{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Hanhund søger mage.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig hanhund med mange talenter som vi gerne vil dele ud af....

God familie hund, ikke brugt til jagt men har det i sig, alt i alt en dejlig dreng der godt kunne give nogle gode gener videre.
Det er den lille sorte i vores profil.

Er det helt håbløst når han er en blanding?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhund søger mage..
  • #1   27. maj 2006 Det er da bestemt ikke håbløst.......med den rigtige tæve vil der nok blive nogle gode hvalpe ud af det.....

• #2   27. maj 2006 Det var det jeg/vi tænkte....

Så hvis der skulle være en interesseret iblandt dem der kigger så skriv endelig *S*....

• #3   27. maj 2006 En skam i ikke bor i Nordjylland...
    Vi har nemlig tænkt på at Laika måske skulle have hvalpe.. smiley

• #4   27. maj 2006 undskyld iben .. men der er der også hunde med papire på internaterne. Det internat hvor jeg hjalp lidt til havde vi indtil flere hunde med fine papire. Det er jo ikke nødvendigvis hundenes skyld at de er på internater , de er lige så meget på grund af de forkerte mennesker ... bare lige en indskydelse ...

• #5   27. maj 2006 helt ærligt iben... tal dog pænt..

ved godt i er nogle stykker der mener blandinger burde forbydes, men nu er det jo ikk alle der har samme mening..

det burde være forstået fra alle parter nu at vi halle har hver sin ening, kan ikk se hvorfor din skulle være bedre end den næstes !!

og selvom den var - så tal da lige ordentligt alligevel...

• #6   27. maj 2006 iben : vi kan jo helelr ikke have du tager nogen andres meninger ... hvad skal de så sige smiley

• #7   27. maj 2006 iben - helt okay, du må jo selv om hvad du mener *GG*

meeeeeeeen det er nu ikk særlig rart med sådan en besked i sin tråd, det må du da give mig ret i...

• #8   27. maj 2006 *LOOOOOOOOOOOOOOL* sonne

• #9   27. maj 2006 Nina ... hehe...

• #10   27. maj 2006 er hundene de vil avle på syge da?????

• #11   27. maj 2006 nånå....

jeg har nu også fået mig noget af et HD tilfælde med en hund fra en ren AA tavle..

men det er ikk noget jeg gider diskutere, vi bliver aldrig enige allligevel ; )

var nu heller ikk så meget det du skrev - mere måden du skrev det på jeg reagerede på =)

• #12   28. maj 2006 reese - som sagt er det ikk noget jeg vil diskutere, synes bare det var lidt strængt skrevet..

hopper af nu..

natnat

• #13   28. maj 2006 ØHMMMM....... "Blander" mig lige for en kort bemærkning....

Vil give Sonne ret... Den eneste grund til at hunde havner på internater er på grund af ejernes ansvarsløshed.
    Det er jo mange meninger om racehunde er bedre end blandingshunde. Det er nok aldrig til at blive klog på. Jeg er glad for mine hunde og det er vel det der betyder noget. Men der er vel ingen grund til at blive ubehagelig og nedværdigende Iben. Men igen igen... Vi lever jo i et frit land.
    Nina: Nej de er ikke syge. Og hvis de havde en eller anden form for skavanker eller andet så kunne jeg aldrig drømme om at tilbyde dem til avl.

• #14   28. maj 2006 Hvis man ikke kan stole på sin dyrelæge hvem kan man så stole på?

• #15   28. maj 2006 Ja jeg ved da så meget at det ikke er indavl. Tror fuldt og fast på det dyrelægen siger om mine hunde, har ikke andet at skulle forholde mig til.

• #16   28. maj 2006 Min mening er at en hund med et stykke papir kan være lige så god som en uden.... Alle hunde kan blive syge.. også selv om at hele deres stamtavle er griflet ned. Har ikke noget eksembel på at en "ren" hund er bedre end en blanding... tværtimod.

• #17   28. maj 2006 Ja heldigvis er vi alle ikke enige... Ellers ville det da blive kedeligt *S*!

Godnat ALLE i hunde glade mennesker..... *G*

• #18   28. maj 2006 Mærkelig, at der er så mange tråde netop om hunde med og uden stamtavle.....

Hvornår slutter det.... Nogle personer er total ligeglade med hvilken skavanker hunden har... Da de ikke kender hunden gener igennem flere generationer.... men lave hvalpe og så vil tjene penge på det..... Hvor mange af disse hvalpefabrikanter, har ulykkelige personer på deres samvitighed.... de tænker kun på profiten og slet ikke på hvor ulykkelige de samtidigt gør på en hvalpekøber....

De giver ingen garnti på hverken "mebntal sundhed" eller "HD / AD" eller "brugsegenskaber"......

Og samtidigt er de med til at der bliver aflivet pmkring 12000 hunde hvert år... bare i DK..

Det er det der kommer af hensynløse opdrætter.... ikke noget godt....

Derimod er der flere restationer til en hund der bliver købt med DKK stamtavle....

Mange af disse opdrætter sotere simpelhen hvalpene, er der noget skravl imellem et kuld hvalpe, bliver dette ikke solgt (der kan opstå fejl) men der er så en betrykkende garnti på hvalpen, som løber over et par år...

Samtidig forlanger man af flere racer fra DKK at der bliver gennemført en DNA, Avlskåring, mentaltest og meget mere..

og samtidt skalle alle hundeejer igennem et kursus for at holde hund, både hvad angår træning af hunden og hvordan man behandler og omgås hunden....

• #19   28. maj 2006 Nu må jeg så lige spørge dig Babett.... Du siger at "hvalpefabrikanter" er grunden til at der bliver aflivet så mange hunde hvert år.... Og bagefter siger du at opdrættere sortere hvalpe fra hvis de er nogle skravl.... Bliver "Skravlene" solgt eller bliver de aflivet??

• #20   28. maj 2006 Janne C...

Jeg siger at hvalpefabrikanterne har hel del af skylden... men hvormange vides ikke...

De seriøse DKK opdrætter soter selv hvalpe som er noget skrav... disse hvalpe kommer ikke ud til en køber, men bliver aflivet.... Disse opdrætter ønsker at deres hvalpe skal blive til noget, feks. brugs / konkurrence / Udstillingshund...

En seriøs opdrætter vil ikke sælge en dårlig hvalp, da det er kennelens ry og omdømme der står på spil.. Seklføllig kan der sker fejl og her..

Kommentér på:
Hanhund søger mage..

Annonce