{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  agility, hvornår ?
  • #1   31. maj 2010 Jeg ville ikke se noget galt i at lære den tunnel og pose samt diverse kommandoer men ville ikke turde springe samt gå på rampe når den ikke er ældre.
    Hvor stor en hund er det?

• #2   31. maj 2010 Kan se det er en toller. Med store hunde anbefaler man 1½ år

• #3   31. maj 2010 men en toller er jo ikke en særlig stor hund.

- altså hunn springer jo alligevel op og ned og rundt i haven. De er bare lave. og gør det ikke så meget.

hvad med slalom

• #4   31. maj 2010 En hund skal være 1 år før man må begynde med spring - ikke særligt høje - også slalom skal vente til den er 1 år. Der er mange vrid i kroppen. Men tunnel og pose kan den sagtens. Man kan også træne med spring, bare overliggeren ligger på jorden. Det handler jo mest om at lære at dirigere hunden rundt på banen. Så kan springhøjden komme senere.

A brædt og balance ville jeg vente med, med mindre klubben har noget der kan sættes ned i højden.

Men jeg ville ikke starte selv. Der skal kyndig vejledning til, så man ikke laver skader eller fejlindlæring

• #5   31. maj 2010 Jeg går til soft agility med min cocker og på omkring 10 måneder, fik at vide af min træner at det var i orden når han ikke er så stor, og vi tager det bare stille og roligt, og lader være med at springe så højt, og selvfølgelig holder en masse pauser.

• #6   31. maj 2010 til hundetræning er vi jo begyndt på springbræt så.

• #7   31. maj 2010 Hos os er der ikke noget der hedder slalom, vippe eller a-bræt før hunden er 15 måneder. Der må springes når hunden er 1 år. Jeg begyndte ikke at springe med min før han var 1 1/2 år gammel. Der er ingen grund til at have så travlt med det springen. Det kommer af sig selv, så at hunden springer et altså langt fra det vigtigste. Den skal nok springe over når der kommer overliggere på. Brug da hellere en masse tid på noget handling i stedet for. Få styr på dine starter, du kan også sagtens træne felttræning med et bræt på jorden.

• #8   1. jun 2010 Lige præcis slalom er noget af det mest belastende, så det ville jeg i hvert fald vente med!

• #9   1. jun 2010 Er det nødvendigt at spørge om hvornår den må, må det betyde man ikke har den store erfaring. Derfor er det en rigtig god ide at gå til træning.

Jeg er ikke så bekymret for fejlindlæring, men mere skader på hund, samt det at de nemt kan blive bange for forhindringerne.

Kommentér på:
agility, hvornår ?

Annonce