Hun går i selvsving ved møde med anden hund Hun går i selvsving ved møde med anden hund
Hej kære HG
Nelly har altid givet en smule lyd (gøen) når vi er gået forbi en anden hund på gaden, men de sidste par måneder er dette eksaleret fuldstændig
Jeg kan slet ikke få kontakt til hende når vi møder en anden hund. Det er selvfølgelig irriterende at hun (selvsagt) ikke kan gå uden snor pt, men det værste er at hun går sådan amok og hun stopper bare ikke før den anden hund er ude af syne.
Hun har ikke haft nogle dårlige oplevelser med andre hunde som kan have udløst det.
Jeg har prøvet at sætte hende af og have godbidder med, og det hjælper indtil det øjeblik hvor hunden passerer os, og så får hund og ejer ellers diverse besværgelser ned over sig, og de stopper først når de er ude af syne.
Nogen ideer til hvad der kan være galt, og hvordan jeg skal agere?
Hvis ikke det snart ændre sig, vil jeg skrive til Lise fra SOR hundeskole, da jeg har hørt meget godt om hende.
Hun er tjekket ved dyræge for smerter o.l.
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 140
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 246
Men er selvfølgelig noget man i starten er nød til og gøre hver gang!
Men selvfølgelig hvis du slet ikke kan få kontakt med hende, er det noget af et arbejde
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 95 Svar: 1.145
Jeg er slet ikke i tvivl om at hun er meget usikker, men hvad søren der er sket, aner jeg ikke.
Hun hilser slet ikke på fremmede hunde i snoren, for så markerer hun. Uden snor kan hun godt hilse, men ikke uden at de andre hunde lige har fået en opsang først.
Hun går i selvsving ved møde med anden hund