{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pitbull ell amstaf hvad er forskellen
  • #1   23. mar 2006 hvordan kan man se om det er pitt der er i ?

• #2   23. mar 2006 køb du hellere en anden bedårende hundehvalp du ved aldrig hvornår politiet kommer og kræver den aflivet...

• #3   23. mar 2006 det vil da så sige at jeg skal mælde ham der vil sælge den ikke? kan jeg gøre det anonymt ?

• #4   23. mar 2006 jeg ville melde det... det er nok det der er mest etisk korrekt i stedet for bare at ignorere det... smiley

• #5   23. mar 2006 Prøv og skriv Pitt oppe i forum forsiden så får du 100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 Indlæg om Pitt.

• #6   23. mar 2006 Prøv og skriv Pitt oppe i forum forsiden så får du 100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 Indlæg om Pitt.

• #7   23. mar 2006 Hovsa kom til at trykke 2 gange :o)

• #8   23. mar 2006 Jep det ville jeg lige være sikker på :o)

• #9   23. mar 2006 Men jeg synes bestemt heller ikke du skal købe hvalpen, selvom den er nok så sød.
    Jeg tror der findes mange søde og "Gode" Pittbulls, men alt hvad jeg har læst mig frem til har angreb og pludselige skiftende adfærd været fra Pitt blandinger.

• #10   23. mar 2006 ham der har den siger at han ikke får den aflivet , for den har aldrig hjort nogen noget og politiet kan intet bevise.
    hvad er det så værd at mælde ham?

• #11   23. mar 2006 foskællen er en pitt bliver ca46-56 cm høj og vægten mellem 23-36 og den er avlet til hunde kamp

amstaff bliver ca 43-48 cm høj og vægten mellem 18-23
    avlet til tirring af tyre

udseende er det samme

• #12   23. mar 2006 Politiet gør INTET ved ulovlige racer, så jeg vil mene det er spild af tid. Det kræver også mange resurcer og få en hund tjekket i hoved og røv for at finde racen så jeg kan godt se det er neget der tager tid for dem, men synes stadig det er for dårligt de ikke gør noget mere.

• #13   23. mar 2006 men kan ik se noget problem med det det er en lige så go hund som alt andet og sys det er noget pis de er ulovlige i dk
    min mening

• #14   23. mar 2006 Ja men hvis politiet ikke gider gøre noget ved det.
    Der er en Rednose herfra byen af der har flænset en collie fuldstændigt. Da politiet kom sagde de at ejeren skulle få den aflivet, men hva fanden tror de selv at han har gjort det? Nej nej den lever da i bedste vel.

• #15   23. mar 2006 Argh team bad ass, sådan kan du ikke stille det op. Der er mange amstaffs der er over 50cm og vejer 30-35 kg.

• #16   23. mar 2006 hvad er forskellen på deres sind?

• #17   23. mar 2006 rene m det vra os bare sån ca en generlisering

• #18   23. mar 2006 er der overhovedet forskæl på pitt og amstaff i deres sind?

• #19   23. mar 2006 jamen sind altså en pitt er jo fremavlet til kamp og an amsteff til tirring af tyre
    så det gir lidt sig selv men derfor kan de godt være goe familie hunde

• #20   23. mar 2006 sys det er 2 goe race du over vejer smiley

• #21   23. mar 2006 hvis den aldrig har været brugt til kamp - hvad så?
    hvad er en labrador og en schæfer så fremavlet til?

• #22   23. mar 2006 præcis oo sys bare du skal springe ud i det selv om der er mange der ik bryder sig om det men la dem om det

• #23   23. mar 2006 udsens mæssigt behøver der ikke være nogle forskel
    og der behøver heller ikke være den store forskel i deres sind men som regl har en pitt en del mere drive ind en amstaff og ja han har ret i atdet ALDRIG kan bevises og heller ikke med en DNA test som nogle går rundt og siger .....
    men igen ja pitt og pitt blandinger er ulovlige her hjemme i dk så det er tåbligt at avle på de hunde og så også prale med det øv øv en tosse i mine øjne ....
    men igen om du vil stikke ham eller ej er jo helt op til dig jeg ville aldrig gøre det da du ikke får noget ud af det for de kan aldrig bevise at hunden er ulovlig...
    og hvis du syntes det er en dejlig hund og at du er lige glad med om du har en hund som ikke liger er helt som den må være så syntes jeg da du skal købe den du behøverjo ikke være en a den pap hoveder som fiser rundt og praler med at du har en pitt blanding...

• #24   23. mar 2006 Er helt enig med Molly. Det er også et spørgsmål om ejeren og træningnen.

• #25   23. mar 2006 Hvis ikke det kan bevises med DNA test, hvorfor kan man så ikke udstille Amstaffs i Sverige uden en DNA test?

