Alene hjemme træning {{forumTopicSubject}}
Hej med jer!
Jeg har den dejligste hvalp på 3 måneder der er sød, glad og virkeligt lærenem. Han kan dog på ingen måde være alene, vi snakker 1-2 sekunder er for meget.
Når vi aktivt træner det så får han tyggeben/Kong/slikkemåtte, godbidder spredt rundt eller andet beskæftigelse og det går faktisk fint. Vi har kun prøvet det i 5 min indtil videre da vi går roligt frem. Udover det så bruger vi ikke lukkede døre men baby gitre da han ellers går i panik. Vi har aldrig gået ind til ham mens han har pebet og vi venter altid til der er ro i 5-10 sekunder.
Problemet er jo så når han ikke er beskæftiget så hyler han sekundet man lukker gitret. Man kan ikke engang lukke og åbne uden han er igang. Feks når jeg skal ud og tisse om natten. Skal jeg virkeligt give ham noget at spise hver gang jeg skal tisse? Eller har i andre tips?
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.281
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.281
aug 2021
Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 25
Og ja, han sover skam i soveværelset med os. Men vores badeværelse ligger i den afdeling af huset som han ikke har adgang til endnu og derfor bliver jeg nødt til at være ude af syne når jeg tisser Og der bliver han noget så ulykkelig selvom jeg virkeligt prøver at tisse hurtigt!
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
Det med at lade ham pive og vente på, at der bliver ro, det gælder i min bog KUN, når man sidder der lige på den anden side af gitteret, og der kun er 10cm hen til hunden.
Hvis han begynder at pive, når I kommer lidt længere hen i træningen, så er I gået for hurtigt frem, for på det tidspunkt skal der være så meget ro på ham, at han ikke bliver ked af det.
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.285
Som jeg skrev dengang i den anden tråd, er det ikke atypisk for cocker-blandinger, og jeg ville nok vælge et par ekstra øjne på situationen, for at være sikker på at komme rigtigt fra land. Lige netop det med alene hjemme, er jo noget der er så uendeligt vigtigt for, at hunden kan trives i et hjem (hos folk der går på arbejde).
aug 2021
Han har faktisk ikke pebet endnu når vi har trænet det bag gitteret hvor jeg sidder lige på den anden side. Men han piver sekundet man lukker en dør. Jeg ved det er to forskellige scenarier for ham, men jeg bliver altså mødt til at tisse en gang i mellem
sep 2017
Jeg er nok lidt skadet af, at der har været en del herinde, med forskellige cockerblandinger, som har haft massive alene hjemme-problemer (og andre udfordringer).
Start eventuelt med at kontakte DcH's konsulenter. De er gratis, og koster bare kørsel. Bare for at få et sæt nye øjne på. Det er jo muligt, at der bare lige skal skrues på en enkelt lille detalje.
aug 2021
Tak dem vil jeg prøve at kigge nærmere på! Det kan sagtens være der er lidt af hans gener der gør det mere vanskeligt. For jeg syntes nu vi gør alt det rigtige
sep 2017
Han vandt VM i LP1 (laveste lydighedsklasse) for én race. Ja, han kan noget, med rolig nu med meritterne
Alene hjemme træning