{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.563 visninger | Oprettet:

Alene hjemme træning forfra {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Santos er begyndt at gø rigtig meget, når det er at han skal være alene hjemme og han bliver ved i flere timer efter vi er taget afsted. Så nu har jeg besluttet mig for at starte forfra med alene hjemme træningen.

MEN, hvad gør i når i træner jeres hunde? Jeg tænker på, at når i går og hunden gør - venter i så til den er holdt op med gø og så går tilbage eller går i tilbage imens den gør? Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an med hans gøen, da det helst gerne skal stoppe (vi har allerede fået en klage) smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme træning forfra
  • #1   17. jan 2011 Jeg har altid hørt, at så længe den gør, skal man ikke gå ind, men vente til den er stoppet.
    Men min hund har faktisk aldrig gøet, så har ikke erfaring med det.

• #2   17. jan 2011 Men jeg tænker bare, når man skal vente til han er færdig med at gø - hvordan kan det lære ham at han skal lade være med at gø? Ja, jeg er sku på bar bund :-S

• #3   17. jan 2011 Det kan jeg godt følge... smiley Håber der kommer nogen på banen... Jeg ville heller ikke skade at lære det, selvom jeg ikke skal bruge det.

• #4   17. jan 2011 Begynder han at gø ligeså snart du er gået ud og har lukket døren? I så fald kan jeg godt se det kan være problematisk.

Men start med kun at gå ud få sekunder, skynd dig ind, inden han begynder. Sig hej og ellers lad være at gøre et stort nummer ud af hverken det at gå ud eller det at komme tilbage. Efterhånden kan du prøve at øge tidsrummet, men stadig kun små intervaller.

• #5   17. jan 2011 Start med at gå ud fra et rum derhjemme. Spred evt lidt foder på gulvet inden du går ud. Kom tilbage INDEN han starter med at gø. Ignorer ham. Forsæt på den måde.
    Spred lidt foder ud i lejligheden. Gå ud af døren. Vent et par minutter. Gå ind. Ignorer ham.
    Bliv ved på samme måde og forlæng tiden inden du kommer ind i lejligheden igen.
    Hvis du har en båndoptager eller andet du kan optage på i 45 minutter, så sæt dig ned og læs op af en bog i de 45 minutter ( eller længre tid ). Hold ind i mellem et minuts pause hvr båndet bare kører. Du må ikke sige hundens navn på optagelserne.

• #6   17. jan 2011 Han begynder at gø lige så snart jeg lukker døren, han er virkelig ulykkelig. Han plejer at få en kong med leverpostej i når jeg går, men problemer er, at når den er færdig, så gøer han. Jeg har aldrig troet at han gøede efter den var spist, men det gør han åbenbart ifølge mine naboer og min udlejer.

Jeg kan lige prøve at høre kæresten om han har noget at optage med. Skal så bruge den optagelse når han skal være alene hjemme? Og skal bare fuldstændig ignorere ham når jeg kommer ind igen? Ikke noget med at sige hej?

• #7   17. jan 2011 I stedet for at bruge din Kong når han skal lære at være alene igen, så brug hans foder ( hvis det er tørfoder ). Spred det ud i hele lejligheden. Hvis han ikke er vant til at spise sit foder på den måde, skal du dog først starte med at sprede det i fek stuen og så forlade det rum hvori fodret er spredt ud i. Du skal komme tilbage inden han er færdig med at spise- det gælder også hvis du forlader lejligheden helt.
    Du kan sagtens sige hej til ham når du kommer ind igen. Men det må ikke virke som om " ih, hvor er det synd for dig at du var alene"
    Ja, optagelsen skal bruges til når han skal være alene. Er noget jeg har haft stor succes med engang jeg havde en internatshund der ikke kunne være alene. "Man" siger at det er de første 45 minutter der er de kritiske.

• #8   17. jan 2011 Jeg er selv startet fra bunden med alene hjemme træning, da Mickey ikke kan være alene uden sheltien, men kæresten og sheltien flyttede forleden.

Jeg har faktisk lige trænet lidt... Jeg tog jakke og sko på, gik ud og ind igen med det samme. Roste ham med godbidder.
    Gik ud igen til postkassen og ind igen, ros igen med godbidder. Vi gjorder det et par gange og så gik jeg lidt længere væk, stod og lyttede 20 sek og tilbage igen.
    Og så prøver vi igen i morgen, for det har været en succes i dag.

• #9   17. jan 2011 Jeanett: Ja, sådan kan man også gøre. Det er faktisk den måde jeg har lært mine- de to store- at stå udenfor en butik ( og inden folk farer i blækhuset, så skal hunden altså kunne stå ude foran en butik når man skal tag en færdselsprøve- det er en del af øvelserne ). Den lille skal også til at lære det, men der vil jeg nu ha en medhjælper med, som lige kan holde øje ( er sgu bange for at få ham stjålet ).

• #10   17. jan 2011 Han er ikke interesseret i sit tørfoder på den måde (Jeg har prøvet) Han spiser bare når han er sulten. Kan jeg bruge godbidder istedet for?

• #11   17. jan 2011 Jeanett - Det var også den måde jeg lærte ham det første gang, jeg må bare prøve alle de mulige jeg har smiley

• #12   17. jan 2011 Sådan som jeg har forstået det, så må du for alt i verden ikke gå ind når han gør, da det vil få ham til at forbinde gøen med at du kommer hjem - og så begynder han først for alvor!
    Jeg plejer enten at sprede foder på gulvet, eller putte det i sådan en bold hun skal trille det ud af.. Og jeg plejer at blande foder og godbidder - så får hun ikke for meget sødt smiley
    Jeg har ikke før hørt om det med at indtale et bånd, men jeg kunne forestille mig at det kunne være en god idé.. Har I ellers prøvet med bare at have en radio tændt?

• #13   25. jan 2011 jeg har lavet en aktivitets flaske til min se min video på min profil den tar 3 timer at tømme for malou

• #14   25. jan 2011 Er det bare en alm. flaske med godbidder i? Uden at gøre noget ved flasken? For det har jeg prøvet, og den tømmer Santos på 10 min smiley

• #15   26. jan 2011 det er en alm flaske med låg på og 1 hul på hver side af flasken nede midt på ,men hullernene må kun lige være større en (hundens normale mad ) jeg bruger dens normale mad..jeg kan godt lægge et billede ind hvis du vil

• #16   26. jan 2011 Det må du gerne smiley

Kommentér på:
Alene hjemme træning forfra

Annonce