{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Færdige F
Færdige F
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5

Svømning {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en 9 årig gårdhund med en anelse bevægelsesindskrænkning på det ene ben - formentlig slidgigt - knæskal og såvidere er som det skal være. Jeg har været ved dyrelæge og udover et specialfoder så prøver vi i en uge med smertestillende for at se om en evt. Smertelindring kan gøre det bedre. Hunden er iøvrigt glad og tilfreds og leger og løber og vi går lange ture.

Omkring hundesvømning er den eneste måde,at finde ud af om min hund vil kunne lide det reelt set at tage i hundesvømmehallen og prøve?

Eller er der andre indikatorer på om den vil kunne lide det?.... Den har normalt ikke været glad for at komme bad..... Og at tage den med til stranden kunne jeg selvfølgelig prøve og så soppe lidt rundt med hunden?.... I dag er der nok ikke så mange strandgæster pga blæst og gråvejr....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svømning
  • #2   5. jul 2018 Min erfaring er at der for nogle hunde er ret stor forskel på at svømme i havet i en svømmehal. Så hvis det er svømmehal du vil prøve så køb en prøvetime et sted hvor der er en instruktør der kan hjælpe dig. Der er ikke nødvendigvis nogen sammenhæng mellem om hunden kan lide at få bad og om den kan lide at svømme. Min gamle Carlson hadede at få bad men svømmede glad og gerne i både svømmehal og hav. Stormy hadede bad og hadede svømmehallen. Havet kunne man dog godt lokke ham til at svømme i. Clinton og Perle elsker begge vand i alle former uanset om det kommer ud af vandhanen, er i havet eller i svømmehallen.
    Det lyder som en god ide at prøve kræfter med stranden i dag smiley Held og lykke med det smiley

• #3   5. jul 2018 Nu har du ikke angivet postnummer, men hvis du er i nærheden så vil jeg anbefale dogswim.dk i Nordsjælland.
    Der foregår det med en instruktør første gang, som er meget sød og forstående overfor hundene. Og man kan aldrig være der uden overvågning, hvilket er meget rart, hvis der opstår problemer. Desuden er stedet indrettet, så man aldrig støder på fremmede hunde, hverken på vej ind eller ud.
    Min egen var meget ked af vand efter en uheldig tur i en anden svømmehal, hvor hun endte med at få watertail dagen efter... Hun er det egentlig stadig, men med lidt overtalelse og forståelse hos dogswim endte hun med at gå i vandet selv efter en enkelt tur, hvor hun dog mest af alt blev tvunget i/kraftig "overtalelse". Men derefter gik hun selv i, og det var så tydeligt, hvor stolt hun var efter et par ture i vandet smiley Altså stolt over at have turdet at svømme smiley

Det er meget forskelligt, hvor forstående overfor vandskrække hunde instruktørerne er de forskellige steder, så jeg vil klart anbefale det her sted:)

• Færdige F
    Færdige F Tilmeldt:
    jun 2018

#4   5. jul 2018 Mange tak for alle de gode råd....
    Jeg har fundet ud af jeg kun har 16 km til en hundsvømmehal uden for Silkeborg... Jeg bestiller en halv time og kan jeg få instruktør med så gør jeg det. Iøvrigt hvad er "water-tail"?.... Det er frit oversat jo vand-hale.....

• #5   5. jul 2018 mine HADER at komme i bad, træde i vandpytter, og komme i havet. Men at komme i svømmehallen er bare det fedeste. især hvis jeg er med i vandet smiley så prøv det.

profilbillede
  • #6   5. jul 2018 Overvej at skifte specialfoderet/evt. det smertestillende ud med et godt godt foder og målrettet ledtilskud. Det har tit bedre virkning at give ledtilskuddeet koncentreret.
    Svenska Dyrapotekets forskellige ledprodukter eller SolanumFlex Ha, StrongJoint er eksempler på gode produkter....

• #7   5. jul 2018 Watertail er en overanstrengelse af musklerne som leder til en betændelsestilstand. De får det typisk af at være i vand, deraf navnet. Det er ret smertefuldt, og kan typisk ses på at de slet ikke bruge halen, den hænger bare "død" ned, det kan kræve dyrlæge for at få smertestillende, men ellers gør man ikke andet end venter på at halen bliver god igen.

• #8   5. jul 2018 Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan den forbensskade manifesterer sig, men min andenældste tæve har en permanent skulderskade og hun må ikke svømme, da det skaber unødigt pres på skulderledet ... det er så heller ikke et problem, da hun mener man smelter hvis man bliver våd smiley smiley

• Færdige F
    Færdige F Tilmeldt:
    jun 2018

#9   10. jul 2018 Vi var til svømning i går. Det gik fint og hun var i fuld vigør da vi kom hjem og ville ud og lege med bold - hvilket vi gjorde. I dag har hun været lidt langsom på gåturen og virker træt.... Måske muskelstivhed efter første svømmetur i sit liv?

Min hund har ikke forbensskader men nærmere lidt stivhed i bagkroppen og i visse situationer lidt stivhed i højre hofte - ses ikke ved alm. gang, heller ikke ved hurtigt løb men nærmest i overgangen i mellem gang og løb (langsomt løb) hvor højre ben kan virke lidt stift.

Hunden er glad med halen oppe og viftende hele tiden, er ikke stiv i det om morgenen, springer op og ned uden problemer, går lange ture og løber efter bold. Oven i købet er den klar til at lege med bold i haven efter en lang gåtur. Jeg har svært ved at finde ud af om det er mig der fokuserer for meget på at se efter tegn fordi gårdhunden er 9 år eller om der reelt er noget i vejen.

Tiltag lige nu er led-diet kaloriereduceret der skal tabes et halvt kilo og hundesvømning. Og fortsætte med gåtur og leg i haven.

Jeg har haft prøvet smertstillende i en uge men kan ikke se hverken humør eller bevægelsesændringer i forhold til før. Så jeg ved ikke om hun egentlig har ondt....

• #10   10. jul 2018 Det lyder da som en god oplevelse for jer begge! Afsted til det igen smiley Det er ret naturligt at de er lidt baldrede dagen efter. De bruger jo deres muskler på en helt anden måde, og meget mere intenst. Så lad hende endelig få den tid hun skal bruge til at restituere.

Min schæfer har gigt i knæet, og er temmelig plaget af det. Hun blev for trekvart år siden sat på et tilskud der hedder Flexadin Advanced (vigtigt at det er Advanced-udgaven). Det ville jeg lige prøve af. Det er pebret, omkring 225 kr pr måned, hvis du køber til 2 måneder. Men efter 2 måneder kan du se effekt, og så kan du vurdere på om det er noget du vil fortsætte med. Det kan bl.a. købes ved Gærum Dyreklinik (i deres internetshop). Jeg er ved at teste et lignende produkt, bare lavet til mennesker, på min hund, men er kun en uge inde i testen, så jeg ved desværre ikke om det er lige så effektivt. Det ved jeg om en uge. I så fald er der ret meget sparet ved at købe menneskeudgaven.

Kommentér på:
Svømning

Annonce