{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Min hund springer 180 cm {{forumTopicSubject}}

Hej ja som overskriften siger, så springer min 10 mdr. gamle tæve 180. Lågen indtil vores gård har nævnte højde og vil hun ind/ud ja så kommer hun det. Jeg har lidt bekymringer ang. evt. skader osse når hun bliver ældre. Hun er ret frygtløs med alt og stoler 200% på at man fx. griber hende i luften når hvis hun springer fra en halmballe og ned i ens arme. Jeg vil gerne gå til agility emd hende til sommer så hun kan komme ud og få brugt sig. Men er det en god idé at træne det emd hende hvis det lidt er et problem? Nu er hun meget opdragen men hun skulle jo nødig komme tilskade.

Nogle gode råd?

Kram fra Mia Og "hoppende Hrisla" hehe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund springer 180 cm
  • #2   26. apr 2006 Freja er blevet kørt over så hun må ikke springe så højt...nok 20 cm...

• #3   26. apr 2006 Mine hunde kender alt til stød, har utallige gange fået et ordenligt rap af hestehegnet. De bruger ledene nu eller bliver helt flade når de kryber under. Kan det holde hunden inde så prøv med strøm.
    Det værste ved at mine hunde fik stød fra hegnet, var at hvis jeg var i nærheden troede de at det var mig, derfor blev de desværre bange og krybende, det tog lang tid at genoprette tilliden.(slukke hegnet når vi gik ud) Så hold jer ude af syne hvis det bliver den metode i vælger. Thi hi og husk det er jo ikke nødvendigt at riste vovsen !!

• #4   26. apr 2006 Mia S

Du kan være stolt at din hund kan springe så højt,,, men som 10 mdr. må den ikke springe,, hunden kan få ødelagt, albuer og slulder på denspringet... så få den til at stoppe med det...

Og så kan den overbelaste bagparten på opspringet, så den kan udvikle SPONTEOSE... som ætter sig i lænden på hunden... så hvis du vil have en hund der opnår en lang levetid.. skal du få sat en stopper for det... Bare et godt råd...

• #5   26. apr 2006 Hej - det er nemlig osse det jeg vil (sætte en stopper for det) vil bare være ked af at binde hende og kan ikke have 100% opmærksomhed på hende når jeg rider og træner ungheste..
    Ellers må det blive en el tråd også i hundegården..

• #6   27. apr 2006 Du kan jo lære den komandoen "NEJ"

Babett kan springe 220 cm. og har lært at springe... og haven hun går i er hegnet kun 50 cm.. men hun dpringer ikke over.....

• #7   27. apr 2006 haha - sku' det være morsomt hmm? kommandoen NEJ kan hun godt, men det hjælper jo ikk når jeg ikke kan sidde og råbe nej hver ½ minut.. Damen har jo sine meningers mod..

• #8   27. apr 2006 Desuden ved hrisla at hun kan og hvis hun vil så kommer hun over - dum er hun bestemt ikke!

Kommentér på:
Min hund springer 180 cm

Annonce