{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Amstaf og Pitbull - blandinger {{forumTopicSubject}}

Vi ser en større og større tendens til, at tavleløse amstaffer viser sig at have lidt pitbull terrier i sig..

Jeg kan ikke lade være med at spekulere på hvad tanken bag blandingen er?

Hvis vi ikke tænker over ulovligheden i det, hvad er det så man forsøger at tilføje amstaffen ved at blande den med pitbull?

Hvad er det helt nøjagtigt at pitbullen besidder af værdier som amstaffen tilsyneladende mangler?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amstaf og Pitbull - blandinger
  • #1   24. okt 2007 Intet overhovedet ...

• #2   24. okt 2007 aner ikke ..

det ville jo næsten svare til at blande en Rott, med en dobberman?

• #3   24. okt 2007 Så er de jo "sejere"...

• #4   24. okt 2007 Den er "sejere"... for de hjerneløse typer, der vil have den, altså.

• #5   24. okt 2007 Intet vil jeg sige. os amstaffen har man jo avlet i mange år efterhånden for at "komme væk" fra pitbullen, og få en familiehund med knapt så meget "drive", og et mere afbalanceret sind (hvad jeg har fået fortalt i hvert fald) Så virker det for mig lidt fjollet at blande pit ind i den igen.

• #6   24. okt 2007 kan forestille mig det er drifter man prøver at luske sig til...........men aner ikke en fis om det.

• #7   24. okt 2007 Der er vel nogle få - inkompetente idioter der syntes det er sejt og ku sige at de har en pitbull/pitbull blanding .. ?

Forstå dem kan jeg dog godt nok ikke .. :-S

Kan ikke se de fede i og have en ulovlig hund ..

• #8   24. okt 2007 Ja jeg har heller ingen ide om, hvad det kan være for tanker (hvis nogen) der ligger bag den blanding...

Andet end, at hvalpene bliver ulovlige altså..

• #9   24. okt 2007 amstaffen.dk -ja egentlig skal man så efter ½ eller 1 år eller hvornår man nu finder ud af der er pit i, aflive hunden. At de fleste vil vælge ikke at gøre det kan jeg godt forstå.
    Men nu spørger du jo selv -og ja det skal man sådan set.

• #10   24. okt 2007 Jeg tror mange som har en pit, syntes at deres hund er den bedste i verden, og de forstår ikke hvorfor den er ulovlig herhjemme og bla bla bla. derfor vælger de nok at få den parret med en amstaff, først og fremmest fordi så man ikke kan se at det ikke er en "ægte" amstaff og dernæst folk som sælger de hvalpe tager som regl lige et par tudsen mere for sådan en hvalp, fordi det jo er en pit blanding de sælger.

jeg forstår dog ingen af dem, men tror seriøst at dem som vil have deres hunde parret med en pit kun tænker penge, hvor dem med pitten ofte syntes deres hund er den bedste i verden, og har jo helt det samme sind som en amstaff..

• #11   24. okt 2007 og så er det "nemmere" at komme af med en amstaff/pit især nu hvor der er kæmpe overflod af amstaff hvalpe på markede..

det er som regl lige en tand sejere at kunne sige ens hund er en pit blanding, og det er altid unge dumme tumper som køber disse hunde, og jeg vil vove at påstå at 9 ud af 10 gange er det folk under 30 som både laver de blandinger og køber de blandinger

• #12   24. okt 2007 Ja men det kommer ikke bag på mig at du syntes folk med muskelhunde er dybt uansvarlige!!

det har du gjort klart i mere en en tråd.

• #13   24. okt 2007 og nu er det jo ikke mig der avler på dem, så ville sætte pris på at du ændrede din skrive form så du ikke fremkommer så sur/bedre videne!!

jeg skrev hvad JEG troede grunden til det var!!

• #14   24. okt 2007 Jeg mener at en af vejene frem med problemerne omkring de her racer er netop er at komme den manglende kontrol omkring avl til livs, der burde komme forbud mod muskelhunde UDEN stamtavle, dem der er her, skal steriliserers, så der ikke kan komme hvalpe, kan man ikke fremvise et stykke parpir fra dyrlægen om at det er gjort bliver hunden aflivet.

• #15   24. okt 2007 okay, jeg havde nok bare tolket den måde du skrev på lidt forkert smiley

sådan kan det gå engang i mellem og det må du undskylde

• #16   24. okt 2007 Og for lige at få en ting på det rene, så er det bestemt ikke fordi jeg går ind for at man skal blande pitten ind i nogen som helst race.

Jeg syntes det er en dejlig race, i de rette hænder, med den fornødne viden omkring de forholds regler man skal tage sig, men ville aldrig selv få en herhjem, da jeg dels ikke har nok hunde erfaring og så er de ulovlige herhjemme og mener man skal respekterer den danske lovgivning.

Nå nu vil jeg smutte ud med mine hunde, læser mere i den her debat engang senere

• #17   24. okt 2007 Ingenting, det er udelukkende for at kunne producere hvalpe så man kan tjene nogle penge.

Og jeg kunne godt tænke man dæmmede op for det på denne måde:

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=131233

• #18   24. okt 2007 Jeg må så sige at det er mere realistisk end et dyrepoliti.

Og vi skal huske at ordninger virker og fungere i flere andre lande i Europa.

Iøvrigt, man vi(DK) finde ud af om det er et problem vi "gider" bruge penge på. For uden sker der ingenting, og som tendensen er nu, så bliver problemerne bare større og større.

• #19   24. okt 2007 Tja folk avler med hovedet under armen sådan er det desværre, men hundene er ulovlige når der er pit i.

• #20   24. okt 2007 jeg har på et tidspunkt læst en redegørelse fra lene E. om hvorvidt flere hunde skulle gøres ulovlig... hun asgde nej, og skrev bla også at grunden til at pitten var ulovlig, er bleven et status symbol på at vi ikke tolerere farlige hunde i danmark, i princippet er det ikke piten som SÅDAN der er farlig, piten er blot et symbol..

jeg vil selvfølgelig lede efter det link, som lå på min gamle comuter

• #21   24. okt 2007 Og så kommer spørgsmålet... hvordan ser man forskellen på en pitt og en amstaff... og hvad er forskellen... jeg ved det helt ærlig ikke selv, men ku godt tænke mig at vide det....

• #22   24. okt 2007 Altså..
    Der er vel en grund til politiet bruger en pit frem for en amstaff i usa..
    Har hørt og læst at pits er Utrolig pålidlige og gode brugs hunde.. men farlige i de forkerte hænder..

Skal ikk lige kunne sige mht amstaffs

Kommentér på:
Amstaf og Pitbull - blandinger

Annonce