrætter af?

Har den hele tiden haft dårlig balance, skelet og været skæv i hovedet, eller er det lige startet? hvor længe har det stået på? Kommer det i perioder?

Du er simpelthen nødt til at forklare noget mere...
    Og så skal den hund forbi en dyrlæge!

• #12   4. apr 2013 Så den sådan ud da I hentede den?

• #13   4. apr 2013 Det kan være symptomer på flere ting, bl.a. en tilstoppet øregang pga. øremider, betændelse eller polypper.
    Men du kommer ikke uden om en tur til dyrlægen med den.

PS: Mig bekendt bør man kun give Baytril til voksne dyr og i det hele taget være obs på nøjagtig dosering, da det virker nedbrydende på knoglebrusken.

• Roy P
    Roy P Tilmeldt:
    apr 2013

#14   4. apr 2013 Den så ikke sådan ud da vi hentede den

Skævheden er kommer i løbet af eftermiddag / aften

Ormekuren blev sat igang da dyrelægen foreslog det

Det er baytril den får 1/4 pille

• #15   4. apr 2013 så syg en hund skal da til dyrlægen!!Og helst for et par timer siden!

• #16   4. apr 2013 tænker lidt hvad det er for e dyrlæge .... er der konstateret orm, min dyrlæge giver ikke bare sådan ormekur .... og heller ikke sådan bare medicin på manglende appetit ... for som Kaj skriver så er det ikke usædvanligt at en hvalp lige skal falde til et nyt sted før den spiser godt ... så hvor længe spiste den ikke ???? havde den tynd afføring siden han mente det var en infektion ...

Kan næsten frygte det er reaktion på medicinen der får den til at have de symptomer ...

Ville søge dyrlæge, men nok en ANDEN dyrlæge ... hvorhenne i landet bor du ??

Og hvorfra har du hunden ??

• #17   4. apr 2013 TS håber du evt er ved dyrlæge ... håber også du giver en up date på hvad der sker og hvordan det går ....

selvom ingen af de andre hvalpe ved opdrætter er syge, kan opdrætter så ikke hjælpe med råd og erfaringer ... det ville mine opdrættere helt sikkert gøre ....

• #18   4. apr 2013 Håber også du er kommet til dyrlæge og det bette pus kan få noget hjælp smiley

• Roy P
    Roy P Tilmeldt:
    apr 2013

#19   5. apr 2013 Vores skotte hvalp Holger er blevet aflivet

Journalen blev gennemgået inden afgørelsen, og alt tyder på at hunden havde en defekt i hjernen, og at denne var medfødt, da symotomerne kom og gik - dog var de helt slemme igår og hunden havde ingen reaktion i højre side af kroppen

Nu kommer den til at hvile sammen med vores to tidligere hunden

• #20   5. apr 2013 er faktisk ret rystet ... har tænkt på jer flere gange i nat .... hvor er jeg ked af det på jeres vegne ....

synes det hele lyder sært, specielt at opdrætter ikke skulle have observeret noget som helst i tiden der ....

Hvad siger opdrætter nu, får I jeres penge tilbage ??

Igen vil du ikke sende mig en mail hvor den er fra??

Har sendt dig en mail i går ..

• Roy P
    Roy P Tilmeldt:
    apr 2013

#21   5. apr 2013 Tror ikke sælger vidste noget om det - og det er bekræfter af dyrlægen også

Vi har fået fuld kompensation fra opdrætter

• #22   5. apr 2013 Ej for pokker da! Gør mig virkelig ondt på jeres vegne!

Stakkels lille Holger..Hvil i Fred!

Kommentér på:
Skotte hvalp 9 uger gl.

Annonce