{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

Hvalp gør og bider? {{forumTopicSubject}}

Hej endnu et spørgsmål fra mig af smiley har fået hvalp for 3 dage siden, de første 2 dage gik det fint men han er begyndt at opføre sig rebelsk nu da han føler sig bedre hjemme. smiley

Han er begyndt at gø hvis han ikke får opmærksomhed, har læst mig frem til at det man skal gøre er bare at ignorere det og vende ryggen til.. Er det hvad i har af erfaring også?

Desuden også det med at bide. Det virker ikke helt som om han forstår et nej, selvom jeg også har trænet det med ham.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp gør og bider?
  • #1   14. maj 2010 Hvalpe tygger og bider i ting - det er ganske naturligt.
    SIg nej og giv ham så i stedet noget han MÅ tygge i. Ros ham når han tager de ting han må.

    Og at ignorere ham når han gør, er også det vi har brugt.
    Hvis du reagere på NOGEN måde - skælder ud, skubber ham væk osv. så får han jo netop opmærksomhed - så er det en succes for ham.

    I stedet skal du så rose når han udføre den adfærd du ønsker. Han skal derfor kæles og aes med når han tier stille. I det øjeblik han gør af dig igen, stopper du ALT kontakt.


  • #2   14. maj 2010 HUSK på at det er en jagthund, du har købt.

    Han skal have lov at bruge næsen og blive rigtig træt på den måde.

    Gem hans mad (tørfoder?) under plastiktallernker og lad ham finde ud af at få det ud.

    Slå en knude på et viskestykke, hvor du gemmer noget af hans foder indeni.

    Smid foderet på græsset/ gulvet

    Gem godbidder rundt omkring, som han skal bruge næsen til at finde.


  • #3   14. maj 2010 Nå ja - Som Mette skriver så skal aktiveringen af hvalpen selvfølgelig også være i orden smiley

  • #4   14. maj 2010 Heidi N - Ja det gør jeg også, giver ham noget han må bide i i stedet :). Tak for rådene, det vil jeg prøve.

    Mette . - Tak for rådet, det vil jeg også prøve smiley Tror jeg også ville være meget sjovt.


  • #5   14. maj 2010 Nu skriver du, at du har trænet nej med ham - men du har kun haft hunden i 3 dage.

    Jeg tror du må omstille dine forventninger en anelse, for det at træne hund er ikke noget, man kan prøve 3 dage på pr. øvelse. Det kan tage måneder.
    Og en stabil Nej-kommando er en af dem, der tager måneder at fremelske.

    Din hund er hvalp - den er IKKE rebelsk.
    Den gør hvad hundehvalpe gør, og du skal kærligt vise den, hvad den får noget ud af, og hvad den ikke får noget ud af.
    Alt, hvad den bliver belønnet for vil den gentage, og hvad den ikke bliver belønnet for, vil den fravælge.
    Men ting tager tid og hundetræning kræver et utal af gentagelser.

    Så på med arbejdshandskerne og se i øjnene, at det at få en veltilpasset hund tager minimum et års tid. Og så er det temmelig positivt målt ;o)


  • #6   14. maj 2010 *CH* ! - jeg tror du har misforstået mig.. smiley jeg forventer ikke at han lærer det fra starten af, og ja jeg har trænet nej med ham, men nej jeg er da udemærket klar over at han ikke vil forstå det endnu.. smiley Desuden ved jeg da godt den ikke er rebelsk, men på en eller anden måde må jeg jo udtrykke mig. Så vær sød at lad være med at dømme mig så hårdt. Jeg er klar over hvad jeg er gået ind til. Jeg er her for råd og gode idéer.. tak.
    Men tak for dine råd..

    lene K - mange tak smiley


  • #8   14. maj 2010 Mette . - tusind tak, meget hjælpsomt link.

    har netop sat ham igang med et hviskestykke m godbider i, den har han det meget sjovt med og han er fuldt optaget smiley


  • #9   14. maj 2010 Det var søreme da så lidt.

    Der er også en "aktivitetsguide"......

    Husk at en hvalp har ikke brug for motion. Den har brug for oplevelser:-)


  • #10   14. maj 2010 Det er en hvalp, du har haft den nogle få dage.
    Læs en bog om at få/købe hvalp


Kommentér på:
Hvalp gør og bider?

Annonce