842 visninger
|
Oprettet:
Hvalp gør og bider? {{forumTopicSubject}}
Hej endnu et spørgsmål fra mig af har fået hvalp for 3 dage siden, de første 2 dage gik det fint men han er begyndt at opføre sig rebelsk nu da han føler sig bedre hjemme.
Han er begyndt at gø hvis han ikke får opmærksomhed, har læst mig frem til at det man skal gøre er bare at ignorere det og vende ryggen til.. Er det hvad i har af erfaring også?
Desuden også det med at bide. Det virker ikke helt som om han forstår et nej, selvom jeg også har trænet det med ham.
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
SIg nej og giv ham så i stedet noget han MÅ tygge i. Ros ham når han tager de ting han må.
Og at ignorere ham når han gør, er også det vi har brugt.
Hvis du reagere på NOGEN måde - skælder ud, skubber ham væk osv. så får han jo netop opmærksomhed - så er det en succes for ham.
I stedet skal du så rose når han udføre den adfærd du ønsker. Han skal derfor kæles og aes med når han tier stille. I det øjeblik han gør af dig igen, stopper du ALT kontakt.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Han skal have lov at bruge næsen og blive rigtig træt på den måde.
Gem hans mad (tørfoder?) under plastiktallernker og lad ham finde ud af at få det ud.
Slå en knude på et viskestykke, hvor du gemmer noget af hans foder indeni.
Smid foderet på græsset/ gulvet
Gem godbidder rundt omkring, som han skal bruge næsen til at finde.
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
feb 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 102
Mette . - Tak for rådet, det vil jeg også prøve Tror jeg også ville være meget sjovt.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg tror du må omstille dine forventninger en anelse, for det at træne hund er ikke noget, man kan prøve 3 dage på pr. øvelse. Det kan tage måneder.
Og en stabil Nej-kommando er en af dem, der tager måneder at fremelske.
Din hund er hvalp - den er IKKE rebelsk.
Den gør hvad hundehvalpe gør, og du skal kærligt vise den, hvad den får noget ud af, og hvad den ikke får noget ud af.
Alt, hvad den bliver belønnet for vil den gentage, og hvad den ikke bliver belønnet for, vil den fravælge.
Men ting tager tid og hundetræning kræver et utal af gentagelser.
Så på med arbejdshandskerne og se i øjnene, at det at få en veltilpasset hund tager minimum et års tid. Og så er det temmelig positivt målt ;o)
feb 2010
Men tak for dine råd..
lene K - mange tak
maj 2007
feb 2010
har netop sat ham igang med et hviskestykke m godbider i, den har han det meget sjovt med og han er fuldt optaget
maj 2007
Der er også en "aktivitetsguide"......
Husk at en hvalp har ikke brug for motion. Den har brug for oplevelser:-)
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
Læs en bog om at få/købe hvalp
Hvalp gør og bider?