{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svømning
  • Kristine O
    Kristine O Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 77
    #1   19. sep 2016 spændende spørgsmål.
    vinterbadere får ikke gigt

• #2   19. sep 2016 Det har jeg aldrig hørt om..

Heller ikke ved mennesker, hvor folk jo vinterbader

• #4   19. sep 2016 Ikke hvis hundene varmes hhv op og ned, præcis som når hunde skal arbejde fx foran vogn i mange minusgrader.

• #5   19. sep 2016 Fint - tak for jeres svar.

Der var bare en der sagde det til mig og foreslog en hundesvømmehal. Det kommer bare ikke til at ske, da jeg synes det er dræbende at være sådan et sted, og helt klart foretrækker en tur på en strand - hvor så hundene svømmer lidt også.

Men ville naturligvis ikke gøre det, hvis de får gigt af det smiley

• #7   19. sep 2016 #6

Alle de ting der (undtagen at undgå stormvejr - det elsker især den ene af mine hunde at drøne rundt i bølgerne i smiley ) gør jeg i forvejen, men tusind tak for dine råd alligevel, de er rigtigt gode smiley

Jeg fik som sagt bare at vide, at det var no-go med en hund i koldt vand om vinteren .. derfor mit spørgsmål, for det har jeg praktiseret "altid" og ønskede bare ikke at fortsætte det, hvis det var en dårlig ide.

• #9   19. sep 2016 Okay, enig .. der holder jeg mig også lidt på afstand smiley

Men det er så fedt når man har en hel strand for sig selv. Sådan en dag som idag - efter sidste uges sol og "sommer" - jeg mødte ikke én eneste af "naturnasserne". De kommer kun når der er høj sol om min 20 grader smiley

• #10   19. sep 2016 Utroligt nok har man ret sjælendt stranden for sig selv her i Fredericia smiley Men den ene strand ligger også "inden for voldene" og er dermed en del af "centrum" smiley

• #14   19. sep 2016 Jeg spurgte om det engang efter jeg havde hørt at jagthunde ikke bliver så gamle - og der var svaret at det ikke så meget var det at de blev våde og kolde der var problemet, men mere hvis ejer bare smed dem i bilen bagefter så de sad der våde og kolde i længere tid. Sørgede man for at tørre dem og holde dem varme, så skulle der efter sigende ikke være forskel.

Men som sagt, det er bare noget jeg har fået fortalt. Skal ikke kunne sig om det passer, men jeg synes egentlig det lyder meget fornuftigt.

• #15   20. sep 2016 M.I: Du vil faktisk blive overrasket over hvor mange jægere der i dag anvender dækken til hundene. Det er nemlig korrekt at jagthunde sjældent bliver varmet op og kølet ned, inden de skal løbe det der svarer til en marathon. Og at blive smidt i en kold bil med våd pels er bare ikke super godt for hunden. Derfor har de fleste i dag en dækken til hundene således at musklerne varmes op mens de er i bilen.

Så køb et fornuftigt dækken der dækker hundens bagpart og forpart godt, og så er en strandtur fantastisk træning for hund og fører. Jeg har også vetbeds i hundens bur, således at de ikke ligger i våde tæpper og lignende, men det bliver hurtigt tørt og varmt for hunden. Så stinker bilen heller ikke så meget smiley

• #18   20. sep 2016 Min gamle terrier fik konstateret gigt i en alder af 7 år. Han har været med på jagt i mange år, hvor han bare blev smidt i bilen våd og kold. Det gjorde man jo dengang. Han har haft rigtig stor gavn af svømning, MEN han har altid dækken på efterfølgende. De unge terrier vi har, får også altid dækken på mellem såterne og når de lægges i bilen. Jeg varmer dem også op inden at de starter med at drive og køler ned efter jagten, hvor de går i snor i 10 min i let trav. Utroligt hvor meget længere de holder

Kommentér på:
Svømning

Annonce