• #26   23. mar 2006 Vælger at kopiere en tidligere tekst jeg har haft i forumet men der var ingen respons..

eg er Enig i at Pit Bulls er ulovlige og derfor ikke må være i DK.
    Men, ALT det med at pitten KUN er en sindsyg og utilregnelig hund, mener jeg er noget pjat. Jo racen har sine fejl og mangler. Disse fejl og mangler finder vi dog også hos MANGE andre Lovlige hunderacer.
    f.eks.

Shar pai
    (kan få tildens til at ville trodse ejeren ved bid, og desuden er det en hund der også er blevet brugt til hundekamp )

Sibirian Hosky
    (trods det søde udseende, kan denne race også som shar pai´en trodse ejeren, hvis man ikke aktivere hunden. )

Shiba
    (denne hund har sin egen meninger og kan til tider være en meget reserveret hund, der også kan finde på at bide)

Akita
    (ligesom Shibaen kan de være deres helt egen næsten ligesom en kat. Men også denne race er blevet brugt til hundekamp i Asien ligesom Shar Paién)

Cocker Spaniel
    (denne dejlige og søde hunderace kan også blive agresiv, faktisk er den på listen over hunde der bider Flest på verdensplan

Dette var dog blot en lille række af hunde som er lovlige i DK som også har et ryg, men ALT i ALT mener jeg at det er ejeren der har det allerstørste ansvar i sagen. Det er somregl ved at forsømme hunden at den bliver sindsyg. Så skulle man forbyde f.eks. Cocker ? nej. Synes det er FINT at pits er ulovlige da det er en hund som tiltrækker forkerte personer.
    Håber min mening kan bruges. men tro ikke jeg mener at man skal gøre pitten lovlig.

• #28   23. mar 2006 DNA i sverige. ?
    Grunden til at du skal have en DNA test i sverige må vel være af hensyn til den rette bedømmelse af den enkelte race. for er Pits ikke lovlige i Sverige ?

• #30   23. mar 2006 Hmm.. ditte marie.
    Du har vidst aldrig set en Akita.. se på kæbestrukturen. den er MEGET kraftig.. og er udelukkende blevet avlet til kamp. det synes jeg punkt et er forkert. mn det er også en af de mest sindsyge hunderacer. da den ikke altid er til at styrre fordi den har det sind den har. den er HELT dens egen. og ved fra tidligerer emner at denne hund har ryg for at være mere agresiv end pits. en pit er ikke farlig i de rette hænder. men den bider stadig hårdt. men det er skam ikke den hund der bider hårdst
    så skulle man automatisk forbyde f.eks. Rothweiler ? den skulle gerne bide hårdere end pitten

• #32   23. mar 2006 Enig. og ditte undersøg det.
    og du finder ud af at en Akita stadig bliver brugt til kamp desværre.

• #33   23. mar 2006
    Til OO:
    hvis den aldrig har været brugt til kamp - hvad så?
    hvad er en labrador og en schæfer så fremavlet til?

En labrador er en apporterende jagthund og en shæfer er en tysk hyrdehund.
    Hvorfor købe en ulovlig hund, er det bare for at være smart??
    Drop det, dem er der mange af i forvejen. Og hundene ender i markedet ved ½- 1½ årsalderen. Få i stedet en hund der er mere mindet på familieliv.

• #34   23. mar 2006 pit og amstaff er det samme med udseende(-rednose) også vægt og højde.
    og amstaff er avlet til familie hund!!

• #35   24. mar 2006 nej der er ikke balandet pitt ind i amstaffen for mange mange år siden var de den samme hund men blev det i 2 racer da der var nogle som ville avle dem til udstilling og noget til hunde kampe ,,
    men igen du kan ikke tage en DNA test på en hund og så sige at der er pitt i den ved ikke hvorfor du ikke kan udstille amstaff i sverig uden dna test (da jeg ikke er udstillings meneske men brugshunde meneske så kender jeg ikke reglerne for udstilling) men det kan ikke være for at se om der er pitt i for den er fuld lovlig i sverig og det burte heller ikke være for at se om der er andrer hunde racer i for hvis det er blandinger så kan man jo ikke få tavle på dem vel??? og du kan jo ikke udstille uden tavle vel??
    de 2 eneste måder at politiet kan tage din hund her hjemme er hvis man er så dum at have en ulovlig hund og så går at prale med det at men så har tavlen på den liggende der hjemme så er den jo svær at løbe fra men hvis du stadig bliver stykket og hvis de er i trivl om det er en ulovlig hund (hvis der ikke er parpir på den som der jo ALDRIG er når det er en blanding) så kan de tag en mentaltest og hvis den består den så må de ikke røre den hvis den ellers har gode leve forhold, sådan er livet bare sorry kan godt være at i tror i gør en masse ved at mælde folk rundt omkring men det gør i ikke for de får sku alle lov til at beholde deres hunde ....

• #36   24. mar 2006 Annette D jeg takker da mange gange gør jeg...

Kommentér på:
pitbull ell amstaf hvad er forskellen

Annonce