23. apr 2007 Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 197 Svar: 1.559
Råd om ivrig Labrador Råd om ivrig Labrador
Hej
Jeg har simpelthen den skønneste skønne lille labbe dame på på 13 måneder, som hvis jeg selv skal sige det er rimelig dygtig til at lystre af hendes alder.
Jeg har ikke gået til træning med hende, da det desværre ikke har været en mulighed for os.
Men det går fint alligevel.
Jeg holder meget af at træne lidt tricks og lydighed på hyggeplan.
Nu til vores "problem".
Når vi træner derhjemme gear'e hun simpelthen sådan op.
Hun bider i mine hænder, i min trøje og hopper og danser.
Og det er jo skønt at hun bliver så glad når jeg hiver godbidderne frem for at vi skal lave noget.
For er ikke et sekund i tvivl om at hun elsker det!
Hun bliver bare så tændt, eller hvad man skal kalde det at det hele bliver en smule stresset.
Så... Hvordan får jeg hende lige et gear eller to ned?
Vi elsker begge to at træne og vi hygger os med det, men kunne godt tænke mig hun var en smule mere rolig og kunne koncentrere sig lidt mere.
Hun gør alt hvad hun kan af kunstner for en godbid Og det er jo dejligt, for det gør det for mig nemmere at træne hende.
Men ja, vi søger lidt råd til at få hende lidt ned i hendes iver efter det jeg tilbyder hende for at udføre en øvelse, masser af ros og en godbid.
På forhånd tak
Mange lab hilsner Alba og Nanna
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.352
Og så kan det måske være en god ide lige at gå en tur inden i træner. Eller laver noget andet så hunden lige får det værste energi brændt af (løber løs, graver efter mus, spiller bold). Det har i hvert fald virket her. Charlie bliver mere ivrig (hurtigere) til at udføre opgaven og knap så lallet når han får lov til at fræse rundt inden. Det bliver også nogle gange brugt som hans belønning.
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 66 Svar: 560
Råd om ivrig Labrador