{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agility hvornår??
  • sara l
    sara l Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 87
    #1   27. feb 2008 Hun er meget lydhør, så dette er ikke et problem

• #2   27. feb 2008 1-1½ år alt efter race, størrelse osv

Og selvom hunden er 1 år, er det jo tilladt at tag hensyn til at den måske endnu ikke kan holde til alle forhindringer:o)

• sara l
    sara l Tilmeldt:
    jan 2008

#3   27. feb 2008 Løber i forvejen agility med min 4 årig BC, og ved nemlig det kan være hårdt for hunden. Nu har jeg så min tæve på 1 år, som jeg forventer meget af, men er bange for om hun kan tage skade af og starte nu. Man må begynde til agility når hunden er 1 år. Har længe gået og tænkt på og vente til hun er halvanden, men er spændt på og begynde, men vil jo nødig ødelægge min hund

• #4   27. feb 2008 Sarah -du kan jo godt træne lidt med hende, f.eks. "spring" vor bommen ligger på jorden, tunnel og den slags, og så vente lidt med den egentlige AG-træning:o)

• sara l
    sara l Tilmeldt:
    jan 2008

#5   27. feb 2008 Ja selvfølgelig vil jeg jo træne lidt med hende alleder nu smiley Problemet er bare at der her til april starter et begynder hold, og det er lige timen før jeg løber med den anden, så det kunne jo passe rigtig godt. Er bare meget i tvivl om det bliver for meget for hende

• #6   27. feb 2008 Sarah -snak da med din træner. Så kan i jo osse snakke om om der skal tages særlige hensyn lidt endnu:o)

• sara l
    sara l Tilmeldt:
    jan 2008

#7   27. feb 2008 Hende har jeg snakket med og hun begynder med sin tæve som kun er 10 måneder, så hun mener jo godt jeg kan begynde nu. Er bare så bange for om hendes ben vil tage skade, og da det er en hund med rigtig god afstamning og virkelig evner for og nå langt, er jeg lidt mere forsigtig

• #8   27. feb 2008 Er det osse en BC som den anden?

Jamen hvis du ikke føler tiden er inde endnu, så ville jeg vente lidt endnu:o)

Jeg regner med at få en hund mere inden længe, og den kommer til at vente til den er 1½- Kan da godt være den får lov at rende igennem en tunnel o.l. men rigtig AG venter vi med tl den er 1½ netop af hensyn til at den gerne skulle holde længe:o)

• #9   27. feb 2008 I nogle klubber har de jo decideret hvalpe-agility, hvor de bare lærer at gå i tunnel, gå på balance, der ligger på jorden (og stoppe på kontaktfelter) at blive kaldt ind og løb frem mellem springstøtter osv. Så hvis man bare afholder sig fra de belastende ting som decideret spring, slalom og feltforhindringer i højden, er der jo ikke noget i vejen for at starte.

• sara l
    sara l Tilmeldt:
    jan 2008

#10   27. feb 2008 Ja den anden hund er også en BC. Tak for råd. Tror jeg venter til hun er halvanden, hun skal jo helst holde længe smiley
    Vil begynde på de grundlæggende ting og det kan jeg sagtens træne selv. TAK smiley

Kommentér på:
Agility hvornår??

Annonce