{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.644 visninger | Oprettet:

Hvalp stukket af hveps... {{forumTopicSubject}}

Min lille 4 mdr.s hvalp er for 10 min. siden blevet stukket af en hveps under venstre forpote. Jeg har fjernet brodden, givet antihistamin, og sprayet poten med aloe vera. Hun ømmer sig gevaldigt, vil helst ikke støtte på benet, som nu er begyndt at hæve. Hun er ked af det, men vil gerne tage guffer. Har hende ved siden af mig hele tiden for at observere. Er det mere jeg kan gøre for hende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp stukket af hveps...
  • #1   21. aug 2011 Har du vendt den med dyrlægevagten ?

    Jeg ville gøre som du har gjort til at starte med og så ellers holde øje med hævelsen, får de en allergisk reaktion, skal det gå hurtigt


  • #2   21. aug 2011 evt. ligge en sukkerknald på hvor hvepsen stak.

    Det kan godt hæve ret meget, men det skulle gerne falde lidt igen inden for 2-3 timer.

    Min egen tævehvalp blev stukket lige på den ene side af læben fornylig, hævede helt vildt op men det faldt hurtigt igen.

    Men så længe du holder lidt øje, og sikre hun ikke bliver dårlig (selvfølgelig har hun ondt, det har vi andre også når vi bliver stukket af en hveps) .. men jeg havde dyrlægen i røret, og det de ville gøre var at give noget prednisolon (binyrebarkhormon) mod det, hvis ikke hævesen faldt inen for rimelig tid.

    god bedring til "jer"..


  • #3   21. aug 2011 Nej, jeg har ikke vendt den med dyrlægen. Ser lige an lidt endnu, om det bliver værre eller bedre..... Anafylaktisk chok får hun ikke, så ville det være sket.

    Tak for indlæg.


  • #4   21. aug 2011 Det med sukkerknaldens virkning tror jeg på. Blev selv stukket af en hveps i går, og der fik jeg kølende creme, aloe vera og en sukkerknald. Var overrasket over sukkerknaldens virkning.

    God bedring med iillepigen. Nu må brormand så bare give hende lidt ro så hun snart er klar til at lege igen.


  • #5   21. aug 2011 Vores chihuahua Ciano blev stukket for et par uger siden. Og det var faktisk også under venstre forpote. Vi fjernede også brodden, og vi ringede til dyrelægen, og hun synes vi skul komme, for brodden bliver ved med at udgive gift efter hvepsen har stukket, og den kan også godt udgive noget når du fjerner den hvis du kommer til at trykke på den.. Han fik noget smerte stillende, også fik vi noget med hjem som han skul have en gang om dagen i 3 dage. smiley

  • #6   21. aug 2011 Den Røde H: Du skriver at du har givet antihistamin, hvordan ved man hvor meget man give?

  • #7   21. aug 2011 ¤ Jeannie ¤: Det ved man når midlet er dyrlægeordineret. ;o). Jeg havde det hjemme fra tidligere behandling. Det er IKKE alle antihistaminer hunde kan tåle. Der findes ikke specialpræparater til hunde, så det er menneskeprodukter vi er ude i. Hun har fået Benylanmikstur. Det er noget med udregning af mg vs. kropsvægt. Hun fik mindstedosis.


  • #8   22. aug 2011 Miriam: NEJ, det er ikke hip som hap, hvilket antihistamin man vælger!!! Det er kun ganske få produkter, der tåles af hunde!!!! Og jeg vil gerne pointere at brug af antihistamin IKKE bruges til anafylaktisk chok, der skal bruges adrenalin!!

  • #9   22. aug 2011 Håber lille pigen har det bedre idag.

  • #10   22. aug 2011 Miriam: Fint at være nysgerrig, jeg ville bare sikre mig at der ikke er nogen der tror at man bare lige kan stikke hunden en pille, der er beregnet til mennesker. Såmænd ikke andet.... Kun sikkerhedshensyn.

    ***Jackie & Billie*** *: Ved aftenstid gik det fint igen. I dag er det manden der er blevet stukket....


  • #11   22. aug 2011 Den røde H: stakkels ham... God bedring med ham... Godt lille pigen, har det godt.

  • #12   22. aug 2011 Min lille hvalp blev også stukket da den var 12 uger gammel af en bi. Hun har fået et lille ar under venstre forporte. Vi fik fjernet broden og efter et par timer var alt normalt igen.
    Hvis det hæver op, er der sandsynlighed for den er allergisk.


Kommentér på:
Hvalp stukket af hveps...

Annonce