{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
702 visninger | Oprettet:

Min hvalp stukket af hveps i hovedet.. {{forumTopicSubject}}

Min hvalp kom ind fra haven for 45 minutter siden og gik ind under bordet for at sove... E kvarter senere vil jeg så gå en tur med hende inden vvs'eren kommer.. Jeg kalder på hende og hen kommer en hund der ser total skæv ud i hovedet.. Hun har så åbenbart nappet en hveps der har stukket hende i kinden.. Kinden er hævet en del op, men er begyndt at falde så småt igen allerede.. Faktisk er det rigtig pæn her næsten en time efter..

To dyrlæger blev kontaktet da den ene havde fri, så det kun var sygeplejerske der var i telefonenen... Om 30 min tage jeg ud til min pony og regner med at have en normal hund når jeg er hjemme igen..

Heldigvis slap vi for en tur hos dyrlægen og indsprøjtning. Hun kan både spise, drikke, trække vejret og leger meget.. Ingen ændret adfærd hos hende..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hvalp stukket af hveps i hovedet..
  • #1   23. sep 2009 Da vores havde fat i en hveps var det om morgenen, og der viste sig først symptomer om aftenen..

    Håber din hund er uskadt når du er hjemme igen smiley


  • #2   23. sep 2009 jeg fik at vide man ikke måtte gå fra hunden før 24 timer efter stikket da det kan tage lang tid for en allergisk reaktion at opbygge sig... har prøvet det 3-4 gange med joey her over sommeren og har snakket med en forskellig dyrlæge alle gangene da det som oftets er sket når vi har været på ferie, og de har alle sagt det samme...

  • #3   23. sep 2009 Jeg ville altså ikke gå fra hende. Får hun en allergisk reaktion, kan hendes svælg svulme så slemt op at hun ikke kan trække vejret

  • #4   23. sep 2009 Vi måtte heller ikke gå fra vores. - og hun fik en allergisk reaktion fra det ene øjeblik til det andet, så det var så voldsomt vi troede hun døede på vej til dyrlægen...
    Hun kunne ikke få luft og var ved at blive kvalt ! Hun fik væske, indsprøjtning hos dyrlægen.
    og piller med hjem, og vi blev hjemme de efterfølgende dage.
    Denne reaktion kom først 13-14 timer efter.


  • #5   23. sep 2009 Har kun været væk 15 minutter, dog bliver jeg nød til at hente min datter i byen hvilket tager 3 kvartere..

    Jeg holder meget øje med hende, og har løbende kontakt med dyrlæger, der straks slår til hvis der sker noget..

    Jeg er selv allergisk og ved hvordan det er.. Ikke fedt.

    Dyrlægerne har sagt til mig at reaktionen, ligesom ved mennesker, kommer i løbe af de første timer..


    Hendes kind er også heldigvis faldet meget...

    Håber ikke der sker noge med min lille babyhund..


    Når min datter er hentet, er vi hjemme resten af dagen med hende..


Kommentér på:
Min hvalp stukket af hveps i hovedet..

Annonce