{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.483 visninger | Oprettet:

HJÆLP HVALP 11 uger...!!!! {{forumTopicSubject}}

Ja nu har jeg haft min dejlige hvalp i godt 3 uger, men hold nu kæft jeg havde glemt hvordan det var at have hvalp, derfor har jeg nogle problemstillinger, som jeg håber i evt har råd til, så vi kan få rettet op på det herhjemme....

Betty er en old english bulldog, dejlig hund tæve, men hold da op en personlighed hun allerede har....

1 problem : Renlighed, ved godt at dette skal trænes, men om hun er alene en ½ time eller 3 timer, så tisser og skider hun altid på gulvet selvom hun er luftet godt inden vi kører, problemet er også hun hylder helt vildt når vi skal afsted.....
Hvordan trænes hvalpe til at vise tegn til at skulle ud ved at evt gå til døren?? Hun har gjort det et par gange men nu her tisser hun over alt os selvom jeg lige har været ude med hende osv. er åben for alle muligheder.....

2 problem: Hun er begyndt på at ødelægge ting her den sidste uges tid... mine klipklapper, vores sofa og endda tapet... any gode råd??? det er altid når hun er selv, for når vi er hjemme er hun ikk slem til det....

3 problem: Vi har jo anden han hund i forvejen, en alm english bulldog Balto... han har hele tiden været god til selv at sige fra, men her i dag har jeg opdaget sår i hans deler som Betty jo self har bidt hul, det er skide træls hun altid skal bide, også ved min datter og de har masser af legetøj.....

4 problem: Så er hun utrolig trygheds søgende, det er også helt fint, så da balto har lært at han må være i sofaen og ikke sengen, gælder samme regel jo for hende, men nu er hun begyndt at skrige helt vildt med piv og gø når vi går i seng om hun vil med op i sengen, sender hende i kurv og går også fint, men så vækker hun igen med piv og gø. går ud med hende, men stadig tigger hun om at komme op og sådan bliver hun ved hele natten. selvom balto ligger i sin kurv.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP HVALP 11 uger...!!!!
  • #1   3. nov 2013 Når hunden er urenlig som du beskriver det ved alenehjemme, handler det om angst! Dvs du skal træne alenehjemme, ned på få sek og øge tiden langsomt, hvalpen må ikke hyle, gø eller pibe, så er i gået alt for hurtigt frem;) ødelægge ting er samme problem, alenehjemme træning forfra, bide m.m sørg for at aktivere hvalpen, godt med bidelegetøj som gives til hvalpen hver gang den overfalder jer eller den anden hund, hold dem adskilt af et børnegitter.
    Sidste problem hænger sammen med angsten for at blive forladt,kurven lige ved siden af din seng og stik en arm ned til hvalpen og berolig den.

• #2   3. nov 2013 Jeg tror ikke, at det er noget, man decideret kan træne, det med at hvalpen skal give lyd. Men jeg gjorde det, at jeg lukkede Chico ud, hver gang han hylede - uanset om det var for at komme ud eller noget andet.
    Umiddelbart lyder det desuden til, at hun ikke er tryg ved at være alene hjemme, og at hun derfor tisser og ødelægger ting.. Måske har hun et for stort område at være på? Kan du gøre noget, som kan gøre hende mere tryg?
    Hmm, har ingen erfaring med adfærden som sådan, men bare nogle forslag og tanker, jeg gør mig udfra det, du skriver smiley

• #3   3. nov 2013 At den ødelægger ting når den er alene vil jeg så mene ligeså meget kan være af kedsomhed.

Jeg har en hvalp på 7 mdr og han har altid været ligeglad med at være alene, men hvis jeg ikke aktivere ham i form af ben han kan tygge i, foderbold eller lign så tygger han i andre ting fordi han keder sig.

• #4   3. nov 2013 ja naturligvis kan hunde også ødelægge ting pga. kedsomhed - men det, som TS beskriver, lyder mere som angst/ubehag - at hunden simpelthen ikke er tryg nok..
    Det er kombinationen af det, TS beskriver, som får mig til at drage den konklusion - for ja, Chico kan også godt finde på at tage ting eller ødelægge ting, hvis han keder sig.

• #5   3. nov 2013 Kris - Ja, jeg glemte at skrive at kombineret med meget piben eller hulen så er det nok utryghed eller angst for at være alene

• #7   3. nov 2013 Og så kan hun sidde på gulvet og bare gø af os....

• #8   3. nov 2013 Tusind tak for alle svar.... Tror også jeg må starte forfra med alene hjemme træning... Og havde slet ikke tænkt over hun evt kunne have for stort rum at gå i, hun tog tapet ved hoveddøren i gangen, som egentlig ikk er stor i størrelse, men trapper op til, ellers kan de andre døre lukkes... men da hun var derude hylede hun når jeg kom hjem efter en tur væk på 15 min....

• #9   3. nov 2013 Det er ikke sandsynligt at det handler om for stort rum, det er langt mere sandsynligt at det handler om utryghed, så vil et rum hvor hunden er vandt til at være i sammen med jer, langt være at foretrække, fx soveværelse eller køkken/ stue.
    En gang er meget sjældent nogen god løsning til angste hunde!

• #10   3. nov 2013 OB's 15 min er meget lang tid for en angst hund, start med at gå ud af døren og kom ind straks, dvs få sek.

• #11   3. nov 2013 Ja startede jeg også med, startede med at gå ud med skrald og ind igen, så gik jeg væk 2 min dagen efter, 5 dagen efter, 10 og så 15 min, og der er ingenting, kun lidt hylen når vi går, men kommer jeg op over en halv time tisser/skider hun.....

• #12   3. nov 2013 Hunden skal IKKE hyle når du går, så har du trukket det for længe;)

• #14   3. nov 2013 åhh super Bodil, den vil jeg læse igennem smiley

• #15   3. nov 2013 Hvis den tisser både ude og inde, og meget ofte kan den have blærebetændelse, det oplevede jeg 3 x på 3½ mdr med min sidste hvalp, og så er renlighedstræning en by i Rusland ...

• #16   5. nov 2013 Måske du skal have hende til dyrlægen og få tjekket for blærebetændelse, det havde Bonnie nemlig da jeg fik hende smiley
    Bonnie er blevet renlig nu, hun har også kun haft 4 uheld indenfor de næsten 3 uger jeg har haft hende.. Hun piver når hun vil ud smiley
    Dog er hun også utrolig slem til at hyle, f.eks. hvis hun ikke får opmærksomhed. Alenehjemme træning er vi slet ikke begyndt på endnu smiley

• #17   6. nov 2013 Bum Bum... nu er jeg startet forfra og virkelig over mine lille hvalp... I dag er der kun sket 1 uheld indenfor, er bare så stolt og to små i nat... men alligevel fremskridt smiley

• #18   12. nov 2013 Da vi fik hvalp igen efter mange år med kun voksne hunde købte jeg en del hvalpe bøger, kun en af dem var virkelig god, kunne bruges som et opslagsværk for de enkelte problemer, nutidig viden og trænings metoder, let læselig og inspirerende hov glemte den vigtigste årsag til jeg var så glad for den, der står også hvad man skal gøre hvis hunden ikke opfører sig lige efter bogen når man træner de forskellige ting.
    bogen hedder hvalpe træning af Gwen Bailey og eneste bog jeg stadig har nu efter 1 år, de andre er smidt ud.

Kommentér på:
HJÆLP HVALP 11 uger...!!!!

Annonce